Första Uber-Diablon frammanad online i Diablo 2: Resurrected

Robot
Första Uber-Diablon frammanad online i Diablo 2: Resurrected
Medlem

Kan man göra uber diablo när som helst eller är det bara under något event?
Att bara behöva sälja 1 soj solo/offline låter lockande.

Nu har ju blizzard väldigt mycket strul med serverna så jag överväger att köra offline solo istället.
I offline kan man ju skriva /players 8 och på så sätt få högre density av mobs/loot.
Har läst att folk i offline blivit av med sina gubbar, det låter ju dock inte så lockande:/

Även i online kör ju de flesta solo verkar det som men de vill köra i player 8 game för att maximera loot. Det resulterar i att när man som ny spelare skapar ett spel för hjälp med till exempel Ancients eller anya i hell så joinar massa höga lvs som vill köra solo på loot hotspots och vi andra 2-3 får svårare att klara questen.

Diablo2 i sig är kul men dessa serverproblem och spelcrashar ställer till det med spellusten.

Medlem

Jag började lira nu i helgen, offline. Inte stött på några problem.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har läst att folk i offline blivit av med sina gubbar, det låter ju dock inte så lockande:/

Det var många poster på reddit om folk som trodde att de förlorat alla sina gubbar, men det var bara för att servrarna var nere som det inte syntes några karaktärer i ens online-lista.
När jag skulle spela nu i kväll var det likadant.

Medlem
Skrivet av returpack:

Det var många poster på reddit om folk som trodde att de förlorat alla sina gubbar, men det var bara för att servrarna var nere som det inte syntes några karaktärer i ens online-lista.
När jag skulle spela nu i kväll var det likadant.

Jo jag snubblade över några poster om sånt när jag kolla vad som stog till då alla gubbar va borta men blev förvånad när även de som körde offline blev av med sina.

Idag kunde jag spela en liten stund runt 12tiden men sen dog onlineläget i flera timmar men är tillbaka nu iaf.

Medlem

Är D2R special-bossar så extremt enkla som i videon? Han frammanade en boss Diablo som krävde att man sålde 125 SOJ (hur lång tid tar det att farma 125 SOJ själv egentligen). Sen gick han ut och dödade bossen på några sekunder utan att gå under 90% liv en enda gång. Såg inte speciellt utmanande eller roligt ut, men det kanske inte är meningen.

Backloggens befriare
Skrivet av Fulci:

Är D2R special-bossar så extremt enkla som i videon? Han frammanade en boss Diablo som krävde att man sålde 125 SOJ (hur lång tid tar det att farma 125 SOJ själv egentligen). Sen gick han ut och dödade bossen på några sekunder utan att gå under 90% liv en enda gång. Såg inte speciellt utmanande eller roligt ut, men det kanske inte är meningen.

Enkla är väl fel att kalla dem, men det är ett spel med 20år på nacken, så optimerade builds finns ju, och de gör ju att det kan bli väldigt enkelt.
Skulle man som vanlig spelare stöta på den där bossen av en slump utan att vara förberedd eller optimerad är risken rätt stor att man blir dödad.
Dessa streamers kan knappast räknas till "vanliga spelare" dock, då de både kör helt optimerade builds, med rätt items, och får hjälp av sina följare att få tag i dessa items.

Utan att ha sett videon kan jag gissa att han spelar en smiter, dvs en paladin som kör på skillen "Smite" som är oblockbar och har automatiskt 100% att träffa och dessutom stunnar fienderna.
Har man en gearad sådan finns det inget som stoppar en.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jo jag snubblade över några poster om sånt när jag kolla vad som stog till då alla gubbar va borta men blev förvånad när även de som körde offline blev av med sina.

Idag kunde jag spela en liten stund runt 12tiden men sen dog onlineläget i flera timmar men är tillbaka nu iaf.

Det va de som hade cloud sync påslaget som temporärt blev av även med offlinegubbarna. Så om man bara kör offline kan det va värt att slå av cloud sync för säkerhets skull.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jo jag snubblade över några poster om sånt när jag kolla vad som stog till då alla gubbar va borta men blev förvånad när även de som körde offline blev av med sina.

Idag kunde jag spela en liten stund runt 12tiden men sen dog onlineläget i flera timmar men är tillbaka nu iaf.

Jag har aldrig blivit av med mina offline-gubbar när Online-delen har strulat.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Enkla är väl fel att kalla dem, men det är ett spel med 20år på nacken, så optimerade builds finns ju, och de gör ju att det kan bli väldigt enkelt.
Skulle man som vanlig spelare stöta på den där bossen av en slump utan att vara förberedd eller optimerad är risken rätt stor att man blir dödad.
Dessa streamers kan knappast räknas till "vanliga spelare" dock, då de både kör helt optimerade builds, med rätt items, och får hjälp av sina följare att få tag i dessa items.

Utan att ha sett videon kan jag gissa att han spelar en smiter, dvs en paladin som kör på skillen "Smite" som är oblockbar och har automatiskt 100% att träffa och dessutom stunnar fienderna.
Har man en gearad sådan finns det inget som stoppar en.

Såg mycket enkelt ut i videon om du kollade den. Visst han har grindat en hel del sen release och har en optimerad build. Men det är väl målet i endgame att hitta den gear man vill ha och maximera builden?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Är D2R special-bossar så extremt enkla som i videon? Han frammanade en boss Diablo som krävde att man sålde 125 SOJ (hur lång tid tar det att farma 125 SOJ själv egentligen). Sen gick han ut och dödade bossen på några sekunder utan att gå under 90% liv en enda gång. Såg inte speciellt utmanande eller roligt ut, men det kanske inte är meningen.

Den här killen hittade 1 SoJ efter 876 st Andariel runs på Hell med 450% Magic find. 😁
https://youtu.be/xPNrhgD8K3s

Jag har spelat sen release och är lvl 61 och inte fått en enda soj än.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Den här killen hittade 1 SoJ efter 876 st Andariel runs på Hell med 450% Magic find. 😁
https://youtu.be/xPNrhgD8K3s

RNG-ouch! Ska han få ihop 125 stycken att åkalla denna boss får han jobba hårt. : )

Läste på lite och meningen var att få folk att bränna SOJ med denna i originalspelet, men de får kanske tweaka antalet lite i D2R online om vanligt folk ska ha någon chans.

Medlem
Skrivet av Fulci:

RNG-ouch! Ska han få ihop 125 stycken att åkalla denna boss får han jobba hårt. : )

Ja, ska du gör det själv tar det väl flera år. 😂 Offline räcker det med 1 soj.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Ja, ska du gör det själv tar det väl flera år. 😂 Offline räcker det med 1 soj.

Känns lite fel att det ska krävas så mycket, det där är ju något gammalt som ligger kvar sedan gamla d2 när bottar härjade+ duping.

Medlem

Så folk dupar redan sojs stenhårt, härligt, då börjar det ju bli som riktiga D2!

Medlem
Skrivet av reaver:

Så folk dupar redan sojs stenhårt, härligt, då börjar det ju bli som riktiga D2!

Så vitt jag vet så var det väl ingen som har dupat?

Backloggens befriare
Skrivet av Fulci:

Såg mycket enkelt ut i videon om du kollade den. Visst han har grindat en hel del sen release och har en optimerad build. Men det är väl målet i endgame att hitta den gear man vill ha och maximera builden?

Ja, som jag skriver är det inte speciellt svårt med en okej gearad smiter, och att bli gearad när man har ett community som öser grejer på en är inte svårt.
Jag tror att målet i detta fallet är det som oftast är målet i vår värld, pengar.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Zerox_no1:

Den här killen hittade 1 SoJ efter 876 st Andariel runs på Hell med 450% Magic find. 😁
https://youtu.be/xPNrhgD8K3s

Jag har spelat sen release och är lvl 61 och inte fått en enda soj än.

Jag har spelat spelet pågående sedan det släpptes. Jag har aldrig hittat en SOJ. I princip det enda itemet jag aldrig hittat, förutom ett par 1.10-items, då jag ganska drastiskt drog ner på speltiden efter det, och först de senare åren tagit upp det som ett pågående projekt att spela.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Zerox_no1:

Den här killen hittade 1 SoJ efter 876 st Andariel runs på Hell med 450% Magic find. 😁
https://youtu.be/xPNrhgD8K3s

Jag har spelat sen release och är lvl 61 och inte fått en enda soj än.

Fast hade han velat optimera för SOJ skulle han gjort samma sak, fast på NM.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Fast hade han velat optimera för SOJ skulle han gjort samma sak, fast på NM.

Hur stor skillnad gör det då? En SOJ på 876 kills och det tar 125 att åkalla Diablo Clone så har hen cirka 100 000 kills att se fram emot innan en summon.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, som jag skriver är det inte speciellt svårt med en okej gearad smiter, och att bli gearad när man har ett community som öser grejer på en är inte svårt.
Jag tror att målet i detta fallet är det som oftast är målet i vår värld, pengar.

Visst, och som jag skrev först är det inte alls utmanande och ser inte speciellt roligt ut.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns lite fel att det ska krävas så mycket, det där är ju något gammalt som ligger kvar sedan gamla d2 när bottar härjade+ duping.

När man kör online så är det ju totala antalet som spelar roll, så rent tekniskt kan du ju sälja 0 och ändå få va med. Han spanar ju överallt. Om det var lättare med färre stenar skulle han ju spawna typ jämt online och det vore inte så kul..

Medlem

Har aldrig förstått mig på Diablo eller hypen kring det (har prövat den en gång i tiden), men det här kändes ganska meningslöst för en som inte är insatt...farmar järnet och dödar en boss på några sekunder....applådera lite i smyg på jobb åt bedriften.

Medlem

Som redan nämnts så är inte dclone "riktiga" endgame, det var mer en nödlösning för att få ordning på problemet med SoJ som dupeades så brutalt att det var den huvudsakliga valutan för all trading med resultat att det började bli rejäla inflationsproblem. Således lades inte allt för mycket jobb ner på att balansera fighten och göra det utmanande.

Det riktiga endgame är uber-tristram som är sjukt mycket svårare (men fortfarande busenkelt för en gearad smiter, 20 år gamla balansproblem), tror det bara finns 2-3 builds som klarar den fighten solo.

Själv har jag mycket kul med spelet men det är ett bra tag kvar tills man kan försöka sig på uber-tristram då jag fortfarande är i fasen att MFa gear med min sorc. Är dock lite besviken över att de inte ändrade proceduren för att spawna dclone till något liknade uber-tristram, ~120 SoJ är ett massivt åtagande som kräver att du är en del av en enorm, organiserad och välfinansierad grupp som dessutom har tiden att ta sig an utmaningen att farma och tradea till sig så många SoJs. Känns konstigt att det betydligt mer utmanande uber-tristram kan tacklas av en ensam individ.

Men första prioriteringen borde vara att få ordning på lobbyn och annonsbottarna, när det väl åtgärdas skulle det vara kul att se lite nya utmaningar och balanseringar.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

När man kör online så är det ju totala antalet som spelar roll, så rent tekniskt kan du ju sälja 0 och ändå få va med. Han spanar ju överallt. Om det var lättare med färre stenar skulle han ju spawna typ jämt online och det vore inte så kul..

Överallt? varför skulle man då hålla på o trixa med ip hit o dit?
Jag tycker det borde vara som i offline, spawnar bara i det spelet stenen säljs i, och det räcker med 1

Medlem

Hoppas att dom buffar uberdiablo samt lägger till olika nya sätt att spänna honom varje säsong.
I originalet med dupning och bots så fanns det till och med trackers där man kunde se hur många sojs som sålts per IP och därmed utan att sälja sojs med lite tur faktiskt lyckas hitta en uberdiablo.
Nu blir det väldigt få som kommer få den chansen.

Har dock sett några vad som verkade som runebottar... Så lär väl hända tids nog...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Överallt? varför skulle man då hålla på o trixa med ip hit o dit?
Jag tycker det borde vara som i offline, spawnar bara i det spelet stenen säljs i, och det räcker med 1

Ja "överallt" i det här fallet är i alla games på Hell i den realmen (eller den servern, men jag antar att det är samma nu med battlenet2...?) . Så när rätt antal sålts i exempelvis EU så kommer han dyka upp hos alla som är inne i hell i EU just då. Jag misstänker att det ip-trixande du menar är för att byta server/realm om en annan är närmare att nå gränsen. Det är ju lite av charmen med online, att det finns saker som det här som ju är ett "world event" . Att spela och plötsligt se texten "Diablo walks the earth" är rätt spännande

Medlem

suck kan ju inte vara legit ? hur kan man ha hittat så många sojs redan ? nåt stämmer ju inte.

Backloggens befriare
Skrivet av Fulci:

Visst, och som jag skrev först är det inte alls utmanande och ser inte speciellt roligt ut.

Nej, men du måste ju inte spela spelet på det sättet?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Å fan


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar