Serverstrulet fortsätter, och tilltar, för Diablo II: Resurrected

Robot
Serverstrulet fortsätter, och tilltar, för Diablo II: Resurrected
Medlem

Irriterande som tusan när man får en lucka och vill spela. Tur att det är helt överjävligt bra när det funkar, jag har lyckats missa de flesta problemen förutom releasedagen och just idag. Hoppas de får ordning på servrarna snart.

Medlem

Detta strul påverkar också offline-karaktärerna, va? Då jag förstått det som att man måste logga in ibland på servrarna för att verifiera? Eller sparas dessa karaktärer lokalt?

Eller sitter missnöjda hackers och kör Ddos-attacker på servarna? Känns som det är ovanligt mycket strul, för jag menar, är det verkligen så mycket spelare vi pratar om som spelar samtidigt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Detta strul påverkar också offline-karaktärerna, va? Då jag förstått det som att man måste logga in ibland på servrarna för att verifiera? Eller sparas dessa karaktärer lokalt?

De sparas lokalt så det ska va lugnt. Däremot va det strul tidigare även där om man hade cloud sync påslaget. Jag har för mig att de där verifieringarna bara var nån gång per månad eller nåt i den stilen.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

De sparas lokalt så det ska va lugnt. Däremot va det strul tidigare även där om man hade cloud sync påslaget. Jag har för mig att de där verifieringarna bara var nån gång per månad eller nåt i den stilen.

Just den delen verkar varit en bugg då karaktären hade samma namn som på online-delen:
https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Betygen på metacritic är fullt med troll. 1 i betyg för att man inte kunde logga in första dagen. 1 i betyg för att det är Blizzard...

Hoppas de klämmer åt de som orsakar detta inloggningsproblem.

Det här låter ganska troligt som jag läste på swec, "koordinerade attacker av folk som försöker få servrar att krascha med syfte att skapa rollbacks som resulterar i dupes."

Medlem

Detta som blir retarderat när man måste gå online för att spela SP. Helt sjukt och de gäller ju de flesta liren tom Quake måste connecta till Bets server…why?

Medlem
Skrivet av delli:

Detta som blir retarderat när man måste gå online för att spela SP. Helt sjukt och de gäller ju de flesta liren tom Quake måste connecta till Bets server…why?

Fast det här påverkar inte dina offline-gubbar alls.

Gnällkuk

Här är den nya utlovade infon… https://twitter.com/blizzardcseu_en/status/144758134950275891...

Går utmärkt att spela offline dock men shared stash delas inte mellan offline och online.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av delli:

Detta som blir retarderat när man måste gå online för att spela SP. Helt sjukt och de gäller ju de flesta liren tom Quake måste connecta till Bets server…why?

Det är ju framtiden. Vi är produkten.
Skulle ms ta betalt för att uppgradera till win 11 hade ingen gjort det. Nu tror folk att det är gratis men vi blir bara mer och mer inlåsta.
Och de flesta köper det.

Medlem

Så mycket grin om detta. Yikes.

Bara att göra något annat ett tag.

Medlem

3:e dagen i rad nu för mig det ligger nere, nu har jag startat offline istället. Segt bara i act2 normal atm, kommer nog ta en vecka o fixa 2 gubbar till hell.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Så mycket grin om detta. Yikes.

Bara att göra något annat ett tag.

Är väl inte konstigt att folk blir irriterade när det i princip varit små eller stora problem med servrarna dagligen sen launch? För mig själv suger det här rejält, d2r är det enda spelet jag vill lira atm och det jag kopplar av med efter jobbet.

Gnällkuk
Skrivet av Arkaith:

Så mycket grin om detta. Yikes.

Bara att göra något annat ett tag.

Men nu har vi ju betalt för ett spel, det har varit konstant problem i tre dagar vilket inkluderar helgen när det kanske är enda tiden vissa har. Jävligt märklig inställning du har.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

haha tur man inte köpte det...

Medlem

Jag fick vara med om det tvivelaktiga nöjet att döda ancients hell två gånger på grund av rollback. Innan tredje och siste inloggningen hann jag även med att döda Baal. Blir det ancients tredje gången tro?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag har varit för upptagen i helgen med att spela betan till Battlefield 2042. Men annars spelar jag offline. Har inga vänner på xbox.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Lite komiskt är det dock, 100% nostalgi för mitt starkaste minne från 2000 när jag köpt spelet och fått mitt första Comhem "bredband" vad de problem man hade med onlinespelet, köer och disconnects och anslutningsproblem.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Är väl inte konstigt att folk blir irriterade när det i princip varit små eller stora problem med servrarna dagligen sen launch? För mig själv suger det här rejält, d2r är det enda spelet jag vill lira atm och det jag kopplar av med efter jobbet.

Servrarna har INTE strulat sen launch. Det här problemet har hänt i högst 3 dagar, och då 1 ggn per dag.

Medlem

Det ryktas ju om att det är dupers som ddosar servrarna osv. Vettefan om jag tror på det riktigt dock, men det är ju lite lustigt att det blir megastrul såhär flera veckor efter releasen när det funkat klockrent länge.

Medlem

Så, fortsätta lira offline då

Ero
Medlem

Skulle äntligen ta mig tid och lira... Men nä.

Och deras "mer information inom en timme" är ju skrattretande. Samma information som man gav innan, mer info inom en timme.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Är väl inte konstigt att folk blir irriterade när det i princip varit små eller stora problem med servrarna dagligen sen launch? För mig själv suger det här rejält, d2r är det enda spelet jag vill lira atm och det jag kopplar av med efter jobbet.

Har varit typ.. mindre än 24 timmar av problem under 3 veckors spel-tid. Vilket jäkla sätt alltså.. att dem vågar ha problem.

Redaktör
Medlem

Tråkigt att vissa har problem. Kör själv på xsx (temporärt blivit konsol-pleb då jag saknar en datorhörna), där har det fungerat klockrent.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Gen
Medlem
Skrivet av Hajfena:

Betygen på metacritic är fullt med troll. 1 i betyg för att man inte kunde logga in första dagen. 1 i betyg för att det är Blizzard...

Hoppas de klämmer åt de som orsakar detta inloggningsproblem.

Det här låter ganska troligt som jag läste på swec, "koordinerade attacker av folk som försöker få servrar att krascha med syfte att skapa rollbacks som resulterar i dupes."

Det är ju standard nuförtiden. Folk har problem med en del (eller en liten del) av spelet men säger att hela spelet är skit. Tex:
¤ Servrarna fungerar inte : Spelet får 0 av 10 i betyg
¤ Något ljud fungerar inte : Spelet får 1 av 10 i betyg
¤ Spelet är allmänt buggigt : Spelet får 0 av 10 i betyg

Ett spel är ju så många olika aspekter trots allt (ljud, grafik, gameplay, story osv), något som professionella reviewers faktiskt ser. Det är därför Meta critic score medel är högre bland reviewers än users.

Sen förstår jag att problem är frustrerande och att man helt enkelt blir arg men det är lite orättvist att säga att hela produkten är skit bara för det.

Medlem

Tycker det är sorgligt att detta i princip blivit rutin för många nya spelsläpp.
Alltid krånglar något, ibland stort, ibland smått.

Vi betalar och då har man rätt att förvänta sig ett fullt fungerande spel.
Detta är en självklarhet och återigen så borde vi rösta med plånboken och aldrig förboka något, för det ger företagen bara mer signaler att det är okej att göra så, de får ju sina pengar iaf.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är ju standard nuförtiden. Folk har problem med en del (eller en liten del) av spelet men säger att hela spelet är skit. Tex:
¤ Servrarna fungerar inte : Spelet får 0 av 10 i betyg
¤ Något ljud fungerar inte : Spelet får 1 av 10 i betyg
¤ Spelet är allmänt buggigt : Spelet får 0 av 10 i betyg

Ett spel är ju så många olika aspekter trots allt (ljud, grafik, gameplay, story osv), något som professionella reviewers faktiskt ser. Det är därför Meta critic score medel är högre bland reviewers än users.

Sen förstår jag att problem är frustrerande och att man helt enkelt blir arg men det är lite orättvist att säga att hela produkten är skit bara för det.

Ja, eller att folk har fått för sig att ett spel står för en politisk agenda (anti-kina, feministiskt, för liberalt, för konservativt, det är från EA), allt är helt klart värt en 0 av 10 i betyg.

Egentligen borde 0/10 vara en omöjlighet, allt är ju åtminstone en 1/10 (så länge du kan spela öht, vilket du kan då spelet har en offline-del). 0/10 skulle vara en blue-screen typ.

Ero
Medlem
Skrivet av Magroth:

Tråkigt att vissa har problem. Kör själv på xsx (temporärt blivit konsol-pleb då jag saknar en datorhörna), där har det fungerat klockrent.

Jag har haft problem. Jag lyckas alltid tajma när det är problem med servrarna.

Tycker det är trevligt att lira på xsx, men så är man på språng mot gubbålder.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av insilence:

Tycker det är sorgligt att detta i princip blivit rutin för många nya spelsläpp.
Alltid krånglar något, ibland stort, ibland smått.

Vi betalar och då har man rätt att förvänta sig ett fullt fungerande spel.
Detta är en självklarhet och återigen så borde vi rösta med plånboken och aldrig förboka något, för det ger företagen bara mer signaler att det är okej att göra så, de får ju sina pengar iaf.

Hur skulle "aldrig förboka" hjälp att de har serverstrul flera veckor efter release? Om jag inte förbokat hade jag garanterat köpt det efter nån dag ändå. Jag förstår inte det här eviga tjatet om att inte förboka, jag förbokade d2r till både pc och Xbox och är svinnöjd. Lirade pc med kompisar hela releasehelgen utan minsta problem. Lirat på Xbox sen dess utan problem. Det var nån timmes dipp för nån vecka sen och sen kvällen igår som jag märkt av. Trist såklart, men spelet är så jävla bra att det ändå är snudd på full poäng för mig. Helt okej att ha strul anser jag också, så länge de är öppna med det och jobbar för att lösa dem.

12
Skriv svar