Intel planerar inte några spärrar för kryptobrytning i sina grafikkort

Robot
Intel planerar inte några spärrar för kryptobrytning i sina grafikkort

Men säger att produkterna riktar in sig på spelare och skapare.

#Grafikkort, #Intel, #Kryptovaluta


Medlem

Dessa kryptobrytare 👎
Min dröm är att all crypto rasar.
Dom som håller på med det kan gärna få följa med i fallet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det man kan hoppas på är antingen att tillgången på Intels grafikkort kommer vara bra så det räcker åt alla, eller att det blir en flopp för spel och bra för mining, och att alla miners ger fan i Geforce och Radeon.

Medlem

Klart de inte har spärr, kommer ju sälja slut direkt och skapa högtryck på deras helt nya kort. Kall och hänsynslös försäljningstaktik.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det man kan hoppas på är antingen att tillgången på Intels grafikkort kommer vara bra så det räcker åt alla, eller att det blir en flopp för spel och bra för mining, och att alla miners ger fan i Geforce och Radeon.

Kommer vara brist på dem också så länge de använder samma kretsar, tills fler fabriker öppnas upp och påbörjar produktion (om jag minns rätt så ska det ske 2022?).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dessa kryptobrytare 👎
Min dröm är att all crypto rasar.
Dom som håller på med det kan gärna få följa med i fallet.

Trenden är väl att många cryptos är eller går över till PoS istället för som nu PoW med mining.
Så man kan ju ha förhoppningen att det börjar gå mot slutet för det här med att bryta crypto.
Jag har lite hobbyverksamhet med att bygga 1-2 datorer i månaden.
Är ungefär vad jag kunnat bygga senaste året.

Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Trenden är väl att många cryptos är eller går över till PoS istället för som nu PoW med mining.
Så man kan ju ha förhoppningen att det börjar gå mot slutet för det här med att bryta crypto.
Jag har lite hobbyverksamhet med att bygga 1-2 datorer i månaden.
Är ungefär vad jag kunnat bygga senaste året.

Ja om det vore så väl.
Det dyker ständigt upp nya hittepå-valutor som värderas upp till skyarna så nej det kommer inte sluta fören vi får ett totalt förbud eller en rejäl crash så folk inser vilket skit det är.
Man hoppas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja om det vore så väl.
Det dyker ständigt upp nya hittepå-valutor som värderas upp till skyarna så nej det kommer inte sluta fören vi får ett totalt förbud eller en rejäl crash så folk inser vilket skit det är.
Man hoppas.

Det vore ju nästan som att förbjuda internet bara för att det finns dom som använder det till olagliga saker.

Bra att Intel inte lägger tid och pengar på att begränsa sina produkter tycker jag.

Skribent

Ska bli spännande att se hur de lägger sig prismässigt. Kommer folk vara villiga att överge de etablerade aktörerna och satsa på ett Intel-grafikkort om de ger mycket bang for the buck?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ska bli spännande att se hur de lägger sig prismässigt. Kommer folk vara villiga att överge de etablerade aktörerna och satsa på ett Intel-grafikkort om de ger mycket bang for the buck?

Beror ju på om de faktiskt fungerar i spel eller om de är lika struliga som Intels integrerade gpuer. (Pratar ej om prestanda utan problem) Men nu har jag inte testat senaste generationen utan det var nog en laptop med core i5 ur 6000 serien. Så kanske blivit bättre.
Visar de sig prestera bra för priset och fungera hyfsat bra även i mer udda spel lär de sälja, Intel har ett starkt varumärke och lär kunna erbjuda bra bundles.

Medlem

"...but what I will say is that we are designing Intel Arc and the Alchemist family of products as gamer-first and creator-first."...och detta förmedlas med en text på kartongen som säger just det eller? För på något annat sätt verkar det ju inte framgå iaf. Snacka om tomma ord.

Medlem
Skrivet av Ender:

"...but what I will say is that we are designing Intel Arc and the Alchemist family of products as gamer-first and creator-first."...och detta förmedlas med en text på kartongen som säger just det eller? För på något annat sätt verkar det ju inte framgå iaf. Snacka om tomma ord.

Exakt min tanke, actions speak louder than words!

1
Skriv svar