Valve vill skrämmas med nästa Half-Life

Robot
Medlem
Valve vill skrämmas med nästa Half-Life

Har Half life serien vart skrämmande någon gång?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Har Half life serien vart skrämmande någon gång?

första spelet när man sprang omkring på alien planeten och blev jagad av spindeln med den enorma pungen, det var ganska skrämmande

Medlem
Skrivet av alobergsli:
Skrivet av QueloR:

Har Half life serien vart skrämmande någon gång?

första spelet när man sprang omkring på alien planeten och blev jagad av spindeln med den enorma pungen, det var ganska skrämmande

ja vem fanken skulle inte bli skraj av att bli jagad av en med pung,TVI!!
Men dem små facehuggersen skrämde mig första gången i ventilationsutrymmet.

Medlem

tja jag vill inte enns minnas att Half-Life var någorlunda skrämmande alls... Och jag är ändå lättskrämd... typ hade problem att ta mig igenom Dead Space.

Medlem

Jag kommer ihåg hur rädd jag blev när jag spelade ettan! Mycket bra Valve!

AW8
Medlem

"Thats the old way to Ravenholm. We don't go there anymore."
What did you say, Alyx?
"We don't go to Ravenholm."

Ravenholm skrämde mig, första gången iallafall.
Bara Episode 3 inte slutar som något sunkigt skräckspel... vilket det givetvis inte kommer att göra. Men visst, hitta på något läskigt i spelet Valve, huvudsaken är att spelet kommer nån gång i framtiden!

EDIT: Menar de Episode 3 eller Half-Life 3? Artikeln är lite svårförståelig...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

"Thats the old way to Ravenholm. We don't go there anymore."
What did you say, Alyx?
"We don't go to Ravenholm."

Ravenholm skrämde mig, första gången iallafall.
Bara Episode 3 inte slutar som något sunkigt skräckspel... vilket det givetvis inte kommer att göra. Men visst, hitta på något läskigt i spelet Valve, huvudsaken är att spelet kommer nån gång i framtiden!

EDIT: Menar de Episode 3 eller Half-Life 3? Artikeln är lite svårförståelig...

Antaligen Half-Life 3 men Episode 3 kanske får några skrämmande bitar också, som ett smakprov? vem vet.

Medlem

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Inaktiv

någon fabrik där dom gör stalkers please :3


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Haha vafan minns Half-Life när jag var ca 6-7 år, Min brorsa installerade det åt mig, jag satt mig och spelade, åkte igenom tunneln, sen omkring i labratoriet, och när jag såg första Zombien så lämnade jag datorn och en skrattandes brorsa som tyckte det var skit kul att se mig livrädd och inte våga spela ^^ Kommer aldrig glömma det även fast det är 10 år sedan. Tror det var när man såg en kille innanför ett glas som försökte komma ut, men en Zombie dödade han.

Sen fick han spela och jag kollade på, det var dock ganska lugnt^^
Så yes, jag HAR vart rädd för spelet. Kan även säga att när Half life 2 kom och jag spelade så vågade jag inte på Ravenholm, tror skräcken av när jag testa Half-Life där som liten sitter kvar, så hoppade över Zombierna så mycket jag kunde.

Dock körde jag igenom Half-Life 2 för ett år sedan ca, klarade faktiskt Ravenholm med Hörlurna av;D Hatar detdär skrickljudet dem har. Och när det skriker bredvid en så får jag fan panik. Dock Half-Life episode two klarade jag att köra helt normalt. Inga problem alls med zombierna. Men något skräckmoment hade jag ändå där.


signatur

The King is Back

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

någon fabrik där dom gör stalkers please :3

Medlem

Mer info om Half Life 3 alternativt HF2: episode 3 tack!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Man hoppade ju till inne i Ravenholm första gången

Medlem

Kanske kommer Freeman prata?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Det är skrämmande att de inte fått tummen loss att infria alla sina löften. Det är spelana som har hjälpt Valve till deras stora position och nu gör de allt annat än Half-Life!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vad håller dom undan med EP3. Något mäktigt känns det som.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Mycket, mycket bättre än Unreal 3 som alla spel använder nu för tiden. I Unreal 3-motorn är allt så plastigt medan Source-motorn är mjuk och realistisk.

Medlem

Ravenholm var skööön!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Mycket, mycket bättre än Unreal 3 som alla spel använder nu för tiden. I Unreal 3-motorn är allt så plastigt medan Source-motorn är mjuk och realistisk.

Kanske inte bättre men jag håller med utseendet. Sen så tror jag att det blir samma motor med vissa modifikationer så att den är något mer krävande och modernare men samtidigt så vill de förmodligen inte göra spelet alltför ospelbart för en stor mängd spelare.

Valve har sin hardware survey så det vet vad deras kunder använder..

Hoppas f.ö. att de lyckas göra spelet skrämmande och inte bara massa "boo" ögonblick.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Har Half life serien vart skrämmande någon gång?

Hehe precis min tanke. O.o

Men ja, vissa personer blev väl rädda när de spelade det första.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av QueloR:

Har Half life serien vart skrämmande någon gång?

Hehe precis min tanke. O.o

Men ja, vissa personer blev väl rädda när de spelade det första.

Jag tyckte HL1 var väldigt läskigt när det var nytt. Satt o tryckte på quicksave varannan minut.

HL2 har ju inte varit så läskigt dock. Ravenholm var väl det högsta på läskig-skalan dom kom.

Medlem

Headcrabs är det enda som har lyckas skrämma mig i ettan när man kryper om kring i ventilations systemen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ravenholm var allt lite kusligt, iaf första gången man spelade igenom det.

Medlem

Måste tro att det är headcrabs som han menar. Första Half-Life hade sina perioder där det kunde vara så pass tät stämning att det blev lite skrämmande. Väldigt tidigt i spelet dock, i stort sett det jag minns som starkast ifrån det, så springer man runt i labbet, oanande, efter olyckan och med besked hoppar en jävel på en runt ett hörn. Gav i alla fall mig ett spasmanfall.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ravenholm var kusligt, men den kraftiga headcrab-zombien med de där svara giftiga headcrabsen fick mig att hoppa till både en och två gånger. Speciellt i trånga utrymmen.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Håller inte med, Source-motorn är suverän.

Medlem

HL2 såg väldigt bra ut tyckte jag, i motsats mot Doom3 till exempel. Men lite snyggare kan det säkert bli, Valve verkar ju förstå balansen i hur man designar snygga banor, karaktärer och inte överdriver skuggor och ljuseffekter.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Låter inte som om ens spelet har lämnat ritbordet. Skulle fan inte förvåna mig om dem ens har börjat med spelet.

Medlem

Jag blir rädd om även HL3 eller whatever-name är sämre än HL1...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar