Snabbkollen – När installerar du Windows 11?

Medlem

Jag skulle dog göra de så småningom men min nuvarande dator med ett 10 år gammalt moderkort är väl inte kompatibel med Windows 11.

Medlem

Installerade det idag men nergraderade nästan direkt till Win 10 då man inte kan ha startmenyn i ovankant av skärmen. När dom fixar det kan jag tänka mig att byta igen.

Medlem

Köpte det senaste som fanns 2016 och det håller någorlunda fortfarande idag men stödjs ej. Så blir inget Windows 11 för mig.

PlayStation 5-6-7 osv får det bli i framtiden.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vill veta hur spelen jag intresserar mig utav flyter på samt hur drivrutinerna till mitt grafikkort handskas med det. Uppdaterar för övrigt gladligen.

Om du har Nvidia kort så har de senaste drivrutinerna haft stöd för W11 ett bra tag tillbaks. Har kört med W11 i över en månad, fungerat felfritt. Alla spel jag spelar fungerar utmärkt.

Medlem

ehm, mitt windows 10 har inget sagt, men får man uppgradering gratis eller? trodde den skulle säga till typ.

men köper nya delar och bygger ny dator inom kort, så kanske lika bra att köra direkt till 11an då? Har den släppts skarpt än och var kan man se/höra konsensus om den är bra? 10an har ju varit fantastisk tycker jag.

Skribent
Skrivet av Scream112:

ehm, mitt windows 10 har inget sagt, men får man uppgradering gratis eller? trodde den skulle säga till typ.

men köper nya delar och bygger ny dator inom kort, så kanske lika bra att köra direkt till 11an då? Har den släppts skarpt än och var kan man se/höra konsensus om den är bra? 10an har ju varit fantastisk tycker jag.

Jag gick in på inställningar och "sök efter uppdatering", då dök Win11-uppgraderingen upp. Sen var det bara klicka på den och allt var klart inom 30 min.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Om du har Nvidia kort så har de senaste drivrutinerna haft stöd för W11 ett bra tag tillbaks. Har kört med W11 i över en månad, fungerat felfritt. Alla spel jag spelar fungerar utmärkt.

Tackar!

Medlem

Försökte igår via Uppdateringsassistenten, men det fungerade inte. Uppdateringen stoppades. Efter lite felsökning läste jag att de (Microsoft) rekommenderade att vänta på att Windows Update ska erbjuda uppdateringen om man går från Windows 10. Det hade jag inte fått, så avvaktar. På Windows Update står det i alla fall att de "förbereder uppdateringen" åt mig så det bådar gott.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gick in på inställningar och "sök efter uppdatering", då dök Win11-uppgraderingen upp. Sen var det bara klicka på den och allt var klart inom 30 min.

Den är dock i en sk rollout så det kan ta en stund tills man får den. (Ifall någon inte vet)


signatur

I'm like you, I have no name.

Skribent
Skrivet av Dohman:

Den är dock i en sk rollout så det kan ta en stund tills man får den. (Ifall någon inte vet)

aah, då hade jag lite tur då!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Senare. Prövade ikväll att dra in den i en VM för att titta lite, men det var något som inte ville och den vägrade.

Såg däremot att licensnycklarna till Windows 10 funkar bra i Windows 11.

Medlem

Eftersom min i7 6770 inte är kompatibel får det vänta till nästa uppgradering av datorn. Och det lär dröja eftersom jag ännu inte stött på några problem med nuvarande konfiguration. (Annars skulle jag nog ha installerat till helgen, för nya OS är alltid kul)

Eventuellt testar jag det på jobbdatorn om något år. Tidigare vågar jag inte. Risken finns alltid att något verktyg inte fungerar som förväntat om man är först genom den dörren.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag måste uppgradera datorn först då min CPU tydligen är för gammal och har inte stöd för TPM.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar