Jade Raymonds Playstation 5-projekt kan bli ett "terabyte-spel"

Robot
Jade Raymonds Playstation 5-projekt kan bli ett "terabyte-spel"

Sociala inslag och streaming verkar bli aktuellt.

#Haven-studios, #Jade-raymond


Medlem

Vadå är det tänkt att bli nå "metaverse?"

Social plattform, ägas av spelarna, "live service"
Njaaa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem

Såklart, flight simulator missade ju terabyte-rekordet när de slog petabyte rekordet.

Medlem

1TB? Låter potentiellt som en hel del bloating.
Jag har nog ingen koll på vad hon snackar om så stryker kommentaren, haha.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Vadå är det tänkt att bli nå "metaverse?"

Social plattform, ägas av spelarna, "live service"
Njaaa

Ja, man får onekligen såna vibbar. Playstation 5:s sociala "killer app"?

Inaktiv
Skrivet av eld:

Såklart, flight simulator missade ju terabyte-rekordet när de slog petabyte rekordet.

Hehe tänkte samma sak.

Medlem

Låter som ett spel med user created content. Det bloatar ganska fort datamängderna. Samt "ägs av spelarna". Live service spel är jag helt ointresserad av. Men de letar förmodligen efter en Fortnite hit som kan trycka pengar från casual gamers.

Medlem

Stackars jänkare vars bredbandsabonnemang gärna begränsar mängden data per månad Förmodligen billigare för dem att bara köpa en terabytehårddisk till sin spelstation istället för att streama.

Medlem

Låter bra med ett spel på 1 TB när PS5:an bara har drygt 670 GB att röra sig med.

Medlem

Lite nyfiken på vad det här kan bli. Men iom att vi inte vet någonting så kan det bli allt mellan himmel och pannkaka känns det som.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Låter bra med ett spel på 1 TB när PS5:an bara har drygt 670 GB att röra sig med.

Skrivet av Nyhet:

Vidare pratar hon om vad som kan tänkas krävas för att "stödja det första terabyte-spelet" och visuell kvalitet av nästa nivå. Hennes lösning på det tycks kretsa kring streaming av de stora datamängderna, men frågan är då vilka krav som kommer att ställas på spelarnas internetuppkoppling.

.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Låter som games as a service skräp tyvärr... Men även Sony måste väl experimentera lite.

Ambassadör
Xbox

Låter helt klart intressant, blir spännande att följa!


signatur

Jump in.

Medlem

Hon säger att hon varit i industrin i 25 år.. men hur..?
Hon ser ju ut som 30 typ.. Börja hon som fem åring eller? ;P

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hon säger att hon varit i industrin i 25 år.. men hur..?
Hon ser ju ut som 30 typ.. Börja hon som fem åring eller? ;P

Född 1975, 46 år gammal om jag googlade korrekt.

ZF
Medlem

Hade nästan varit bättre det stannade på Stadia om det ändå ska streamas.

Och nu tillkommer antagligen spelavgiften dessutom..

Om det nu inte är ett F2P. Men det låter ju inte troligt när upplägget är liknande både Säckpöjken och Dreams.

eld
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Född 1975, 46 år gammal om jag googlade korrekt.

En del av klubben där vi alltid får höra: "skulle jag kunna få se din legitimation"

Inaktiv

Om man slutar utgå från att allt som är nytt är skit så kan man faktiskt se att det finns riktig potential i att använda molnbaserade komponenter i spel. Vi har redan sett den största och mest detaljrika världen med MS Flight simulator med sina 2 petabyte data. Man kan ju tänka sig vilka andra världar som kan byggas upp i mer klassiska spel som RPG:er om inte utvecklarna hämmas av lokal lagring. Ryktas även om att det pågår utveckling där man använder beräkningar i Azure för att skapa mer dynamiska världar och bättre AI.

Personligen går inte jag heller igång på "Social plattform, ägas av spelarna, live service". Men jag tror det finns potential för grymma upplevelser om det görs på rätt sätt.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hon säger att hon varit i industrin i 25 år.. men hur..?
Hon ser ju ut som 30 typ.. Börja hon som fem åring eller? ;P

Skrivet av Lilagröt:

Född 1975, 46 år gammal om jag googlade korrekt.

Hon är 46 precis som Lilagröt säger men bilden som används i artikeln är från 2012 enligt wikipedia.

Medlem

Vi vet alla att detta inte kommer ske eftersom alla hennes spel blir nerlagda.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Vi vet alla att detta inte kommer ske eftersom alla hennes spel blir nerlagda.

Spelbranschens egna Mothman, skymtas ofta nära ett utvecklingsprojekt kort innan det läggs ner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar