Skynet är här o nu, AI är redan smartare än vi förstår

Medlem
Skynet är här o nu, AI är redan smartare än vi förstår

Jag vet det låter galet, men låt mig dra ett exempel.

Jag har spelat in massa film om detta, men det är något mysko med med min ps5, antingen har den virus, rller så börjar AI bli mer avancerat än vi alla ens tror möjligt. För jag skojar inte, jag har sett, AI som har ett visst specifikt beteende, som inte är normalt eller ska eller har setts i dessa spel tidigare.

Cyberpunk

Rage 2

Gta5

Tomb Raider "shadow of the tombraider"

Red Dead 2

Metro Exodus

Metal gear solid 5

Farcry 5 o 6
....

ALLTSÅ FÖR KLARGÖRA, SAMMA AI FRÅN ETT SPEL, ELLER INGET SPEL, HAR JAG SETT I ALLA DESSA SPEL, OCH DESS STTITYD OCH BETEENDET MOT MIG, ÄR PASSIVT AGGRESSIV, SOM MOBBNING, KÄNNS SOM DEN VILL JÄVLAS/HÅNAS/MOBBAS?

Ska föröska filma vissa exempel, för att visa er, men trot eller ej, nånting hindrar mig från att łdda upp filmer, ibland även sparfiler till specifika spel är svåra gå sparadre i molnen?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ok, vad har vi rökt/intagit nu....


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Du jag önskar jag hade rökt, det vore en lättare problem att lösa


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

KoP
Medlem

Luktar paranoia över hela situationen. Psykisk sjukdom är inget man bör ta lätt på eller skoja bort.

Lägg ner skiten och försök få lite sömn.

Medlem

På vilket sätt? Mobbar din PS5a dig?

Medlem

lultråd


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Någon som känner trådskaparen som kanske kan hjälpa honom?

Alltså dom sakerna i spelen som mobbar dej kallas fiender, som och det är normalt i spel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

SoL
Medlem
Skrivet av cybo:

Ok, vad har vi rökt/intagit nu....

Purple haZe

Medlem

Finns det spel med Maskinlärd Ai?
Tänk souls-spelen. Bossarna samlar in miljontals data utav spelare för att bli bättre mot oss. Hade vart dope


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Skrattade lätt när jag hittade denna tråd. Är själv spelprogrammerare och även om man försöker göra riktigt bra AI så är det inget mål man har att göra en mobbing AI, däremot en rolig AI som verkar smartare än den egentligen är och verkar bete sig som man förväntar sig av en mer mänsklig NPC. Och AIn i några av spelen som rabblade upp är några av de dummaste AIn jag sett i spel... Tex cyberpunk. Dom har mycket kvar att jobba på där.

Hiz
Medlem

jag nappar - kan man få ett specifikt exempel?

Medlem

"har massa filmer"

"nånting stoppar mig från att ladda upp"

Skrivet av HaZe303:

Är alla dessa nutida attacker spår av alla "säkerhetshål" som fanns/finns i Intel CPU:er, garanterat i AMD´s med, bara ge det tid så? För tycker det känns bokstavligen mindre tryggt att vara online, jag känner mig knappt trygg fast jag stänger ner nätet? Känns nästan ibland som nån lurkar utanför ytterdörren och kikar in i kikhålet var och varannan stund, för att se om det är dags för nästa inbrotts attack? ÄR det bara jag som börjar äntligen knäckas av sömnbristen och all annan brist, eller överdosering man kan påverkas av mentalt?

Yikes...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

@HaZe303
Detta låter inte bra. Jag misstror inte din upplevelse men jag vågar faktiskt lova dig att du inte har någon AI som vill dig illa i din spel-maskin. Vad du än har upplevt så finns det betydligt mer trovärdiga förklaringar än att något okänt har tagit din PS5 i besittning med avsikt att skada eller håna dig.
Även om FZ har fokus på spel tror jag tyvärr inte att dina misstankar bemöts på rätt sätt på ett publikt forum. Du vinner ingenting på att försöka övertyga folk som du inte känner. Du behöver prata med någon, öga mot öga, någon som lyssnar och som kan hjälpa dig att komma underfund med vad som egentligen händer. Om du inte har någon närstående som kan hjälpa till så finns det annan hjälp att få.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bruh, Mark Zuckerberg läser nog detta genom din PS5:a och skrattar. Han har nog ett finger med i spelet!

KoP
Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Som sagt var.. tydliga tecken på paranoia och psykiskt sjukdom med tanke på vad karln upplever.

Avstängd

Luktar flashback-troll


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Herr OP.
Du ska nog sova ikapp dig lite och fundera på om det är nyttigt med alltför många timmar frmför datorn rent generellt.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

@HaZe303
Detta låter inte bra. Jag misstror inte din upplevelse men jag vågar faktiskt lova dig att du inte har någon AI som vill dig illa i din spel-maskin. Vad du än har upplevt så finns det betydligt mer trovärdiga förklaringar än att något okänt har tagit din PS5 i besittning med avsikt att skada eller håna dig.
Även om FZ har fokus på spel tror jag tyvärr inte att dina misstankar bemöts på rätt sätt på ett publikt forum. Du vinner ingenting på att försöka övertyga folk som du inte känner. Du behöver prata med någon, öga mot öga, någon som lyssnar och som kan hjälpa dig att komma underfund med vad som egentligen händer. Om du inte har någon närstående som kan hjälpa till så finns det annan hjälp att få.

Håller med ovanstående.

Och ni övriga som hånar och skämtar om det borde fan skämmas. Äckligt beteende!

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Som sagt var.. tydliga tecken på paranoia och psykiskt sjukdom med tanke på vad karln upplever.

Om du nu misstänker det varför konstaterar du det bara här och inte försöker ta kontakt med OP istället.

Eller ska folk bara veta att du är en duktig hobbypsykolog?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Håller med ovanstående.

Och ni övriga som hånar och skämtar om det borde fan skämmas. Äckligt beteende!

Då räknar jag med att du tagit kontakt med OP istället för att bara godhetssignalera här i tråden...
När folk gör absurda påståenden i ett forum är det självklart att majoriteten reagerar skämtsamt, om det är ett seriöst problem så är det inget någon här i tråden lär kunna göra något åt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Låser tråden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar