Spelarna rasar efter att Amazon ändrat sin policy för att flytta karaktärer i New World

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det har de redan sagt att det ska kosta som i alla andra mmo

Under den närmsta tiden har dom också sagt att det ska vara gratis. Menar mest att dom nu hoppar på betalmodellen direkt istället för att ge spelare chansen att byta utan kostnad som utlovat. Aja, folk brukar i regel svälja kostnaden om man hade tänkt fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att det inte är den dåliga spelkoden som är grundproblemet, även om det givetvis har "hjälpt till"

Källa: https://www.pcgamer.com/evga-explains-why-some-of-its-rtx-309...

Ja jo det har jag också fått i ansiktet, här på detta forum tidigare, MEN det verkar faktiskt INTE som att det är enbart så enkelt, då spelet fortsatt förstöra kort, och JayTwoCents har en mycket fin video som visar att spelet gör något så du skickar spikar av överspänning till din GPU, något som inte är bra även om ditt kort har fina tålida komponenter. Det är som att du emellanåt tar och slår ditt grafikkort i princip. Detta är inte normalt, och något som faktistk New World måste fixa på sin sida.

https://www.youtube.com/watch?v=6A0sLVgJ7qU

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Lite klickbara titel där va? Tråkigt oavsett att speljättarna kan göra vad dom vill.. det får sällan rella konsekvenser.

Titeln var klickbar ja, fungerade fint här.

Menar du annars aftonbladet-formateringen, så ja, men det har tyvärr FZ börjat med för länge sedan allt eftersom en yngre generation skribenter anlänt som kopierar main-stream medias "hysteri-rubriker" för klicks.

eld
Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja jo det har jag också fått i ansiktet, här på detta forum tidigare, MEN det verkar faktiskt INTE som att det är enbart så enkelt, då spelet fortsatt förstöra kort, och JayTwoCents har en mycket fin video som visar att spelet gör något så du skickar spikar av överspänning till din GPU, något som inte är bra även om ditt kort har fina tålida komponenter. Det är som att du emellanåt tar och slår ditt grafikkort i princip. Detta är inte normalt, och något som faktistk New World måste fixa på sin sida.

https://www.youtube.com/watch?v=6A0sLVgJ7qU

Och vi kom fram till att spelet inte påverkar detta, spelet ber snällt grafikkortet om saker, och grafikkortet svarar med vad det kan.

Spel kommer till slut pusha på så mycket de kan, och det ska det, vem vill ha ett halvt utnjyttjat grafikkort?
I detta fall så är ju new world spelat av otroligt många personer, så just därför kommer vi se många med problem, och det har nästan i alla fall handlat om helt nya grafikkort som verkar tänja på gränserna när det handlar om prestanda med helt galen strömförsörjning.

JayTwoCents har ju bestämt sig för att amazon även ska få skulden för detta, även efter att det i första fallet helt visade sig vara fel på grafikkorten, och i all säkerhet kommer visa sig att det även är fel på grafikkorten i de nya fallen.

New World kommer inte vara det sista spelet som får grafikkorten att visa sina produktionsfel.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Under den närmsta tiden har dom också sagt att det ska vara gratis. Menar mest att dom nu hoppar på betalmodellen direkt istället för att ge spelare chansen att byta utan kostnad som utlovat. Aja, folk brukar i regel svälja kostnaden om man hade tänkt fortsätta spela.

Alla får en gratis. Sen ska de se efter det hur servrarna ser ut och kanske ger ut en till gratis. Men vanlig server transfer kommer kosta i framtiden

Medlem
Skrivet av Dunder:

När det inte går att spela på grund av de långa köerna är det väl inte särskilt konstigt att man spelar på servrar med mindre köer?

Ja inom samma region. Fanns ju massor av servers med låga eller inga köer. Så varför byta REGION.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det tekniska är aldrig ett hinder. Går alltid att lösa om man vill. Det kan dock kosta att få till en lösning för flytt av karaktärer mellan datacenter/regioner som är mer permanent och automagisk istället för något som kräver manuellt arbete. Det är ofta ordet kostnad som får skon att klämma.

Inga större problem att göra för dom, Dark age of camelot gjorde detta redan för många år sedan när dom flyttade EU till US.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja inom samma region. Fanns ju massor av servers med låga eller inga köer. Så varför byta REGION.

Har inte hört något om att det fanns servrar utan köer, det enda jag hört är hur folk suttit 5-8 timmar i kö för att kunna spela. Därav mitt antagande att man byter region för att slippa köer.

