Med stjärnklara betyg ger sig Metroid Dread in i debatten om årets spel

Robot
Med stjärnklara betyg ger sig Metroid Dread in i debatten om årets spel

Nosar på årets absolut toppskikt.

#betyg, #metroid-dread


Medlem

Blev tvungen att kolla releaselistan på vad som faktiskt släppts i år och jag måste nog säga att årets spel för mig personligen blir Atelier Ryza 2 som kom redan i januari.

Medlem

Varför kommer recensionen så sent?

Medlem

Årets spel hittills för mig är Deaths Door, lagom svårt med bra story och en stor dos humor.

Medlem

Har väldigt svårt att tro att detta är årets spel. Videorna som släppts har fått spelet att se väldigt stelt och generisk ut.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Har väldigt svårt att tro att detta är årets spel. Videorna som släppts har fått spelet att se väldigt stelt och generisk ut.

Håller med, extremt skeptisk. Säkert ett bra spel men årets det vetefan. Förmodligen bara på grund av att det är Metroid. Får samma känsla som efter Diablo 3 som hade skyhöga betyg p.g.a sin legacy trots att spelet vid sin launch version och långt efter var extremt mediokert på alla fronter.

Inget vidare bra år alls, eller? Förra året var väl mycket starkare.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Inget vidare bra år alls, eller? Förra året var väl mycket starkare.

Jag tycker detta året är väldigt starkt. Deathloop, Keena, Warioware, It takes Two, Ratchet and Clank, Mario Golf, Monsterhunter Rise, Physchonauts 2 och nu Metroid Dread, massa kul ju! Metroid verkar ju leverera nåt oerhört, ska bli så kul på fredag.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Årets spel hittills för mig är Deaths Door, lagom svårt med bra story och en stor dos humor.

Håller nog fan med om detta! Riktigt bra spel.

Medlem

Väntar def på Metroid! Men vet inte en om det kan komma upp bland dom 5 bästa spelen i år för mig. Ghost of tsushima ps5/ps4 är ett av spelen jag fått mest glädje av. Det är ett otroligt bra spel tycker jag och jag har svårt att få nog av spelet. Även om det kom förra året så har det uppgraderats väldigt bra. Returnal är annars ett av dom bättre. Svårsmält i början men nu har det blivit ett spel som jag kan spela lite då och då utan att tröttna. Tales of arise överraskade positivt och är ett spel jag spelar. Ratchet and Clank var helt ok men bara bra. Kena också ett helt ok spel som jag fortfarande spelar. Deathloop gillar jag men har ett avbrott på grund av andra spel. För mig personligen så är årets spel Ghost of tsushima ps5 versionen helt klart. Så bra tycker jag att spelet är + co op delen som jag också gillar väldigt mycket. Man får helt enkelt mycket för pengarna.

Inaktiv

It takes two är mitt personliga GOTY, spelmagi som få gör i dagens spelindustri.
Metroid är på väg i posten men tvivlar på att det är ett GOTY, ser bra ut men alldeles för likt andra spel i samma serie, hade hellre sett ett 3D metroid. Men blir skoj att spela igenom även om det inte är något nytt.
Sen börjar Metroidvania kännas väldigt uttjatat.

Medlem

Mycket möjligt att Metroid Dread blir årets spel för min del. Det är i alla fall det enda spelet i år som jag har haft hype för och förhandsbokat.

Men det har ju varit en del andra intressanta spelsläpp i år också, även inom Metroidvania-genren med spel som Axiom Verge 2, ENDER LILIES: Quietus of the Knights och F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch.

Medlem

Psychonauts 2, Monster Hunter Rise och RE Village blir svåra att slå, men det kan gå!

Medlem

Årets spel är helt klart Madden 2022 😅

Avstängd

När ett 2D-spel aspirerar på GOTY då vet man att det varit ett pissdåligt år. Fyfan.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När ett 2D-spel aspirerar på GOTY då vet man att det varit ett pissdåligt år. Fyfan.

Nu ska vi ta det lungt o sitta ner i båten...:D
Tycker det är rätt bra år ändå, har kommit en hel del bra spel o mer kommer nu de sista månaderna.

