Star Citizen-eventet Citizencon bjöd på artefaktjakt och andra nyheter

Robot
Star Citizen-eventet Citizencon bjöd på artefaktjakt och andra nyheter

Flera nya skepp, en uppdragsgenomgång och en titt på stjärnsystemet Pyro.

#Roberts-space-industries, #Star-citizen


Medlem

Ska spelet släppas officiellt snart?
Eller är det meningen att man ska börja spela nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska spelet släppas officiellt snart?
Eller är det meningen att man ska börja spela nu?

Släpps på Torsdag


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ska spelet släppas officiellt snart?
Eller är det meningen att man ska börja spela nu?

Det lär nog dröja ett antal år innan det är redo att släppas officiellt. Singleplayer-delen Squadron 42 kommer dock ut innan dess, även om den också lär dröja.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska spelet släppas officiellt snart?
Eller är det meningen att man ska börja spela nu?

Går att spela nu, kolla in Will and Kates videor på youtube. Föredetta Elite Dangerous youtuber som har gått över till Starcitizen. Det saknar features för att göra det till ett mmo. Men det finns inga andra spel som har dom sakerna dom jobbar med heller. Så får man köra lite sandbox istället.

Spelet wipas bland, så man får börja om med allt. Fast nu var det 18 månader sen senaste wipen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Går att spela nu, kolla in Will and Kates videor på youtube. Föredetta Elite Dangerous youtuber som har gått över till Starcitizen. Det saknar features för att göra det till ett mmo. Men det finns inga andra spel som har dom sakerna dom jobbar med heller.

Spelet wipas bland, så man får börja om med allt. Fast nu var det 18 månader sen senaste wipen.

Måste erkänna att jag tappat intresset pga alla år som gått.
Bestämde mig för att inte köra när det var tidigt och buggigt osv.
Sen har jag tappat intresset för online spel överhuvudtaget då det känns som man alltid måste spela med andra (som man oftast inte kommer överens med)
Men jag spelar gärna SP varianten Squadron när den är klar eller om MP är ett spel där man kan spela som på ett "singleplayer spel" och mixa med multiplayer utan att råka ut för tryhards eller troll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Testade för några veckor sedan och får väl, lite försiktigt, säga att det börjar likna ett spel. Ror dom det här i hamn är det en jäkla bedrift.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Uppdragen och miljöerna ser onekligen snygga ut, blir dock orolig hur dom ska implementera denna kvalité på 100+ solsystem.
Dom måste ha extremt bra verktyg och teknik för att man inte ska börja se mönster vart man än är.

Köpte liret för dryga 8 år sedan för 35 euro, då inkluderades både star citizen och squadron 42 i den summan. så jag väntar och känner mig att jag fått pengarna tillbaka iaf iom dom många timmarna man lagt på alfan.

Medlem

Hur är klimatet runt spelet nu egentligen? Tänker runt spelare som lagt pengar på det osv men även spelkritiker?
Känns som det även här på FZ mattats av med roliga kommentarer osv när det kommer nyheter (tom. jag skriver en tråkig kommentar kring nyheter numera).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste erkänna att jag tappat intresset pga alla år som gått.
Bestämde mig för att inte köra när det var tidigt och buggigt osv.
Sen har jag tappat intresset för online spel överhuvudtaget då det känns som man alltid måste spela med andra (som man oftast inte kommer överens med)
Men jag spelar gärna SP varianten Squadron när den är klar eller om MP är ett spel där man kan spela som på ett "singleplayer spel" och mixa med multiplayer utan att råka ut för tryhards eller troll.

Problemet som jag ser är att om man en gång spelat star citizen med alla game-loops som finns idag, och sen försöker byta spel för att slippa buggarna, så möts (iaf jag) man av hur lite man kan göra och hur begränsade andra spel är i jämförelse med star citizen. Andra spel saknar helt enkelt dessa små men ack så viktiga element för att få den där episka känslan som man får i just star citizen. Dock har detta ett pris idag med diverse buggar och ofullständigt mmo. Samtidigt så kollar vi på ett verkligt next-gen mmo som saknar motstycke.

En annan sak som jag reflekterat över är hur många människor med speciella talanger som söker sej till star citizen. Många med filmintresse som spelar in, klipper osv. Skapadet av egna event, bygga saker från ingenting. Jag skulle gissa på att alla dessa filmer och grejer aldrig sett dagens ljus om spelet hade varit släppt då dessa troligen spelat spelet istället för denna skapande-bedriften som sker i detta nu. Det var som en nyare medlem sa till mej härom dagen: "hur kommer det sej att alla här har ett sådant brinnande intresse för att skapa saker och ting?". Ja, vad svarar man på nåt sånt? Skulle som sagt gissa på att det har å göra med att folk tycker om vad man kan göra redan nu och pga denna stora sandlåda så är det endast din fantasi som sätter begränsningarna 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Varför har ni länkat klippet från 1h och 15 min?

Skribent
Skrivet av noreason:

Varför har ni länkat klippet från 1h och 15 min?

För att det är där det mest intressanta börjar, som jag gissar att de allra flesta är intresserade av att se.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

För att det är där det mest intressanta börjar, som jag gissar att de allra flesta är intresserade av att se.

Okej nice!

