Ryktet går: alla Rares N64-spel, däribland Perfect Dark, kommer till Switch

Robot
Ryktet går: alla Rares N64-spel, däribland Perfect Dark, kommer till Switch
Inaktiv

Trevligt.
Fast har redan Rare replay så känns som om det räcker. 30 spel för 400spänn som jag i alla fall betalade. Rätt kurs för gamla spel.

Medlem

Vore ju inte alls fel. Skulle även gärna se Rare Replay på PC då min Xbox One har legat i källaren sista tre åren.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Trevligt.
Fast har redan Rare replay så känns som om det räcker. 30 spel för 400spänn som jag i alla fall betalade. Rätt kurs för gamla spel.

Ja Rare Replay är en fin och prisvärd samling av gamla godingar. Så för min del så är detta en ganska ointressant nyhet, såvida de inte släpper Goldeneye, men det tvivlar jag på. Trevligt för de som inte har en Xbox och möjligheten att spela Rare Replay dock.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Ja Rare Replay är en fin och prisvärd samling av gamla godingar. Så för min del så är detta en ganska ointressant nyhet, såvida de inte släpper Goldeneye, men det tvivlar jag på. Trevligt för de som inte har en Xbox och möjligheten att spela Rare Replay dock.

Har också Rare Replay, men hade nog hellre haft det på Switch. Liksom mindre spel som passar bra för resande och liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Ja Rare Replay är en fin och prisvärd samling av gamla godingar. Så för min del så är detta en ganska ointressant nyhet, såvida de inte släpper Goldeneye, men det tvivlar jag på. Trevligt för de som inte har en Xbox och möjligheten att spela Rare Replay dock.

Absolut. Hade kanske plockat upp Goldeneye och Bad fur day till Switch om jag bara haft en sån och det är vettiga priser.

Medlem

Minns att jag var pepp när Perfect Dark släpptes men tyckte inte ens att det kom i närheten av Goldeneyes magi. Överskattat i min mening.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Minns att jag var pepp när Perfect Dark släpptes men tyckte inte ens att det kom i närheten av Goldeneyes magi. Överskattat i min mening.

Tyckte samma då, trots expansion pack så var prestandan dålig.

Egentligen är det ett bättre spel.
För en tid sen spelade jag mycket N64 på PC.
Då slipper man dålig prestanda + att spelen ser mycket bättre ut (se och lär Nintendo) och då tyckte man helt klart Perfect dark var ett bättre spel.
Goldeneye kände man mer nostalgi för

Finns ingen chans att jag köper "remakes" på gamla Nintendo spel mer.
3d Allstars var en stor besvikelse.
Dom spelen fungerar bättre och snyggare på PC än Switch, då det inte gjorts nått med dom spelen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas

Ska bara tillägga att när det kommer till Donkey Kong 64 så hade det spelet kunnat komma oavsett eftersom det är Nintendo som äger det och inte Microsoft. Som vi sett tidigare så har vi fått Donkey Kong Country spelen och Donkey Kong 64 till Virtual Console trots att Rare har gjort de, och det är för att Nintendo äger rättigheterna till just Donkey Kong.

Men annars ser jag fram emot en hel del Rare spel till Switch Online. Skulle exempelvis vara kul att vara med och spela Perfekt Dark över nätet med andra spelare så småningom.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av anon_176162:

Trevligt.
Fast har redan Rare replay så känns som om det räcker. 30 spel för 400spänn som jag i alla fall betalade. Rätt kurs för gamla spel.

Det är ett spel som jag fortfarande hoppas ska komma till Switch.
Finns ju fler spel än bara Nintendo 64 spelen där.

Skrivet av Molotov:

3d Allstars var en stor besvikelse.
Dom spelen fungerar bättre och snyggare på PC än Switch, då det inte gjorts nått med dom spelen.

Tycker att både Super Mario Sunshine och Galaxy är bättre än originalen där då styrningen förbättrats till det bättre.


signatur

ゼルダの城

Avstängd

Jaså du!

Jag ser framemot att få se om Goldeneye 007 N64 kommer att kunna simuleras eller kunna släppas i en skarp 60fps upplevelse då eftersom det är det mest svårsimulerade N64-spelet genom tiderna av någon outgrundlig anledning.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Minns att jag var pepp när Perfect Dark släpptes men tyckte inte ens att det kom i närheten av Goldeneyes magi. Överskattat i min mening.

Det var tvärtom för mig.
Kompisen hade Golden Eye 007, men vi kom aldrig in i det ordentligt.
Sen köpte jag i stort sett den lila N64 endast för Perfect Dark och Turok: Rage Wars -skull och vi spelade dom spelen i flera år.
Vi hoppade över Gamecube för att vi kände det blev för mycket fokus på barnspel.
Tyvärr är dom spelen allt för gamla idag om man spelat moderna FPS.
Försökte spela PD via Rare Replay, men det kändes hopplöst utdaterat.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Har hoppats länge nu på båda Zelda-spelen till N64! Hoppas de släpps utan att man måste betala för nån onlinetjänst också


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Tycker att både Super Mario Sunshine och Galaxy är bättre än originalen där då styrningen förbättrats till det bättre.

Ja du har nog rätt jag var nog lite hård.
Sunshine spelade jag original men det var länge sen + att jag körde nog bara genom det 1 gång.
Galaxy har jag aldrig spelat på original bara på PC.

Mario 64 tycker jag dom borde gjort mer jobb med i 3d Allstars


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av Molotov:

Ja du har nog rätt jag var nog lite hård.
Sunshine spelade jag original men det var länge sen + att jag körde nog bara genom det 1 gång.
Galaxy har jag aldrig spelat på original bara på PC.

Mario 64 tycker jag dom borde gjort mer jobb med i 3d Allstars

Det är lugnt. Alla spel kan ju inte falla alla i smaken.

Håller med att de kunde ha gjort mer med Super Mario 64 istället för att endast ge oss den japanska versionen som innehöll skakningar i kontrollen.
Men troligtvis fick vi endast den versionen eftersom Nintendo 64 var planerat för Nintendo Switch Online.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Just det, ja. Vilket också bådar gott för både tvåan och Conker (som Bergsala tjurskalligt nog vägrade sälja i Sverige när det begav sig). Diddy Kong Racing vore också kul att återbesöka.

Kontot avslutas
Skrivet av Mortyman:

Just det, ja. Vilket också bådar gott för både tvåan och Conker (som Bergsala tjurskalligt nog vägrade sälja i Sverige när det begav sig).

Också en anledning till att jag inte gillar Bergsala.
Men den största anledningen till att jag inte gillar de är för det höga priset som de satte på SNES Classic Mini här i norden jämfört med största delen av världen.

Tur att Bergsala inte har något att säga till om när det kommer till de digitala spelen då.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vågar man hoppas på GoldenEye?

Kontot avslutas
Skrivet av Mortyman:

https://youtu.be/nx33jkSC38Q

Vågar man hoppas på GoldenEye?

Postade själv den i nyhetstråden förut och det jag kan säga om det är att: Varför ber Nintendo Tyskland att ta bort banningen på ett så gammalt spel så att Tyskland kan börja sälja det när det inte ens säljs längre?
Det måste ju betyda att Goldeneye är på väg att komma tillbaka och det första jag tänker på då är just att det ska komma som ett av spelen till Nintendo 64 på Switch Online.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar