Playstation-chef beklagar konsolplattformens begränsade räckvidd

Medlem
Skrivet av martinot:

Verkligen en stor ironi av Sony.

De klagar på att deras spel begränsas, men så är det själva den störst anledningen till att de begränsas.

https://www.fz.se/nyhet/288009-playstation-spel-till-pc-lar-a...

Jag är ganska säker på att han menar PS1-3 ägare, de vill nog inte utesluta flera 100 miljoner spelare från deras nya spel.

Lite mer seriöst så skulle jag som vanligt säga att aldrig lyssna på Jim, man kan inte ta något som han säger seriöst längre, om några månader så har han säkert ändrat sig igen.

Medlem

Det han säger är att han tycker det är frustrerande att playstation-spel inte har samma användarbas som musik och film, för han tycker att det är underhållning som fler förtjänar att uppleva. Varken mer eller mindre.

Medlem

Kan nå ut till obegränsat antal med musik och film..... roligt med ordet "kan" för i så fall " kan" väl Sony nå ut till obegränsat också och Microsoft och Nintendo eller vad är så specifikt med musik och film?

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

vad är så specifikt med musik och film?

Det släpps på alla format, i synnerhet mobiler. Alla har mobiler.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det släpps på alla format, i synnerhet mobiler. Alla har mobiler.

Så horizon Forbidden west på min Nokia 3310 alltså, låter kanon så håller den sig några år till. 😉

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Vissa tycker så, men absolut inte majoriteten. 120 miljoner sålda ps4 säger annat....

Skarp iakttagelse där
Skrev nog aldrig att en majoritet av gamers vägrade köpa konsol. Att 120 miljoner har köpt PS4 säger ju inte ett dugg om hur många som gamers som har avstått dock.

12
Skriv svar