Men man ska inte underskatta Metroid spel, en stark serie vare sig 2D eller 3D, Sen o andra sidan vad är det för fel på 2D spel?

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När ett 2D-spel aspirerar på GOTY då vet man att det varit ett pissdåligt år. Fyfan.

Du kanske har ett "3d spel" som kandidat? vilket är ditt GOTY 2021 hitils?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det har inte varit något höjdarår så här långt, men Outriders och The Ascent var bra.

Hoppas på Book of Travels, Forza Horizon 5 och co-op vs bottar i Battlefield 2042.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Om Hollow Knight Silksong kunde släppas i år så hade det blivit året spel garanterat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

It takes two blir väldigt svårt att slå tror jag.
Men jag är som vanligt öppen för förslag när det kommer spel, det är ju inte direkt som att man blir besviken ifall ett otippat spel skulle visa sig vara så bra att det blir årets bästa.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När ett 2D-spel aspirerar på GOTY då vet man att det varit ett pissdåligt år. Fyfan.

Så om det varit Metroid Prime 4 med samma höga betyg, hade det då vart ok som GOTY aspirant? Det är ju 3d menar jag. Det har i min mening vart ett väldigt bra spelår, det är ju subjektivt såklart men väldigt många bra spel har släppts och fler kommer.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När ett 2D-spel aspirerar på GOTY då vet man att det varit ett pissdåligt år. Fyfan.

Det handlar om innehållet. Inte ytan. 2D är grunden för många gamers då dom började spela. Super Metroid var ju enormt bra och funkar riktigt bra fortfarande.

Medlem

Började kolla igenom en lista med alla spel som är släppta i år och jag känner knappt igen några. Köper mest spel på rea nu för tiden så jag ligger lite efter. Nu i veckan köpte jag Jett: The Far Shore vid release för jag tycker det verkar vara ett lugnt och härligt spel om utforskning och innan det tror jag det var Narita Boy jag köpte i februari eller mars. Annars är det bara rea spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Du kanske har ett "3d spel" som kandidat? vilket är ditt GOTY 2021 hitils?

F1 2021. Och då är jag inte ens motorintresserad.

Alla lovande spel har ju blivit försenade, kvar blir skiten.

Avstängd
Skrivet av Xelf:

Det handlar om innehållet. Inte ytan. 2D är grunden för många gamers då dom började spela. Super Metroid var ju enormt bra och funkar riktigt bra fortfarande.

Nej, det tycker inte jag.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Nej, det tycker inte jag.

Ska absolut inte säga emot någons åsikter, men jag kan säga att jag har missat många spel från min barndom eftersom vi bara hade NES hemma och ett fåtal spel. SNES-eran har gått helt förlorad för mig, och förutom lite Golden Eye har jag knappt rört N64, så jag har kunnat (eller snarare tagit mig tid att) spela en del klassiker för första gången rätt nyligt.

Super Metroid är nog bland de spel jag har kört som har åldrats bäst. Tycker det står sig riktigt bra idag, och ser egentligen bara smärre quality of life-grejor som skiljer sig mot modernare spel. Det är klurigt men känns inte alls lika långsökt som A Link To The Past t.ex, som jag också körde nyligt för första gången och upplevde mig behöva testa göra allt på allt tills nåt fungerade.

Super Metroid tyckte jag hade en bra och stadig progression, och det var egentligen bara kontrollerna som ibland blev lite klumpiga (dock ingenting i jämförelse med allas favoriter Super Mario 64 och Ocarina of Time som med dagens mått är näst intill ospelbara).

Förstår att alla inte gillar 2D-spel men att spela att spel i 2D på en bildskärm som visar 2 dimensioner känns rätt naturligt för mig och jag tycker det är kul att det kommer fler 2D-spel än bara indie-spel.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

F1 2021. Och då är jag inte ens motorintresserad.

Alla lovande spel har ju blivit försenade, kvar blir skiten.

Kvar blir skiten alltså. Hoppas du har det bra med ditt F1 spel och bättre lycka nästa år.

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Kvar blir skiten alltså. Hoppas du har det bra med ditt F1 spel och bättre lycka nästa år.

Tack, det värmer så här i oktobermörkret.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Tack, det värmer så här i oktobermörkret.

Härligt!🙂

1
Skriv svar