Back 4 Blood-betygen är bra, men inte Left 4 Dead-bra

Robot
Back 4 Blood-betygen är bra, men inte Left 4 Dead-bra

Inga små zombieskor att fylla.

#back-4-blood, #betyg


Medlem

Som tidigare mycket flitig L4D2-spelare hoppades jag på ett bra versus-läge. Efter att ha läst att versus-läget inte skulle motsvara det i L4D-spelen tappade jag suget rätt rejält

Avstängd

Smart att ha en öppen beta några dagar för att filtrera bort folk som annars hade satt en negativ recension efter sitt köp.
(på steam dvs)

Medlem

Kommer ihåg när l4d2 släpptes. Jävlar vad hatat det var


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Var lite pepp på det här ändå, även om det inte verkade vara lika bra som L4D. Men såg sen att det inte fanns splitscreen på konsol och tappade genast intresset. Men ja.. Det är ju inte jättevanligt med splitscreen idag tyvärr


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kommer ihåg när l4d2 släpptes. Jävlar vad hatat det var

Det var ju för att tvåan är I princip ett DLC.

Medlem

Har inte lirat L4D på säkert över 10 år. Spelar folk det lika flitigt fortfarande? Sugen på att damma av ettan.

Medlem

sa ju det, inte lika bra som left 4 dead 2an av left 4 dead är i allra yttersta grad levande än idag, så jag rekommenderar det istället för 600 spänn på ett sämre men liknande spel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det var ju för att tvåan är I princip ett DLC.

Ja?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker själv att spelet är bra, i mitt tycke bättre än L4D. Bättre grafik, bättre ljudbild, roligare progression system o.s.v. Det finns många spel jag själv höjer upp till skyarna av diverse anledningar, nostalgi är inte sällan en av dessa, och även om det är en omöjlighet hade det varit intressant att se hur folk hade betygsatt de olika spelen om B4B och L4D nu skulle ha släppts samtidigt. Vill inte klanka ner på någon annans upplevelser eller tycke men det finns ett gäng spel som alltid verkar höjas upp och förskönas mot ouppnåeliga höjder och jag finner mig ofta funderandes över hur de mottagits om de släppts i dag.

Medlem

Det är ju precis vad det såg ut som... Det är typ Left 4 Dead ganska lätt upphottat...

Knappast någon kioskvältare men det är väl fortfarande roligt att skjuta zombies.


signatur

subterranean homesick alien

Jag har spelat kanske 7-8 timmar och jag har så fruktansvärt roligt! Våldsamt tempo, skön atmosfär, tight kontroll! Diggar det stenhårt.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tycker själv att spelet är bra, i mitt tycke bättre än L4D. Bättre grafik, bättre ljudbild, roligare progression system o.s.v.

Ja, det hade varit konstigt om ett spel som släpptes 2021 inte hade bättre grafik och ljud än ett spel som släpptes 2009


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av androsynth:

Har inte lirat L4D på säkert över 10 år. Spelar folk det lika flitigt fortfarande? Sugen på att damma av ettan.

Sist jag kollade Steam charts hade 2an stadigt ca 10k-spelare i average, precis som när jag slutade kring 2016-2017. Första spelet däremot dog ganska omgående efter andra spelet hade släppts

Medlem

Tycker det är kul men alldeles för svårt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kortsystemet är faktiskt riktigt najs. Det är dock alldeles för stort hopp mellan Recruit och Veteran, Recruit springer man igenom utan större bekymmer men Veteran öser skit över dig från första rummet. Tanken är väl att man ska grinda kort i Recruit innan man provar att köra högre svårighetsgrader, men...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jo lite konstig svårighetsgrad. Känns lite sämre balanserat än L4D.
Men gillar spelet ändå so far. Gillar kortsystemet.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tycker själv att spelet är bra, i mitt tycke bättre än L4D.