Sen, som sagt, att man kanske vill spela på de mer hype:ade streamer-servrarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Waaah jag måste göra en ny char i ett MMORPG.
Aldrig hört talas om alts? Gör en ny bara.

Men ja, dåligt att man inte kan flytta karaktärer som man vill.

Medlem

Dåligt att ge fel information men samtidigt lite rätt åt de som körde i fel region.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inte hört något om att det fanns servrar utan köer, det enda jag hört är hur folk suttit 5-8 timmar i kö för att kunna spela. Därav mitt antagande att man byter region för att slippa köer.

Sen, som sagt, att man kanske vill spela på de mer hype:ade streamer-servrarna.

Det fanns det. De la till 50 servers varje dag. Jag spelade helt utan problem varje dag. Jag kanske inte loggade in kl 17-18 då alla ville spela men jag satt typ en timme totalt i kö första veckan.
Nu spelar jag på Midgard lvl 28 och charen jag startade på servern utan kö blev lvl 17. Nu är det inga köer och allt är perfekt.
Nu är alla ledsna i ögat för att de själva tog ett korkat beslut. Alla, ALLA visste att köerna skulle vara bort på 1-2 veckor så varför starta en mainkartär, på en server som man inte tänkt spela på?????? Otur när de tänkte?

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det fanns det. De la till 50 servers varje dag. Jag spelade helt utan problem varje dag. Jag kanske inte loggade in kl 17-18 då alla ville spela men jag satt typ en timme totalt i kö första veckan.
Nu spelar jag på Midgard lvl 28 och charen jag startade på servern utan kö blev lvl 17. Nu är det inga köer och allt är perfekt.
Nu är alla ledsna i ögat för att de själva tog ett korkat beslut. Alla, ALLA visste att köerna skulle vara bort på 1-2 veckor så varför starta en mainkartär, på en server som man inte tänkt spela på?????? Otur när de tänkte?

I ett spel där det gäller att vara före alla andra i kurvan så är det knappast "korkat" beslut

Som casual-spelare är det kanske en annan situation, men att Amazon klantat till det kan man inte förneka.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av eld:

Och vi kom fram till att spelet inte påverkar detta, spelet ber snällt grafikkortet om saker, och grafikkortet svarar med vad det kan.

Spel kommer till slut pusha på så mycket de kan, och det ska det, vem vill ha ett halvt utnjyttjat grafikkort?
I detta fall så är ju new world spelat av otroligt många personer, så just därför kommer vi se många med problem, och det har nästan i alla fall handlat om helt nya grafikkort som verkar tänja på gränserna när det handlar om prestanda med helt galen strömförsörjning.

JayTwoCents har ju bestämt sig för att amazon även ska få skulden för detta, även efter att det i första fallet helt visade sig vara fel på grafikkorten, och i all säkerhet kommer visa sig att det även är fel på grafikkorten i de nya fallen.

New World kommer inte vara det sista spelet som får grafikkorten att visa sina produktionsfel.

Men nu är ju New World det enda AAA spelet jag känner till och det enda som jag har hört om på flera år som får grafikkort att ta dö helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just New World, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

eld
Medlem
Skrivet av Maddox:

Men nu är ju New World det enda AAA spelet jag känner till och det enda som jag har hört om på flera år som får grafikkort att ta dö helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just New World, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

En grej är ju att grafikkortens strömanvändning har ökat ordentligt, de pushar gränserna rejält och något som en dålig lödning kommer ge större konsekvenser än de snålare kort vi hade förr, som det visade sig med new world.

New world gör helt enkelt vad som folk förväntar sig av ett pc-spel, det använder så mycket det kan. Och varför vi börjar se problemen med det är att fler börjat skaffa rtx-kort samt att spelet spelas av otroligt många, det ligger som tredje mest spelade spelet på steam just nu.

Hade ju varit jobbigt om CPU's helt plötsligt började brinna om du använde alla kärnor samtidigt, men där slänger vi alla möjliga konstiga program på den och är aldrig oroliga att de ska sprängas, för vi vet ju alla att CPU's gör precis vad de kan göra och kommer begränsa sig själva om det blir problem.

Det blir konstigt om vi ser GPU's som annorlunda i detta fall.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Men nu är ju New World det enda AAA spelet jag känner till och det enda som jag har hört om på flera år som får grafikkort att ta dö helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just New World, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

Ett spel kan inte på något sätt vad det än gör och kodar förstöra ett grafikkort. Det ligger i drivrutinerna, biosen och hårdvaran som tar hand om hur saker ska utföras.

De som fått sina förstörda var fel på hårdvaran.

Och nej detta är inte det enda ”spel som förstört grafikkort” sök bara på vilket annat spel som kräver mycket t ex cyberpunk så får du fram massa inlägg att folks grafikkort har dött när de kört det. Och fortfarande är det inte spelets fel.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Även om det är löjligt att man inte "kan" flytta mellan EU och US, varför spelar man ens på en annan region än sin egen? Speciellt om man har vänner på den ena.

Känns som en högljud minoritet igen på 0,000000001%

Vad jag har läst så verkar det handla mer om att flytta mellan US West och US East regionerna (om jag inte minns fel), och det är ändå förståeligt att folk vill kunna göra det.

De kanske har kompisar på andra regioner som de vill spela med (tänk dig 3 i din region och 2 på en annan). De kanske har flyttat eller ska flytta och vill då flytta till regionen som är närmare vart de ska bo.

Det finns ingen anledning att klaga på spelarna som är besvikna, då de har all rätt att klaga på något som har lovats som sedan tas tillbaka.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Men nu är ju New World det enda AAA spelet jag känner till och det enda som jag har hört om på flera år som får grafikkort att ta dö helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just New World, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

Men nu är ju RTX 3090 det enda high end-kortet jag känner till och det enda som jag har hört om någonsin som dör helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just RTX 3090, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

Medlem

Riktigt skräp mmorpg.

Medlem
Skrivet av Ender:

Men nu är ju RTX 3090 det enda high end-kortet jag känner till och det enda som jag har hört om någonsin som dör helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just RTX 3090, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

Jag vill minnas att det var ett antal i storlek ~30 st. De blev dessutom ersatta utan diskussion från tillverkaren... Tyder på att det mycket riktigt var en brist i hårdvaran.

eld
Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag vill minnas att det var ett antal i storlek ~30 st. De blev dessutom ersatta utan diskussion från tillverkaren... Tyder på att det mycket riktigt var en brist i hårdvaran.

Yep, och det visade sig vara bristfällig lödning på mosfets, vilket innebär att grafikkorten bestämde sina rimliga gränser men att en svag länk inte klarade av detta.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja inom samma region. Fanns ju massor av servers med låga eller inga köer. Så varför byta REGION.

De första dagarna kring release, innan de släppte nya servrar i EU, så var det minst 2000 pers i kö på varenda EU server. Därför kan jag tänka mig att många började på servrar i en annan region där det inte var några köer just då.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Men nu är ju New World det enda AAA spelet jag känner till och det enda som jag har hört om på flera år som får grafikkort att ta dö helt och hållet så problemet måste ju finns någonstans med just New World, oberoende på vad folk tycker om Amazon eller spelköer.

Say what? Var det inte tom EVGA som tillverkar grafikkorten som erkände att det förekommit hårdvaru missar? hur i helvete kan du då fortsätta spä på missinformation med "oberoende vad folk tycker om Amazon eller spelköer???

https://www.sweclockers.com/nyhet/32675-evga-dalig-lodning-or...

Kanske är du som ska sluta använda ditt missnöje om företag för att sprida denna falska information...

Medlem

Spelutvecklare slutar aldrig imponera på mig om hur dåligt omdöme de har.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Say what? Var det inte tom EVGA som tillverkar grafikkorten som erkände att det förekommit hårdvaru missar? hur i helvete kan du då fortsätta spä på missinformation med "oberoende vad folk tycker om Amazon eller spelköer???

https://www.sweclockers.com/nyhet/32675-evga-dalig-lodning-or...

Kanske är du som ska sluta använda ditt missnöje om företag för att sprida denna falska information...

Japp, är det hårdvarufel i grunden så kan det hända i vilket spel som helst som skapar liknande situationer. Jag tänker dock inte utmana ödet och håller mitt 3080 Ti TUF undan det spelet, för jag litar inte på att det faktiskt är "TUFft" nog att överleva 😅

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Är inte alls speciellt dumt.
New World går ut och säger att man kommer kunna flytta mellan regioner(tror den tweeten fortfarande ligger uppe).
Alla servrar har långa köer, varför skulle man då inte välja att spela i en annan region där folk ligger och sover när du kan spela och på så vis skippa om inte direkt All kö, åtminstone inte behöver sitta timmar i den?
Speciellt med tanke på att du vet att du kommer kunna byta till din region senare.