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Uppdragen och miljöerna ser onekligen snygga ut, blir dock orolig hur dom ska implementera denna kvalité på 100+ solsystem.
Dom måste ha extremt bra verktyg och teknik för att man inte ska börja se mönster vart man än är.

Köpte liret för dryga 8 år sedan för 35 euro, då inkluderades både star citizen och squadron 42 i den summan. så jag väntar och känner mig att jag fått pengarna tillbaka iaf iom dom många timmarna man lagt på alfan.

Det som gjort att utvecklingen tagit så här lång tid är till stor del utvecklingen av verktyg för att kunna bygga solsystem snabbt och smidigt. Detta var inget som fanns tillgängligt, utan det har fått byggas från scratch. Som tur är så finns det en hel del uppdrag att utföra och planeter att utforska i Stanton-systemet, så det känns ändå som ett komplett spel. Men jag ser verkligen fram emot Pyro.

Medlem

en liten sak att påpeka är att Pyro som den länkade videon handlar om. Hela det systemet kommer först läggas in när server meshing är redo att läggas in också. Den patchen kommer tituleras 4.0. och det kommer bli ett riktigt kalas runt den för det betyder att en stor bromskloss för att lägga in nytt content är borta.

Spellista med alla paneler från CitizenCon. Det finns en specifik panel för server meshing för er som kan saker om servrar.
https://youtube.com/playlist?list=PLWkmdzaDobrs17nS2Z3LS6XI94...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste erkänna att jag tappat intresset pga alla år som gått.
Bestämde mig för att inte köra när det var tidigt och buggigt osv.
Sen har jag tappat intresset för online spel överhuvudtaget då det känns som man alltid måste spela med andra (som man oftast inte kommer överens med)
Men jag spelar gärna SP varianten Squadron när den är klar eller om MP är ett spel där man kan spela som på ett "singleplayer spel" och mixa med multiplayer utan att råka ut för tryhards eller troll.

Längtar också lite efter single player delen, få hur lång tid det tar. Får hoppas att det inte är flera år kvar. Finns endel troll på starcitizen, men tur det så kan man skicka dom till finkan i flera timmar i nuvarande patch
Jobbigt i andra online spel där griefers använder exploits för att ta kål på andra spelare. Kan va ett vapen eller gear som någon har buggat i spelen.

Kanske blir svårare att skicka spelare i finkan senare i 4.0 då Pyro system inte har någon säkerhet, som styrs av pirater och gäng istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska spelet släppas officiellt snart?
Eller är det meningen att man ska börja spela nu?

Vi kör fortfarande med en testvaluta [aUEC]
Vid release byts testvalutan ut till den riktiga [UEC]

Då ingen kan säga när releasen sker är denna valutaswitch en av de säkrare korten att ha koll på.

Medlem

@Molotov
Det är fortfarande så lång borta att det kanske är närmare början än slutet fortfarande
Såg lite av helgens event och man har fortfarande inte bestämt sig för vilka features som ska finnas och hur de ska samverka. När de bestämt det och kodat om allt som ska kodas om så närmar vi oss ett läge där vi kan få en roadmap till roadmappen till att gå från alfa till beta.

såååå även om jag i princip har rätt men erkänner att jag överdriver lite så ska du nog inte värma upp fingrarna än på 5-10 år
Nu är det bäst jag duckar innan jag får smisk.......även om jag erkänner att jag trollar...lite.

Medlem

Tror det kommer bli jättehäftigt, när det är klart. Visst man kan spela det nu, men kommer inte hoppa in förrän det är en slutgiltig, full release. När blir det? Vem vet! Håller tummarna att det blir lika kul som jag hoppas.

Medlem

Högst personligt - jag har älskat rymdspel och alla spel på sci fi-temat sedan min första Texas TI99/4A. Jag är fruktansvärt ointresserad av Star Citizen. Vet inte varför. Det triggar nada.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Högst personligt - jag har älskat rymdspel och alla spel på sci fi-temat sedan min första Texas TI99/4A. Jag är fruktansvärt ointresserad av Star Citizen. Vet inte varför. Det triggar nada.

Ett genre kan verkligen skilja sej från ett spel till ett annat. Även om båda spelen klassas som shooterspel så är det stor skillnad på cs och arma-serien och långt ifrån alla gillar båda dessa spelen samtidigt. Med det sagt så borde även sci-fi också kunna delas in i mindre genres.

Detta är en mix mellan arma och freespace. Som alla vet så är det definitivt inte armaliknande element för alla, och speciellt inte för dom som konstant söker action. Förhoppningsvis kommer singleplayer-delen ge den delen av action för dom som söker denna 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ett genre kan verkligen skilja sej från ett spel till ett annat. Även om båda spelen klassas som shooterspel så är det stor skillnad på cs och arma-serien och långt ifrån alla gillar båda dessa spelen samtidigt. Med det sagt så borde även sci-fi också kunna delas in i mindre genres.

Detta är en mix mellan arma och freespace. Som alla vet så är det definitivt inte armaliknande element för alla, och speciellt inte för dom som konstant söker action. Förhoppningsvis kommer singleplayer-delen ge den delen av action för dom som söker denna 🙂

Ja jag vet i ärlighetens namn inte vad det är. Älskar spel som har kött på benen, t.ex. Arma och Elite, men är så fruktansvärt ointresserad av Star Citizen. Kanske hela skeppsköparprylen som gnuggat av sig.


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar