Ta en rundtur i Saint's Row-rebootens Santo Ileso

Robot
Ta en rundtur i Saint's Row-rebootens Santo Ileso

Titta på den spejsade bron, promenera i det ljusskygga distriktet, kör över en joggare.

#Saints-row, #Volition


Medlem

Ser inte jätteimponerande ut?

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Ser inte jätteimponerande ut?

Det blir säkert kul.
Saints row spårade ur med simuleringar mm.

Men räkna inte med "nästa GTA" kvalité

Fick alltid intrycket att saints row urspårning inte var populärt, nu verkar det klagas på att det rebootar och inte verkar lika urflippat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det blir säkert kul.
Saints row spårade ur med simuleringar mm.

Men räkna inte med "nästa GTA" kvalité

Fick alltid intrycket att saints row urspårning inte var populärt, nu verkar det klagas på att det rebootar och inte verkar lika urflippat.

Håller med. Jag gillade dom två första och tycker att det spårade efter det. Hoppas att detta blir mer som andra spelet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Håller med. Jag gillade dom två första och tycker att det spårade efter det. Hoppas att detta blir mer som andra spelet.

Ja Saints Row 2 var bra balans.
Sen var väll 3an ok men det var väll då sånt som jättedildos och dräkter kom in?
Efter det med jordens undergång osv så tappa man intresset.

Jag välkomnar reboot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Första trailern gav mig dessa vibbar:

Medlem

Tvåan tog ett tag för mig att börja gilla, inledningen var ganska tråkig men ju mer jag spelade det ju mer tyckte jag om det och en stor faktor var humorn. För mig är det just humorn som är den största faktorn i Saint´s Row spelen det är den som gör att det inte känns som en GTA "rip off" utan att spelet kan stå på egna ben,

Det är för tidigt att uttala mig om rebooten men om man gör ett spel baserad på en viss IP så borde ju rimligtvis den största faktorn för den serien även vara med i rebooten. Att det handlar om personer som gemene man inte hade bjudit hem för att dricka kaffe. Helt enkelt gangsters som tar lagen i egna händer, inte en skara ungdomar som ser ut att passa bättre i Watchdogs än i ett Saints Row spel.

När jag ser en reboot och tänker på ett annat spel så är det ett väldigt dåligt tecken, då känns det som at man använder ett etablerat namn för att få ett intresse som man kanske inte annars hade fått om man kallat det för något annat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det blir säkert kul.
Saints row spårade ur med simuleringar mm.

Men räkna inte med "nästa GTA" kvalité

Fick alltid intrycket att saints row urspårning inte var populärt, nu verkar det klagas på att det rebootar och inte verkar lika urflippat.

Älskade 1, 2 och lite del 3. Men det spårade för mycket för mig efter det. Ser verkligen fram emot re-booten, men hade nog väntat mig lite tjusigare grafik

Gnällkuk

Inte för att det kommer vara avgörande, men man hade kanske som andra påpekat att det skulle se lite bättre ut. Nu påminner det mer om GTA V, som är mer än sex år gammalt på PC vid det här laget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Molotov:

Det blir säkert kul.
Saints row spårade ur med simuleringar mm.

Men räkna inte med "nästa GTA" kvalité

Fick alltid intrycket att saints row urspårning inte var populärt, nu verkar det klagas på att det rebootar och inte verkar lika urflippat.

Undrar lite om folk glömt bort hur serien startade? Det var i princip en GTA-klon i början, var ju senare spelet fick som sin egen identitet. Men balansen för mig fanns i 2 och delvis 3an, sen blev det för plojigt. För mig hade de gärna fått reboota från 2an istället för 1an. Det återstår ju dock och se om de plockar in element från de senare spelen i serien i rebooten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar lite om folk glömt bort hur serien startade? Det var i princip en GTA-klon i början, var ju senare spelet fick som sin egen identitet. Men balansen för mig fanns i 2 och delvis 3an, sen blev det för plojigt. För mig hade de gärna fått reboota från 2an istället för 1an. Det återstår ju dock och se om de plockar in element från de senare spelen i serien i rebooten.

GTA klon var det verkligen då det trots Xbox 360 kontrollen valde samma kontrollschema som dom gamla GTA spelen till PS2, iaf i default inställningar vet inte om man kunde ändra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var det bara jag som älskade Saint Row iv. Älskar hur det kändes som ett spel och inte ett halvdant försök till en GTA V klon.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Skribent
Skrivet av Molotov:

GTA klon var det verkligen då det trots Xbox 360 kontrollen valde samma kontrollschema som dom gamla GTA spelen till PS2, iaf i default inställningar vet inte om man kunde ändra.

Har spelet till 360, tror jag ska starta upp det och se hur det egentligen var? Om mitt minne stämmer?


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar