Miniatyr-överlevnadsspelet Grounded får snart sin största uppdatering

Robot
Miniatyr-överlevnadsspelet Grounded får snart sin största uppdatering

Hot and Hazy lägger bl.a. till fyra nya miljöer och nya kryp att passa sig för.

#Grounded, #Obsidian


Gnällkuk

Varit sugen på detta länge nu, när ska de släppa spelet egentligen? Vissa spel känns som de släpper DLC medans de fortfarande utvecklas.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

NuZ
Testpilot

Sjukt roligt att spela med polare!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Varit sugen på detta länge nu, när ska de släppa spelet egentligen? Vissa spel känns som de släpper DLC medans de fortfarande utvecklas.

Planen är att släppa 1.0-versionen någong gång i år, men de tvekar nog inte att försena det om det skulle krävas. Det var rätt barskrapat på innehåll när det släpptes i Early Access, så just mer saker att göra är behövligt innan de kan kalla det för ett komplett spel.

Men det är faktiskt riktigt kul, och estetiken med att vara liten och kuta runt bland gigantiska grästrån, svampar och insekter är riktigt häftig.

Medlem

Jag fattar inte var ni läser om detta? Kollade steam men står ingenting där och deras forum är ju under all kritik för hitta saker där.

Skribent
Skrivet av noreason:

Jag fattar inte var ni läser om detta? Kollade steam men står ingenting där och deras forum är ju under all kritik för hitta saker där.

Nej, de är halvdåliga på att kommunicera sånt här. Man får pussla ihop lite från Twitter, Discord, det officiella forumet och andra sidor.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varit sugen på detta länge nu, när ska de släppa spelet egentligen? Vissa spel känns som de släpper DLC medans de fortfarande utvecklas.

Var därför jag lade av att spela och bojkottade devsen för ARK, dom släppte det första betal DLC:et då ARK fortfarance var i Early Access.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Planen är att släppa 1.0-versionen någong gång i år, men de tvekar nog inte att försena det om det skulle krävas. Det var rätt barskrapat på innehåll när det släpptes i Early Access, så just mer saker att göra är behövligt innan de kan kalla det för ett komplett spel.

Men det är faktiskt riktigt kul, och estetiken med att vara liten och kuta runt bland gigantiska grästrån, svampar och insekter är riktigt häftig.

Nej, har ju bara hört positiva saker om det så varit sugen men har hållt mig än så länge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hcz
Medlem

Så när detta kommer kanske man ska starta en ny server igen

Har varit i kontakt med dem och hjälpt dem förstår vad som är fel de skulle lägga till detta med nästa stora patch sa de.

Till dem som spelar och har 21:9 eller 32:9 skärm ska ni lägga lite kod i
\Users\DITT-ANV-NAMN\AppData\Local\Maine\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini

[/Script/Engine.LocalPlayer]
AspectRatioAxisConstraint=AspectRatio_MaintainYFOV

Spara och njut av full wide support

Medlem

Köper direkt om det kommer till PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade demot som kom för nåt år sedan med dottern, var roligt och välgjort survival/basbyggar-spel, men efter ett par timmars spel var det stopp. Som så vanligt idag så dröjer det sedan länge innan det blir ett riktigt spel. Bra eller dåligt? Svårt att säga, men det är så det är idag. Nu kommer en uppdatering som lägger till ett par mindre områden som det verkar men det ser fortfarande ut att vara långt ifrån klart. Jag väntar nog åtminstone till 1.0 innan ett köp.

1
Skriv svar