Senaste spelet du klarade?

Medlem

Lost in random

Flakmonkey

Ratchet & Clank Rift Apart.

Fantastiskt spel där det enda jag kan gnälla på är svårighetsgraden och vapnen. Svårighetsgraden eftersom jag tycker det var lite väl lätt, även om svårighetsgraden skruvades upp. Vapnen är imo lite av en besvikelse om man jämför dem med andra spel i serien. Det är inget fel på de som finns där, men saknar något som Grovitroonen för att ta arsenalen upp till den absoluta toppen.

Men i övrigt var det hur underhållande som helst. Gillar ju serien i stort så uppskattar humorn, karaktärerna, etc. Gillade Rivet och Kit, tycker de gav spelet något nytt och känns som att spelet hade varit tråkigare om det "bara" var Ratchet och Clank i centrum.

Sen behöver man väl inte ens nämna att det är otroligt imponerande rent visuellt. Spelade på 60FPS RT-läget och jag hoppas verkligen att utvecklare fortsätter att erbjuda den typen av valmöjlighet för oss gamers då ju smaken är som baken.

Medlem

Lyckades äntligen plocka Platinum i Assassin's Creed Brotherhood i helgen. Näst på tur blir Revelations.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

World War Z på XB1, kul spel!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Spec Ops: The Line (PC)

+Manus
+Röstskådespeleri
+Storyn. Hade förväntat mig något mer efter allt positivt jag hade läst, en del intressanta inslag helt klart.
+Musiken
+Spelets längd var precis lagom

+- Grafiken är vad den är för att vara ett spel från 2012, Dubai var en intressant miljö.

-Gameplay, väldigt repetitivt och generiskt.
-Bandesign
-En del buggar, vissa gick att lösa.
-Checkpoint-systemet
-Stundtals frustrerande
-Kontroller/rörelser kändes ganska klumpiga

Betyg: 6.5/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ratchet & Clank Rift Apart.

Fantastiskt spel där det enda jag kan gnälla på är svårighetsgraden och vapnen. Svårighetsgraden eftersom jag tycker det var lite väl lätt, även om svårighetsgraden skruvades upp. Vapnen är imo lite av en besvikelse om man jämför dem med andra spel i serien. Det är inget fel på de som finns där, men saknar något som Grovitroonen för att ta arsenalen upp till den absoluta toppen.

Men i övrigt var det hur underhållande som helst. Gillar ju serien i stort så uppskattar humorn, karaktärerna, etc. Gillade Rivet och Kit, tycker de gav spelet något nytt och känns som att spelet hade varit tråkigare om det "bara" var Ratchet och Clank i centrum.

Sen behöver man väl inte ens nämna att det är otroligt imponerande rent visuellt. Spelade på 60FPS RT-läget och jag hoppas verkligen att utvecklare fortsätter att erbjuda den typen av valmöjlighet för oss gamers då ju smaken är som baken.

Också Ratcher & Clank: Rift Apart

Håller med på alla delarna. Körde på svåraste och förutom nån tidig boss som skapade problem samt ett Bronze challenge (Enforcer) som var irriterande så var det väldigt lätt.

Passade även på att ta platinum vilket inte var så svårt. Enda störiga att jag var tvungen att levla upp skölden till lvl 5 för det och jag använde den aldrig under genomspelningen så blev lite grindande.

Bra spel hursom

Medlem

Deathloop, vilket spel. Började direkt en andra genomspelning.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Deathloop, vilket spel. Började direkt en andra genomspelning.

Är inte det hela grejen med spelet?

OnT:

Uncharted 4

Av någon anledning har jag dragit på det men kom till slut till skott och körde igenom hela spelet på två helger.
Väldigt mycket Uncharted över det, även om de försökte skapa lite dramatik mellan vår charmör Nate och Elena.
Överlag ett roligt spel, men det blir lite väl repetitivt mot slutet när explosioner och nära-döden-upplevelserna kommer stup i kvarten.

Med det sagt är det svårt att inte gilla Uncharted. Torra skämt, fantastiska karatärer och en god variation i miljöer gör att man alltid vill se hur det ska sluta, om Nate ska lyckas undkomma döden ännu en gång.

4/5 toast.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Är inte det hela grejen med spelet?

haha touché! Du har en poäng där


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Chrono Trigger ^_^, ett av mina favoritspel någonsin. När jag var liten och spelade det var jag nog för dålig för att klara ut det (begrep knappt vad de sade på engelska), och ju äldre jag blev, desto mer drog jag ut på att ta mig an sista fighten. I juli bestämde jag mig i alla fall för att spela ut det när jag upptäckte att det fanns på Steam, och jag ångrar mig inte det minsta. Kommer troligtvis spela det snart igen ;D

(Fast egentligen är kanske LEGO - Sagan om ringen det senaste jag spelade ut, men det gick inte att få mer än 98% på grund av ett par sköna buggar <.<)

Medlem

Sam & Max This time its virtual.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nattklo:

Chrono Trigger ^_^, ett av mina favoritspel någonsin. När jag var liten och spelade det var jag nog för dålig för att klara ut det (begrep knappt vad de sade på engelska), och ju äldre jag blev, desto mer drog jag ut på att ta mig an sista fighten. I juli bestämde jag mig i alla fall för att spela ut det när jag upptäckte att det fanns på Steam, och jag ångrar mig inte det minsta. Kommer troligtvis spela det snart igen ;D

(Fast egentligen är kanske LEGO - Sagan om ringen det senaste jag spelade ut, men det gick inte att få mer än 98% på grund av ett par sköna buggar <.<)

Chrono Trigger är grymt, börjar bli dags att spela om igen. Önskar jag hade gillat Final Fantasy spelen lika mycket men det vill sig inte riktigt. Har aldrig spelat klart något av dem.

