Sparfunktion...? En 6 GB tung Returnal-patch ser ut att vara på gång

Robot
Sparfunktion...? En 6 GB tung Returnal-patch ser ut att vara på gång

Levererar Housemarque det många vill ha?

#returnal


Medlem

Ja det är tur man inte sitter på 56k-modem iaf

Medlem

Saknar verkligen inte sparfunktion till spelet. Och jag har inte klarat spelet än men är bara glad för det. Eftersom spelet är så bra!

Medlem

Kanske hoppar på detta då! Som småbarnsförälder är gamingsessioner extremt oförutsägbara i både längd och frekvens..

Medlem

Kände aldrig själv att det behövdes, men det vore ju bra för de som vill.

Däremot får de gärna släppa mer content, jag hade gärna fortsatt en stund till men efter det dolda slutet så kände jag mig klar med de banor som finns.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vore gött med sparfunktion 😊

Medlem

En sparfunktion låter väldigt märkligt att det tar 6GB att implementera. Hoppas på 3 nya världar med nya fiender och bossar.

Quicksave och quickload hade dock förstört spelet. Några fler extraliv hade dock inte skadat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det vore onekligen lite kul om det visar sig det kommer komma en 6gb patch och det enda den gör är att lägga till en sparfunktion haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Save & Quit"-funktion behövs verkligen för detta spelet.
Har dragit igenom det och gillade det men har förlorat progress vid tre olika tillfällen just p.g.a att man var tvungen att sätta PS i restmode när man är mitt i en run och behöver gå ifrån.

En gång så resetade konsolen pga en uppdatering, en gång gick strömmen här hemma och tredje gången var konsolen bara oförklarligt avstängd när jag kom hem, så systemet som de har för tillfället är långt ifrån vattentätt.

Medlem
Skrivet av lonian:

En sparfunktion låter väldigt märkligt att det tar 6GB att implementera. Hoppas på 3 nya världar med nya fiender och bossar.

Quicksave och quickload hade dock förstört spelet. Några fler extraliv hade dock inte skadat.

Den här typen av spel brukar inte har quick-save och Quick load utan save & quit på fasta punkter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av lonian:

En sparfunktion låter väldigt märkligt att det tar 6GB att implementera. Hoppas på 3 nya världar med nya fiender och bossar.

Quicksave och quickload hade dock förstört spelet. Några fler extraliv hade dock inte skadat.

Tror inte någon vill ha Quicksave och Quickload utan Save & Quit vilket är en gigantisk skillnad. Save & Quit ersätter helt enkelt Suspend funktionen och lägger till att du dessutom kan lira andra spel om du vill ta en paus från Returnal.

Får vi denna funktion lär det definitivt bli ett köp för mig.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Kanske hoppar på detta då! Som småbarnsförälder är gamingsessioner extremt oförutsägbara i både längd och frekvens..

I confirm.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Kanske hoppar på detta då! Som småbarnsförälder är gamingsessioner extremt oförutsägbara i både längd och frekvens..

What he said.. hoppas starkt på någon slags save här va så vi engagerade farsor inte behöver välja bort detta uppenbara mästerverk!

Medlem

Småbarnsförälder här, ja, ja det hade varit uppskattat!

Medlem

Är detta ett svårt spel? Är det som Dark Souls svårt?

Finns det en svårighetsgrad att välja?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hade varit kul att uppleva slutet av spelet. Har mellan 5 och 120 minuter per dag att spela.

Har klarat första bossen en gång...

Dom kan ju ha ett HC och ett very easy.

Inaktiv

Om en sparfunktion implementeras så kommer jag förmodligen köpa det.

1
Skriv svar