Ingen stor öppen värld i kommande Pokémon Legends: Arceus

Robot
Ingen stor öppen värld i kommande Pokémon Legends: Arceus

Begränsade jaktmarker i det kommande Pokémon-spelet.

#Nintendo, #Pokémon, #Zelda-Breaht-of-the-wild


Medlem

Jag kan se ett Monster Hunter light av detta ja men sen förstår jag inte varför det verkar så svårt att göra ett open world som BotW av pokémon? Är det inte det alla skriker efter och gjort i många år?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag kan se ett Monster Hunter light av detta ja men sen förstår jag inte varför det verkar så svårt att göra ett open world som BotW av pokémon? Är det inte det alla skriker efter och gjort i många år?

Japans fertilitetsnivå är låg som den är, ett riktigt grymt pokemon openworld-lir skulle dra ner den mot noll x).

Skämt åsido, ändå otroligt konstigt att ett ambitiöst pokemon mmo aldrig gjorts. Skulle också passa väldigt bra i genren. Stridssystemen i mmo är oftast så b när det måste anpassas efter kass latency, medans i ett pokemon mmo skulle det fungera perfekt.

Skulle troligtvis bli sjukt populärt i hela världen och dra in enorma summor i Europa, Nordamerika och framförallt i Asien.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag kan se ett Monster Hunter light av detta ja men sen förstår jag inte varför det verkar så svårt att göra ett open world som BotW av pokémon? Är det inte det alla skriker efter och gjort i många år?

Spelen säljer som smör oavsett vad de innehåller, så det finns nog inget incitament att lägga resurser på sånt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inte förvånad då spelet rullar på i 20 fps av det man har sett.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon skulle behöva ta Pokémon ifrån Gamefreak, de har ju uppenbarligen ingen aning om hur man gör något annat än den gamla 2D-Pokemon-formulan. Synd bara att det aldrig kommer hända med tanke på hur mycket pengar serien drar in även om alla nya spel är super low effort.

Medlem

Jag som normalt inte spelar Pokémon blev lite taggad när jag såg trailers. Tänkte att det skulle vara lite BOTW över det. Nu blev jag rätt ointresserad igen

Medlem
Skrivet av Arzei:

Spelen säljer som smör oavsett vad de innehåller, så det finns nog inget incitament att lägga resurser på sånt.

Detta.

Skrivet av Fredede:

Någon skulle behöva ta Pokémon ifrån Gamefreak, de har ju uppenbarligen ingen aning om hur man gör något annat än den gamla 2D-Pokemon-formulan. Synd bara att det aldrig kommer hända med tanke på hur mycket pengar serien drar in även om alla nya spel är super low effort.

Och detta.

Hade folk haft vett nog att faktiskt rösta med plånböckerna, och Sword & Shield inte hade sålt bra, DÅ hade de minsann tänkt om och gjort något riktigt nyskapande för serien. Men så länge så många kastar pengar på gammal skåpmat i ny förpackning bara så är gammal skåpmat i ny förpackning det vi får.

Medlem

Inte lirat sword eller shield och med tanke på allt skit man läst kommer jag aldrig lira dem heller. Däremot är man lite sugen på de nya remasters av Diamond och pearl

Medlem

Suck, jag som hade sett fram emot ett open-world-Pokémon

Tänk er hur världen hade stannat om de gjorde ett Pokémon Online haha!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Japans fertilitetsnivå är låg som den är, ett riktigt grymt pokemon openworld-lir skulle dra ner den mot noll x).

Skämt åsido, ändå otroligt konstigt att ett ambitiöst pokemon mmo aldrig gjorts. Skulle också passa väldigt bra i genren. Stridssystemen i mmo är oftast så b när det måste anpassas efter kass latency, medans i ett pokemon mmo skulle det fungera perfekt.

Skulle troligtvis bli sjukt populärt i hela världen och dra in enorma summor i Europa, Nordamerika och framförallt i Asien.

Får ju knappt spela i Kina ^____^

1
Skriv svar