Forza Horizon 5

Robot
Forza Horizon 5

En provtur genom det vackraste Forza-spelet världen sett.

#forza-horizon-5


Medlem

Åh, jag vill också!

Har förhandsbokat den limiterade Xbox handkontrollen och plockar spelet på game pass den 9 november.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Ska bli riktigt nice att få sätta tänderna i det här i november.

It's not a lake, it's an ocean

Detta blir spelet med stort s för mig i november. Älskade både FH3 och FH4, hoppas att de tonat ned "Horizon Festival"-tramset lite grand men kommer ha hur trevligt som helst med detta oavsett.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jobbigt att spelet kommer före black friday, "måste" ju köpa en ny tv


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Det här kommer bli grymt

Medlem

Dessa jäkla grafiklägen. Om jag då vill ha den bästa grafiken OCH 60 FPS, men kan tänka mig att köra i 1080p på min XSX... det går inte.

Den sitter vid en 1080p-TV liksom.

Medlem

Så galet taggad. Perfekt spel med vänner och tjöt i partychatt.

Ambassadör
Xbox

Yes yes yes! Det ser vansinnigt roligt ut, hype genom taket här! Tokdiggade FH4 och har spenderat hundratals timmar i det, men nu jäklar bär det av till Mexiko.


signatur

Jump in.

Medlem

Skönt att köra på rätt sida vägen igen.

Medlem

Så series S har alltså lägre upplösning än förra generationens X?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Citat från artikeln:

"Fysiken är förlåtande, mer än innan om jag minns rätt, ......."

Jag undrar vad skribenten menar, att fysiken är sämre, eller förbättrad sedan FH4? Eller menar han att man kan häva en sladd utan problem? Kanske jag som är korkad, någon som kan utveckla?! Mvh

Redaktör
Skrivet av JonnyBOj:

Citat från artikeln:

"Fysiken är förlåtande, mer än innan om jag minns rätt, ......."

Jag undrar vad skribenten menar, att fysiken är sämre, eller förbättrad sedan FH4? Eller menar han att man kan häva en sladd utan problem? Kanske jag som är korkad, någon som kan utveckla?! Mvh

Jag syftade på hur träd, staket, buskar osv ger efter, inte körfysiken. Otydligt av mig, ska förtydliga det i texten. Körmäsdigt känns det Forza Horizon, dvs riktigt bra arkad.


signatur
Medlem

Längtar till detta kommer så jag får en ny värld att åka runt i.

Skrivet av Hullken:

Dessa jäkla grafiklägen. Om jag då vill ha den bästa grafiken OCH 60 FPS, men kan tänka mig att köra i 1080p på min XSX... det går inte.

Den sitter vid en 1080p-TV liksom.

Nu vet jag inte vad som skiljer grafiken mellan 30 och 60 fps läget. Men det är ju inte alla saker som det hjälper att sänka upplösningen för att öka FPS.
Vill du optimera själv är det PC som gäller. På konsol får man vara glad om det ens finns två lägen.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Dessa jäkla grafiklägen. Om jag då vill ha den bästa grafiken OCH 60 FPS, men kan tänka mig att köra i 1080p på min XSX... det går inte.

Den sitter vid en 1080p-TV liksom.

Du behöver en ny TV! Som tur är kommer black friday snart

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Du behöver en ny TV! Som tur är kommer black friday snart

Det är barnens TV, så den får duga!

Medlem

Längtar som tusan:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Detta kommer definitivt bli mitt GOTY!

Medlem
Skrivet av Hullken:

Det är barnens TV, så den får duga!

Dina barn förtjänar en bättre TV 😉

Medlem

Men det ser ju ut som same/same!?
Jag skulle uppskatta att de gör något nytt...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Dina barn förtjänar en bättre TV 😉

Haha... de får nöja sig med att de har en XSX.

Backloggens befriare
Skrivet av autograph:

Men det ser ju ut som same/same!?
Jag skulle uppskatta att de gör något nytt...

Ja, fy för bilspel som går ut på att... köra bil?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Day one på Game Pass, oh yea!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, fy för bilspel som går ut på att... köra bil?

Fast det är ju helt olika känsla i ex need for Speed och forza horizon trots att båda är arkadracing. I alla fall senast jag jämförde dom.
Men jag tycker inte de ska ändra särskilt mycket för min del räcker det med ny värld och lite finare grafik än i 4an.

Medlem

Forza Horizon hade varit mitt drömspel om de hade satsat på simulation istället för arkad. Får hoppas att nya Test Drive är mindre "köra-rakt-igenom-skogen-med-Ferrari" än detta men tyvärr är nog även det spelet väldigt arkadigt.

Inaktiv

Jäääääkligt snyggt, men jag tycker det känns konstigt på något sätt.
Spelet ser ut som en simulator med verkliga bilar och grejer, fast samtidigt är det super-arkadigt där en låg bil kan dra rätt ut i öknen, och jag kan inte se någon skademodell.
Lite samma känsla som The Division när det kom. Ser verkligt ut så min hjärna förväntar sig att att fiender ska dö på ett skott eller två, men så är alla bullet-sponges.
Kanske bara min hjärna som är sån.

På trailers ser Forza Horizon lite ut som GTA5 custom maps där man kör krångliga banor och hoppar omkring?
Kanske kan vara kul. Jag är nog lite trött på "vanliga" arkad-racers. Känns som man bara håller inne framåtknappen tills man är i mål.
Sen vet jag inte om GTA custom maps är något som någonsin intresserat mig.
Hade velat se ett Death Race eller Split/Second läge där man jagar nån Mad-Max lastbil eller undviker saker!

Medlem

Ska köpa ratt + playseat till detta spelet - har drömt om en sån setup sen barnsben, och nu har man man cave och cashen till det, fuck yeah!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Hur är ljudet?, don ska använda ray tracing för ljud läste jag någonstans,..

Medlem

Angående körfysiken, körde du i simulationsläget med alla hjälpmedel avslagna? Har själv lirat FH4 med ratt, pedal och växelspak i simulationsläget och tycker det är förvånansvärt realistiskt.

Redaktör
Skrivet av BlueTeam:

Angående körfysiken, körde du i simulationsläget med alla hjälpmedel avslagna? Har själv lirat FH4 med ratt, pedal och växelspak i simulationsläget och tycker det är förvånansvärt realistiskt.

Ja, jag kör alla Forza så, både Horizon och Motorsport. Detta är ett arkadspel, med körfysik som är rätt snäll men ändå känns... trovärdig är väl fel ord, men den känns bra. Som ett mycket mer förlåtande Forza Motorsport.


signatur
12
Skriv svar