Medlem

Klarade precis Star Wars Jedi fallen order. Bra spe, lite seg inledning men blir bättre ju längre man kommer i storyn. Bra boss-strider. Känns dock som det kunde varit lite mer polerat gällande gameplay.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Chrono Trigger är grymt, börjar bli dags att spela om igen. Önskar jag hade gillat Final Fantasy spelen lika mycket men det vill sig inte riktigt. Har aldrig spelat klart något av dem.

Indeed. Gör det! Har samma problem, försökte spela ett par av dem för en herrans massa år sedan, men fastnade aldrig.

Medlem

Tales of Arise

Rolig combat även om det blev lite "mycket" ibland med alla specialattacker och sekvenser.
Bra story och karaktärer. Tyvärr föll det lite på slutet tycker jag där det blev utdraget och för många nya frågetecken introducerades som snabbt skulle redas ut.

Betyg 4/5


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Kena: Bridge of Spirits (Playstation 5)

Riktigt läcker grafik och animationer. Bra tryck i ljudet också.
Mycket mer strider och bossar än väntat. Dessa var dock väldigt bra! Tighta kontroller och bra tyngd i striderna.
Roliga och lagom kluriga pussel.
Storyn var tillräckligt intressant för att man skulle hålla sig fast. Var svårt att sluta spela.

Betyg 5/5

Otroligt prisvärt för 419kr!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Flakmonkey

Avslutade Castlevania Symphony of the Night igår, inte första gången jag gjort det försvisso, tror det var fjärde gången nu, men även om det såklart aldrig blir som första gången då allt var nytt så är det fortfarande otroligt bra och underhållande. Känns som att spela har en närmast perfekt balans mellan backtracking, svårighetsgrad på striderna, klurigheter, etc etc Det enda som jag väl kan tycka är lite trist är att det inte är helt tydligt hur man ordnar så att man får spela det upp och ner vända slottet och på så vis få det "rätta" slutet. Men det går ju att läsa sig till numera.

Ett fantastiskt exempel på Metroidvania helt enkelt, vilket kanske inte är så konstigt iom att det är spelet som satta genren på kartan. Underbar musik är det ju också förstås, något av det bästa i spelväg imo vilket är en underhållande kontrast till det otroligt dåliga röstskådespeleriet (och dialogen i sig ska väl också sägas). Är man på rätt humör är det komiskt, är man det inte så är det bara patetiskt dåligt. Men men, som tur är det ju inte så mycket av den varan.

Spelade versionen som släpptes till PS4 men på en PS5a.

Medlem

DAEMON X MACHINA på switch.

Första mech-spelet jag testat, så har inga gamla erfarenhet från den genren. Ganska basic men ändå helt okej lir som verkar förbisett på switchen. Kollar man på Steam så har det höga betyg.
Flyg runt och döda, uppgradera and repeat. Ingen fantastisk story men får ändå en stark 3 av 5 från mig i betyg.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kena: Bridge of Spirits
Läcker grafik, bra musik, mysig värld, roliga bossar och lagom långt. 5/5

Diablo 2 Ressurected
Nostalgi, bra level design, snygg grafik, urusla servrar och kunde fixat lite mer quality of life saker. 3/5

Skribent

Steamworld Dig: A fistful of Dirt.
Charmigt, snyggt och underhållande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Påbörjade Iconoclasts från backlogen och sen kom Metroid Dread in och tog över.

Metroid Dread

Väldigt bra spel, gillar svårighetsgraden, de tighta kontrollerna, storyn, powerupsen. Lite väl linjärt för en metroidvania men den ledning man fick var välbehövt med tanke på hur stor och komplex kartan var. Inte direkt ett spel för utforskning som Hollow Knight utan mer för den som vill ha progression men ändå vilka gräva sig framåt.

Iconoclasts

Bra story, snygg pixelgrafik, intressant spelmekanik på vissa håll, och en hel del ställen med vrålbra pussel! Lite styltiga kontroller ibland, lite svagt samlande av extragrejor som inte gav nåt i slutändan, inte direkt mycket till metroidvania i slutändan då spelet kändes rätt linjärt, lite trist med massvis med copy-pastade karaktärer, lite väl epilepsiframkallande menyer och annat som kändes opolerat.

Ska man sätta betyg så är det väl jämfört rakt av med alla spel oavsett storlek på projektet eller kostnad eller så en stark 3/5, men med tanke på att detta är en enda mans verk, som slitit i 8 år så skulle den insatsen och kvalitén på spelet definitivt vara värd 5/5. Jag kommer definitivt minnas detta spel, och det förtjänar absolut ett stödköp och en genomspelning.

Medlem

NieR: Automata - Game of the YoRHa Edition(PC)

Blev tyvärr inte lika hänförd likt många andra verkar ha blivit. Det är ett bra spel men min egna hype gjorde mig nog en aning besviken.

Plus: Musiken, större delen av gameplay/combat, movement. Intressant story, karaktärer, värld och lore. Bra röstskådespeleri(körde japansk VA).

Minus:
Det blev stundtals repetitivt(längden på spelet hjälpte nog inte), en del side-quests som var undermåliga, mycket springande, var inte överförtjust i hur storyn var uppbyggd(spela om stora/mindre delar av spelet x antal ggr), hackningen blev uttjatat, en del dialog/text blev en gnutta ostig där den försökte vara djup.

Betyg: Jag tror det lutar åt 7.5/10.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blasphemous

Metroidvania spel från 2019 som även brukar räknas som ett 2d soulsborne.
Kul och lagom långt (ca 10 timmar, mer om du vill hitta allt som går att hitta).
Stundtals svårt (speciellt sista bossen), men enklare än t.ex. hollow knight skulle jag säga.
Minus för att några av föremålen man behöver är löjligt svåra att förstå hur man ska hitta utan att fuskläsa en walkthrough.

4/5

Medlem

"A Way out" med grabben i Lördags, vi körde båda tillgängliga endings, och blev lite osams för att grabben är bättre på att skjuta med kontroller samt har noll empati för att hans far inte älskar att skjuta med controller. (HAN VILLE DÖDA MIG!)


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Fezk:

NieR: Automata - Game of the YoRHa Edition(PC)

https://image.api.playstation.com/cdn/EP0082/CUSA04480_00/P4Z...

Blev tyvärr inte lika hänförd likt många andra verkar ha blivit. Det är ett bra spel men min egna hype gjorde mig nog en aning besviken.

Plus: Musiken, större delen av gameplay/combat, movement. Intressant story, karaktärer, värld och lore. Bra röstskådespeleri(körde japansk VA).

Minus:
Det blev stundtals repetitivt(längden på spelet hjälpte nog inte), en del side-quests som var undermåliga, mycket springande, var inte överförtjust i hur storyn var uppbyggd(spela om stora/mindre delar av spelet x antal ggr), hackningen blev uttjatat, en del dialog/text blev en gnutta ostig där den försökte vara djup.

Betyg: Jag tror det lutar åt 7.5/10.

Valde du att radera eller behålla din save?

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Valde du att radera eller behålla din save?

Hehe jag körde aldrig klart "end credit bossen", testade en gång, sen la jag av. Kollade "E"-slutet på Youtube istället. Så, hade tagit bort spelet innan det valet.

Kände att jag var nöjd med ABCDG avslutningarna, dom fick räcka.

Skrivet av Löfbergs lila:

Nier Automata övertygade inte mej heller, helt okej absolut men inte värt nån hyllningskör! Samma slags tomma open world kuliss som platinums andra spel förra genenerationen där en springer fram å tillbaka å gör samma saker hela tiden! Fin estetik på vissa ställen och bra musik men helhet en stark 6/10 eller svag 7/10 typ! De som säger att en måste spela alla rundor av spelet för att "ha klarat det" har rätt då det är mkt specifikt innehåll men inget av det höjer spelet till några nya höjder! Det är lite sisådär och fortf repetitivt!

Ja det är lite så jag känner det du skriver. Jag läste att vid Ending C då jäklar blir det crazy och spelet tar en helt galen vändning osv. Personligen ramlade jag inte av stolen av C, en del saker var coola och intressanta helt klart, men blev inte helt "mind blown" tyvärr. Men är ändå nöjd över att ha spelat spelet, har varit i min backlog väldigt länge. Det blev bara helt enkelt inte den upplevelse jag förväntande mig, ett överlag bra spel, men inget mästerverk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Demons Souls remaken till Ps5.

Har inte spelat den innan remaken.
Är ett fint spel, dom hade gärna kunnat lägga mer krut till att inte ha en sån dum Ai istället enligt mej.
Ganska lätta bossar tråkigt nog, klarade nästan alla bossar på första försöket, undantag var Vanguard i början som tog mej.. sen var det Flame lurker och Dragon God som jag tog på andra försöket, så det var lite av en besvikelse att man klarade av dom så lätt.
Annars får spelet en svag fz 4 av 5.

Demons Souls Remake
4
Mycket bra
+
vackert
+
Souls
-
lätta bossar
-
World Tendency
Det här betyder betygen på FZ

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Resident Evil 4

👍👍👍👌👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

RDR2! Mycket bra spel där jag känner en liten tomhet efter avslut vilket händer sällan i spel nu för tiden.

Skriv svar