Diskutera – Hur blir Windows 11 det perfekta gaming-operativsystemet?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Stog att mitt var det också först - men rotade runt lite och visade sig att jag kunde enejbla nått i BIOS som gjorde att det funkade.

Exakt. Man måste aktivera TPM 2.0 i bios.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

HDR stöd känns ju som en grej
men viktigast är ju att sluta jävlas med 1Gen Ryzen. *suck*

https://i.imgur.com/VsrMnat.png

Kan förstå att de inte vill stödja äldre processorer men Ryzen 1gen är fasen inte stenålder.

Som flera andra säger så går det att tvinga en installation.
Men själva grejen med TPM2 är att skydda dig och dina data från diverse intrång genom bakdörrar som både ”äldre” Intel och AMD CPUs har.
Nyare processorer har inte dessa bakdörrar och därför är det mycket säkrare att ha uppdaterad hårdvara till Windows 11.
Väljer man ändå att installera W11 så har jag för mig att många utav uppdateringarna inte ska gå att ladda ner eller hur det var. 🤷🏻‍♂️

Medlem
Skrivet av Gen:

Plus tiden att installera alla drivrutiner och ladda ner alla program samt logga in på dem och slutligen konfigurera saker och ting till ens belåtenhet

Bara en drivrutin behövs, senaste nvidia Alla programmen behåller jag i en mapp som heter format, vlc, winrar etc. Har perfekterat en snabb formatering. Det som tar tid är att ladda ner 500-1000gb spel sen


signatur

//monster

Medlem

Låt mig flytta taskbaren vart jag vill utan att behöva gå in i regedit och ändra siffror.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Gen
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Bara en drivrutin behövs, senaste nvidia Alla programmen behåller jag i en mapp som heter format, vlc, winrar etc. Har perfekterat en snabb formatering. Det som tar tid är att ladda ner 500-1000gb spel sen

Litar inte riktigt på att Microsoft tillhandahåller de senaste drivisarna för chipset, ljud osv Just med tanke på att nVidia drivisen som automatiskt laddas ner är typ ett år gammal.

Ja haha, spel tar en jävla stund att tanka ned. Extra segt om man sitter på 250Mbit som jag gör, är lite roligare om man sitter på 1Gbit

Medlem
Skrivet av Gen:

Litar inte riktigt på att Microsoft tillhandahåller de senaste drivisarna för chipset, ljud osv Just med tanke på att nVidia drivisen som automatiskt laddas ner är typ ett år gammal.

Ja haha, spel tar en jävla stund att tanka ned. Extra segt om man sitter på 250Mbit som jag gör, är lite roligare om man sitter på 1Gbit

Jo vet men senaste för allt utom ljud å nvidia är fixat på min, även efter formatering. Senaste bios osv förblir ju. Ljudet går utan drivisar, men helst ska man köra riktiga drivisarna för lite bättre ljud i spel


signatur

//monster

Medlem

Kört win11 ett tag nu och gillar det skarpt. Hela datorn känns mer responsiv, sök går fruktansvärt fort m.m. Inte stött på någon bugg än iaf.

Medlem

Kör par datorer i test på jobbet och med Microsoft intune så får man man rubb som stuff via windows inkl biosuppdateringar(kan säkerligen skilja mellan märkena men med hp så rullar det bra)

Och hittils inte sett nån bugg med det. enda buggen jag sett är om man kör spotifyappen plus sophone så kan spotify får för sig att börja spela när man svarar i telefon via softphone, och hänger sig spotify så man måste döda spotify processen.

Men utöver den unika buggen med spotify så rullar det på som bara den.,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar