Resident Evil 7 populärast i serien, 10 miljoner spel skeppade

Robot
Resident Evil 7 populärast i serien, 10 miljoner spel skeppade
Medlem

7an var i min mening riktigt bra, precis det tempo och blandning av skräck / action jag vill ha i ett Resident Evil. Village var fortfarande bra, men lite för mycket pangande för min del.

Medlem

Jag gillar det mest i serien i det stora hela p.g.a. det faktiskt var mera ett skräckspel med actionelement. Men om vi ska vara helt ärlig så har aldrig Resident Evil varit en riktig skräckserie, det har alltid haft en hel del action. Där av anledningen till att jag inte gillar RE4-5-6 och tyckte 8:an var rätt meh. 2 och 7 är bäst i serien.

Medlem

Efter besvikelserna 4-5-6 som inte alls var survival horror (kanske ändå bra spel, men hör inte hemma som RE-spel i mitt tycke), så var del 7 äntligen en återgång till riktig survival horror! Och riktigt bra! Njöt av varje minut.

Medlem

7:an var sjukt bra. Dippade precis vid slutet men i sin helhet ett jävligt bra Resident Evil-spel. Det och remaken av 2:an var precis vad serien behövde. Tyvärr var både remaken av 3:an och 8:an dippar åt fel håll.

Medlem

Har nu spelat 7an och kommit till slutet. Stark start men svagt slut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

sjuan var ok första timmen, sen spårade det ur, sista riktigt bra spelet i serien var fyran, sen gick det utför.

Medlem

Det står !0 i underrubriken, ska nog stå 10.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jättebra första halva, men dök när det blev lite för mycket action. Kan säga detsamma om 8an. Bara synd att det ska behöva skeppas eller säljas så många exemplar bara för att gå plus.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det står !0 i underrubriken, ska nog stå 10.

Under artikeln finns en länk med texten skicka rättelse
Jag klickade på den så slapp du

Medlem
Skrivet av magma:

Har nu spelat 7an och kommit till slutet. Stark start men svagt slut.

Yes, början i huset var helt klart bäst. Båten var sämre men ok. Gruvan var tråkig precis i slutet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Om sjuan sålde 10 miljoner så är det av stort intresse att veta hur många procent som spelade igenom hela spelet. Jag tänker att siffran var låg då RE 8 tog beslutet att göra det mindre "läskigt" eller hur tror vi resonemanget har gått?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Tycker 7:an är det bästa spelet, strax följt av 2 remake. 2an var dock läskigast, så satans stressande att höra fotstegen efter sej hela tiden.
3an och village var inte lika bra men ändå spelvärda.
5 och 6 var kul att lira splitscreen, hade gärna sett ett till split screen som är mer fokuserat på skräck.
Oavsett vad som kommer så hoppas jag att det blir någon av dom gamla karaktärerna så att man slipper Ethan.

Medlem

Tycker verkligen 7:an var grym. försökte spela om sedan jag insåg att min tv kan köra hdr om man ändrar på en inställningen till xboxen. körde om lite i början. men sedan insåg jag att det var inte direkt för mig på kvällen. någon annan som känt så? 32 år gammal. Tvåans remake ligger på andra plats Oscar

Medlem

Det måste väl va 20 miljoner skakiga knän på 10 miljoner spelare?

Lite halvskraja kanske?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

haha. sant. Hanzo

1
Skriv svar