Forza Horizon 5

Medlem

Visst kan man störa sig lite på att det går att ta ut en sänkt Ferrari på en åker och köra runt. Men det är också möjligt att låta bli. Forza Horizon-serien blir vad man gör den till och det är dess största styrka.

Bästa minnet från Forza Horizon 4 var när jag köpte en gammal Datsun och uppgraderade den. Vad kul vi hade, jag och min bil.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag syftade på hur träd, staket, buskar osv ger efter, inte körfysiken. Otydligt av mig, ska förtydliga det i texten. Körmäsdigt känns det Forza Horizon, dvs riktigt bra arkad.

Dvs att det är färre träd och murar som man kan linda sin bil runt om man krashar i så där lite snabbare hastighet än vad som tänkt?

Hoppas det riktiga skogarna också finns kvar i alla fall.. kul med lite offroad i skogen

Redaktör
Skrivet av Winzi:

Dvs att det är färre träd och murar som man kan linda sin bil runt om man krashar i så där lite snabbare hastighet än vad som tänkt?

Hoppas det riktiga skogarna också finns kvar i alla fall.. kul med lite offroad i skogen

Inte färre, snarare att de ger med sig lättare. Men jag utgår från minnet och kan ha fel. Får återkomma till det vid recensionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte färre, snarare att de ger med sig lättare. Men jag utgår från minnet och kan ha fel. Får återkomma till det vid recensionen.

Det var det jag menade. T.ex. i de större skogarna i FH4 så är de flesta träd väldigt solida med npgra undantag medans dem närmare vägarna och vissa fält så var dem flesta lika tåliga som en tändsticka.

Medlem

Finns det ens skuggan av en skademodell, eller är det fortfarande så att man kan kan flipperkula sig igenom världen med ena handen på kontrollen och den andra i en skål med jakost?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av bluebird:

Visst kan man störa sig lite på att det går att ta ut en sänkt Ferrari på en åker och köra runt. Men det är också möjligt att låta bli. Forza Horizon-serien blir vad man gör den till och det är dess största styrka.

Bästa minnet från Forza Horizon 4 var när jag köpte en gammal Datsun och uppgraderade den. Vad kul vi hade, jag och min bil.

Just detta! Jag har väldig bil-ocd när jag spelar Forza Horizon och skulle aldrig komma på tanken att dra ut en Ferrari på vintern ens, på vintern åker man vinterbil vilket kan vara en billigare enklare Svensson bil eller annat som man inte skulle varit lika rädd om irl.

Ibland stänger jag av hela ingame huden och navigerar bara med hjälp av vägskyltar samt håller hastighetsbegränsningarna enligt bilens kombi-instrument.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det ens skuggan av en skademodell, eller är det fortfarande så att man kan kan flipperkula sig igenom världen med ena handen på kontrollen och den andra i en skål med jakost?

Det gick även i fyran att aktivera kosmetiska skador alternativt simulation damage där motor, växellåda m.m. Kan haverera helt så du är tvungen att ”fast travel” hem eller till festivalen och laga bilen.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Redaktör
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns det ens skuggan av en skademodell, eller är det fortfarande så att man kan kan flipperkula sig igenom världen med ena handen på kontrollen och den andra i en skål med jakost?

Ingen skademodell i testversionen vad jag såg.


signatur
Medlem

Jag älskar Forza Horizon för precis vad det är, så låter bra! Skulle kalla det för lite mer seriös arkadracing

Medlem
Skrivet av Issue:

Jobbigt att spelet kommer före black friday, "måste" ju köpa en ny tv

Lg oled c1 beställd... Ska fan bli underbart


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Lg oled c1 beställd... Ska fan bli underbart

Bra tv kör 65tums modellen av den och den har blivit mogen nu efter par uppdateringar så den stödjer allt den ska stödja ljud o bild mässigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Jag älskar Forza Horizon för precis vad det är, så låter bra! Skulle kalla det för lite mer seriös arkadracing

Jag kan knappt spela andra arkadracers längre. De känns så dåliga rent körmässigt. NFS, TEst Drive med fler. Det är som att de har försökt, men det känns aldrig riktigt bra i andra spel. Sån oerhörd klasskillnad.

12
Skriv svar