För mig är det nästan helt motsatt. Tycker att B4B är skittråkigt, främst pga "enhanced mobility". All känsla för fara försvinner när man hur enkelt som helst bara kan klättra bort från zombie-horden. Sen kanske det har fixats sen betan, men kamerarörelsen känns mycket klumpigare än i L4D, känslan när man rör sig och siktar tycker jag personligen är mycket sämre helt enkelt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

betan kändes mer som en kass modd bara.. nä blir inget köp på detta.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

För mig är det nästan helt motsatt. Tycker att B4B är skittråkigt, främst pga "enhanced mobility". All känsla för fara försvinner när man hur enkelt som helst bara kan klättra bort från zombie-horden. Sen kanske det har fixats sen betan, men kamerarörelsen känns mycket klumpigare än i L4D, känslan när man rör sig och siktar tycker jag personligen är mycket sämre helt enkelt.

Kul att höra vad folk på "andra sidan" tycker och hur de resonerar. Jag tycker själv att L4D är för långsamt och klumpigt så det handlar garanterat om personliga preferenser och vilken sorts spel man vill ha. För mig har L4Ds upplevda klumpighet alltid tillskrivits tekniska begränsningar från det året det släpptes men det är kanske ett medvetet designval som faller ett stort antal spelare i smaken. I spel där man slaktar hundratals varelser på löpande band föredrar jag personligen snabba, agila rörelser och responsiva kontroller då man spelar någon som är fienderna övermäktig, något jag ser som en sorts power fantasy. Känslan av fara, ett långsamt och medvetet rörelsemönster och den strategiska avvägningen innan man genom en smärtsamt lång animation t.ex. försöker klättra upp eller ner någonstans medan man jagas lämnar jag personligen gärna kvar i mina Resident Evil-, Outlast- eller Insurgency-liknande spel

Medlem

Betan var skit men ser att det släpptes på game pass så ska pröva igen i alla fall

Medlem

Spelade Left 4 dead 1 och 2 på Xbox 360 när det begav sig.
Kul Coop spel men rejält överskattat imo, kanske var roligare på PC. körde det aldrig där.
Det här spelet har jag noll intresse för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Left 4 dead var otroligt tråkigt enligt mig, jag är glad back 4 blood lyckats skapa ett bra zombie spel och inte en left 4 dead kopia.

Spelade betan i över 20 timmar och älskade det, men jag saknar dock singleplayer funktion.

Medlem

Dessvärre precis vad jag misstänkt sett till filmer från spelet innan.

I dagsläget ligger priset för en standardutgåva på EPIC Store på 629 spänn, Det är det inte värt i någon dimension. Nivån på spelen, även de två föregående som är utmärkta coop-spel är på Serious Sam-nivå. Kul att röja men för rätt få spelare ett spel man nöter om och om och om igen.

En prislapp på 200 spänn hade varit mer motiverat på vad man får och vad man förväntar sig få.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd
Skrivet av Kane:

Dessvärre precis vad jag misstänkt sett till filmer från spelet innan.

I dagsläget ligger priset för en standardutgåva på EPIC Store på 629 spänn, Det är det inte värt i någon dimension. Nivån på spelen, även de två föregående som är utmärkta coop-spel är på Serious Sam-nivå. Kul att röja men för rätt få spelare ett spel man nöter om och om och om igen.

En prislapp på 200 spänn hade varit mer motiverat på vad man får och vad man förväntar sig få.

Har spelat 11h och delar inte din uppfattning. Är jättenöjd. Vem fan köper spel på Epic-store?

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Har spelat 11h och delar inte din uppfattning. Är jättenöjd. Vem fan köper spel på Epic-store?

Går givetvis att köpa på annat sätt också. Sällan populärt att diskutera sånt på Fz dock,

Faktum kvarsår, man anser från officiellt håll att spelet är värt 629kr i standardutförande. Horribelt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

CTI
Medlem

Får vi någon FZ recension på Back 4 Blood?


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Har spelat 3 kvällar i rad nu jäklar vad skoj det är mycket bättre än L4D bra jobbat kommer underhålla mig under lång tid

Redaktör
Skrivet av CTI:

Får vi någon FZ recension på Back 4 Blood?

Jag är rädd att det inte blir så. Flera olyckliga omständigheter: fps-Calle slutade, och övriga med spattiga avtryckarfingrar fick massa irl-saker över sig precis samtidigt.


signatur
12
Skriv svar