Apple överklagar dom om att låta utvecklare länka till andra betalningsmetoder

Robot
Apple överklagar dom om att låta utvecklare länka till andra betalningsmetoder

Och det kan dröja åratal innan allt är klart.

#Apple, #Epic-games, #Fortnite, #iOS


Medlem

Apples stora penga ko ger dom inte upp så lätt.
Stängda plattformar 👎


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Domen sa dock endast att dom måste tillåta hänvisning till externa betal metoder, apple får fortfarande dom 30%en ifrån dom externa metoderna.

Medlem

Strunta i Apple och deras mögsystem och gör optimeringar till Android-versionen istället så att fler kan spela där.

eld
Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Är inte helt omöjligt att se deras poäng. Som att lägga upp varor vid kassan på Konsum och säga att man vill betala för varorna så Konsum inte får nått. Alla dessa butiker är ju mellanhänder som ger producenter tillgång till massa mer kunder, spelar ingen roll om d är spel eller mjölk. Om mjölkbonden/spelutvecklaren inte vill att Konsum/Apple ska ha pengar för d utbytet får de väl försöka sälja utanför butiken bäst de kan.

Eller när man köper en tidning på konsum och sedan prenumererar på den, men konsum inte får en krona av det :'(

Apple skulle fortfarande få sina 30%, men utvecklare skulle kunna ha sina egna system för betalning istället för att gå igenom apple, det är inte synd om Apple.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Är inte helt omöjligt att se deras poäng. Som att lägga upp varor vid kassan på Konsum och säga att man vill betala för varorna så Konsum inte får nått. Alla dessa butiker är ju mellanhänder som ger producenter tillgång till massa mer kunder, spelar ingen roll om d är spel eller mjölk. Om mjölkbonden/spelutvecklaren inte vill att Konsum/Apple ska ha pengar för d utbytet får de väl försöka sälja utanför butiken bäst de kan.

Den liknelsen hade ju fungerat, ifall Apple tillät andra butiker på deras hårdvara.
Nu så fungerar det tyvärr inte så.

Lite som om du köpte ny bil och den bara kunde köra till McDonalds, även om du vill ha mat från andra resturanger.
Ska du ha annan mat så får du byta till ett annat bilmärke, den kommer dock inte tillåta McDonalds istället...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Apples stora penga ko ger dom inte upp så lätt.
Stängda plattformar 👎

Visst, men det är ändå Apples stängda plattform, ingen annans.

Medlem
Skrivet av Ender:

Visst, men det är ändå Apples stängda plattform, ingen annans.

Japp, älskad av alla Apple fans?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Domen sa dock endast att dom måste tillåta hänvisning till externa betal metoder, apple får fortfarande dom 30%en ifrån dom externa metoderna.

Ja, men jag antar att det som Apple delvis sätter sig emot här är det att blir ett "manuellt" arbetet med att få in avgiften som Apple ska få och hamnar nu på Apple istället för "per automatik" när det går via deras egna system.
Så någon form av extra arbete kommer det vara för att Apple ska få in alla betalningar i framtiden med denna dom.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp, älskad av alla Apple fans?

"Fan" är att ta i, men som användare så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Ender:

"Fan" är att ta i, men som användare så är jag nöjd.

Tänkte mer att fans av Apple försvarar alla deras metoder och överpriser


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänkte mer att fans av Apple försvarar alla deras metoder och överpriser

Det undgick mig inte vad du insinuerade, jag kunde bara inte bry mig mindre om vad du tror. Visst är priset för utvecklarna grisigt högt i AppStore, men det är deras "butik" och ingen tvingar någon att utveckla någonting där, lika lite som någon tvingar mig att köpa en tröja eller ett par byxor till överpris. Jag skulle verkligen inte ha något emot att de sänkte kostnaderna för utvecklarna, eller på deras produkter över lag, men hur skulle jag kunna kräva det?

Det man gör är att inte köpa eller utveckla ifall man inte gillar kostnaden, precis som med allt annat man köper eller säljer.

1
Skriv svar