Far Cry 6-betygen är helt okej, men också sämst i serien

Robot
Far Cry 6-betygen är helt okej, men också sämst i serien

Ingen numrerad titel har haft lägre snitt.

#far-cry, #far-cry-6, #ubisoft


Avstängd

Det verkar ju inte så lovande, med tanke på att de övriga Fc är ganska meh.

Medlem

Gillade man dom tidigare Far Cry så kommer man förmodligen gilla 6an, gillade man inte dom tidigare lär man inte heller gilla 6an. Så enkelt är det nog.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Gillade man dom tidigare Far Cry så kommer man förmodligen gilla 6an, gillade man inte dom tidigare lär man inte heller gilla 6an. Så enkelt är det nog.

Ja gillar man upprepa sig för varje spel så kommer man garanterat gilla det.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja gillar man upprepa sig för varje spel så kommer man garanterat gilla det.

Javisst, det fungerar ju för GTA och alla Nintendos spel så varför inte.

Medlem

3:an, 5:an och blood dragon är favoriterna hittills, men 3:an är det jag har spenderat mest tid i.
Tänkte börja med 6:an ikväll så får vi se


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

För mig är FC serien lite som bond filmerna, även om inte det är några större drastiska ändringar så tar jag mig med nöje igenom dem

Medlem

Jag har ingen stress, kommer köpa detta senare och ser fram emot det, far cry 5 var bäst hittills imo

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av abso:

För mig är FZ serien lite som bond filmerna, även om inte det är några större drastiska ändringar så tar jag mig med nöje igenom dem

Åh, om det ändå fanns en FZ-serie.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Javisst, det fungerar ju för GTA och alla Nintendos spel så varför inte.

Vet inte varför du jämför med GTA -serien. Varje nytt spel har i princip varit ett definerande spel för varje generation, grafiskt och berättarmässigt.

Medlem

Trean var bra, fyran likaså. Efter det har det gått rejält utför. Fattar inte hur de lyckas när de har en så bra grund att stå på.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Javisst, det fungerar ju för GTA och alla Nintendos spel så varför inte.

Alla Nintendos spel? Oj så fel man kan ha. Det är ju en enorm variation i t.ex Mario 3d spelen.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Vet inte varför du jämför med GTA -serien. Varje nytt spel har i princip varit ett definerande spel för varje generation, grafiskt och berättarmässigt.

Håller inte med. Lite bättre grafik för varje del men i grunden exakt samma spel om och om igen. Jag klagar inte där heller dock, gillar GTA och precis som med Far Cry så gillar jag GTA just för att det är GTA.

Skrivet av lasselason:

Alla Nintendos spel? Oj så fel man kan ha. Det är ju en enorm variation i t.ex Mario 3d spelen.

Självklart inte exakt alla men absolut när det gäller just Mario. Men i vanlig ordning, min personliga åsikt. Förväntar mig inte att alla ska hålla med.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Håller inte med. Lite bättre grafik för varje del men i grunden exakt samma spel om och om igen. Jag klagar inte där heller dock, gillar GTA och precis som med Far Cry så gillar jag GTA just för att det är GTA.

Självklart inte exakt alla men absolut när det gäller just Mario. Men i vanlig ordning, min personliga åsikt. Förväntar mig inte att alla ska hålla med.

Ok.

Medlem

Tyckte Far Cry 5 var fantastiskt, helt klart i nivå med FC3 precis bakom ettan som seriens höjdpunkt. FC6 ser ut att vara mer i nivå med FC4-besvikelsen.

Medlem

Lirat FC6 1 timme och gillar det starkt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag har lyssnat på rätt många reviews på Youtube. Och jag misstänker att spelet har så lågt betyg för att grafiken inte riktigt når upp till vad man anser att det borde vara. Att det är för mycket samma som tidigare spel och saker som inte riktigt klaffar. Jag har köpt alla farcry spel mellan 3an och 6an men inte gillat en enda. Köpte 6an nu endå eftersom jag hoppas att det är djungel temat mm som kommer att få mig att spela igenom skiten.

Medlem

installerar far cry 3 direkt spontant, gillade far cry upp till 3an, sen var det för mkt samma sak. men 1-3 var riktigt roliga


signatur

//monster

Medlem

Älskade FC4 men jag gissar starkt på att det beror på att det var första spelet i serien jag provade och dessutom det första spelet jag spelade på mitt dåvarande nya PS4. Magi var det. Visste inte ens vad open world var innan dess.

Medlem

Älskade 5an. Men av det jag sett av 6an så är där inget som lockar mig... känns framstressat.

Medlem

Är det någon som kommit längre fram och vet ifall man crouchear snabbare senare, brukar stealtha dessa spel men det lilla jag hann igår var segt på den fronten, man hukar och går lika snabbt som mormor.

Medlem

Lirade några timmar igår kväll. Visst, det är inget fantastiskt storslaget, men jag har jäkligt roligt när jag spelar, så jag är nöjd.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Är det någon som kommit längre fram och vet ifall man crouchear snabbare senare, brukar stealtha dessa spel men det lilla jag hann igår var segt på den fronten, man hukar och går lika snabbt som mormor.

Jag har inget svar på frågan men reagerade också på det. Trodde först att det var kontrollen som inte hängde med...

Medlem

Klart det kommer längre ner när man spelat 5 st FC-spel (och 800 övriga FPS:er) innan. När första spelet kom ut så var det ju helt GALET AWESOME. De flesta av oss har ju blivit ganska avtrubbade sedan dess och det är ju då betydligt svårare att få full pott i betyg. Sedan har de ju egentligen mest bara bytt grafik sedan FC3 och animationer och övrigt tyvärr känns tyvärr på tok för likadana som innan...

Jag köpte det igår för jag hade väldigt kul i 5:an, så detta är nog min cup of tea. Ha en trevlig spelhelg allihopa!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

På forumen(inte här dock) är det väldigt positiva kommentarer. Mer än dåliga. Jag älskar spelet faktiskt. Musiken är underbar, ansiktsutrycken i cut scenes speglar kändlan dom uttrycker(än så länge) Jag fick gåshud när hon clara håler tal. Det var så bra. Uttrycken , känslan. Jag är skitnöjd. Bara primal slår alla andra far cry. Enligt mig.

Gen
Medlem

Personligen tycker jag att 2an är sämst följt av 4an är en dålig kopia av 3an. 5an tycker jag var bäst, sen 3an samt att jag faktiskt gillade Primal. Har egentligen bara varvat 3an, 5an och Primal. Bara småkört 1an men spelade aldrig klart det.

Man känner verkligen igen sig i 6an (uppenbarligen) med tex repklättringen som är exakt samma mekanik som i tex 4an. Får se hur det blir med inventory och gear nu. Det ser snyggt ut även om HD paketet inte passar mitt 3080 så bra (2% av texturerna laddar inte). Dock är tekniken verkligen antik med halo effekter runt objekt, ingen HBAO (vissa objekt ser inte ut att ha någon kontakt med marken), mycket shimmering samt AMDs dessvärre kassa FSR som gör att saker på längre håll är suddiga. Slutligen var det en hel del micro stuttering i prologen men det kan bero på HD paketet.

Bara lirat prologen plus ca 30 minuter så kan inte uttala mig för mycket men hoppas det är ett kortare spel än tidigare delar.

Medlem

Tänkte skippa det men elgiganten hade det för 440 spänn! Slog till och ska försöka lira hela helgen. Rätt taggad faktiskt även fast jag blev besviken på femman.

Medlem

Lots of bugs, poor graphics, poor performance, repetitive game play 9/10 - IGN.

Medlem

Riktigt jävla tattarspel, har lyckats skrapa ihop en halvtimme i menyerna&in game, har redan kraschat tre gånger, inte en jävla syl om vad som krashat utan bara pissats ut till skrivbordet. Kul.

1
Skriv svar