Alla servers har inte alls köer, Servern jag kör på har jag aldrig få köa till för att komma in.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

"A friend of mine grinded from early 20s to over level 40 believing he would be able to transfer to the region the rest of us are in and now chances are he's just going to quit the game,"

Men är inte tanken med ett MMO-RPG att du VILL spela med dina polare. Varför då ens starta en på annan server till att börja med bara för att "grinda".

Det heter ju "grind" (dvs mala) av en anledning, att man maler samma sak om och om igen för att i det här fallet levla upp snabbt (av nån anledning). Men att mala någonting = ha tråkigt när du gör det kan ju inte i sig vara syftet med att spela spelet.

Det är ju resan till högsta leveln som är själva grejen, sen lägger man ju ner eller börjar om. Att spela samma karaktär som aldrig kommer förändras (förutom någon poäng på en PvP-tabell eller en ny nyans på din armor med ett poäng extra på X) oavsett hur mycket du spelar är ju för fan som att läsa en bok på 531 sidor som på varje sida beskriver att en person vaknar, går upp, duscha, käkar frukost, åker till jobbet (där det 1 gång av 10 händer något halvkul), kommer hem, kollar på tvn och sen går och lägger sig. Denna boken hade nog inte blivit en storsäljare.

Att då snabbt levla upp till högsta nivån och SEN vilja flytta på karaktären borde ju snarare sporra vederbörande att byta server och göra samma sak igen med en ny roll men denna gången med sina kompisar och samtidigt ha roligt.

När spelande blir ett ok att dra så kan man ju lika gärna dra.

Medlem
Skrivet av brewitz:

"A friend of mine grinded from early 20s to over level 40 believing he would be able to transfer to the region the rest of us are in and now chances are he's just going to quit the game,"

Men är inte tanken med ett MMO-RPG att du VILL spela med dina polare. Varför då ens starta en på annan server till att börja med bara för att "grinda".

Det heter ju "grind" (dvs mala) av en anledning, att man maler samma sak om och om igen för att i det här fallet levla upp snabbt (av nån anledning). Men att mala någonting = ha tråkigt när du gör det kan ju inte i sig vara syftet med att spela spelet.

Det är ju resan till högsta leveln som är själva grejen, sen lägger man ju ner eller börjar om. Att spela samma karaktär som aldrig kommer förändras (förutom någon poäng på en PvP-tabell eller en ny nyans på din armor med ett poäng extra på X) oavsett hur mycket du spelar är ju för fan som att läsa en bok på 531 sidor som på varje sida beskriver att en person vaknar, går upp, duscha, käkar frukost, åker till jobbet (där det 1 gång av 10 händer något halvkul), kommer hem, kollar på tvn och sen går och lägger sig. Denna boken hade nog inte blivit en storsäljare.

Att då snabbt levla upp till högsta nivån och SEN vilja flytta på karaktären borde ju snarare sporra vederbörande att byta server och göra samma sak igen med en ny roll men denna gången med sina kompisar och samtidigt ha roligt.

När spelande blir ett ok att dra så kan man ju lika gärna dra.

För väldigt många MMO-spelare så börjar spelet inte förrän vid max level.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

För väldigt många MMO-spelare så börjar spelet inte förrän vid max level.

End game/max level är ju där MMO:n i regel börjar. Det fråntar inte att man kan ha kul på vägen dit men det är först där allt man gör betyder något i längden.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Alla servers har inte alls köer, Servern jag kör på har jag aldrig få köa till för att komma in.

Då var väl din en av väldigt få servrar som inte hade kö när spelet släpptes. För jag vill minnas att i princip alla servrar var high pop.
Oavsett vad so ändrar inte det de faktum att Amazon har gjort bort sig totalt här och det är enbart hos dem skulden ligger, ingen annan.

Medlem
Skrivet av brewitz:

"A friend of mine grinded from early 20s to over level 40 believing he would be able to transfer to the region the rest of us are in and now chances are he's just going to quit the game,"

Men är inte tanken med ett MMO-RPG att du VILL spela med dina polare. Varför då ens starta en på annan server till att börja med bara för att "grinda".

Därför att folk kunde sitta 10 timmar i kö för att komma in på vissa servrar. Men eftersom Amazon lovade att det skulle gå att fritt flytta sina karaktärer till andra servrar senare så började folk att levla upp på servrar med kortare köer för att kunna få spela ö.h.t. första dagarna. Nu kanske det var förstått för dig redan, men levlandet anses av många att det bara är början av spelet, och det "riktiga" spelet börjar när man levlat färdigt och ska börja perfekta sin utrustning, raida och PVP:a etc.

123
Skriv svar