Snabbkollen – köper du GTA: The Trilogy-remastern?

Robot
Snabbkollen – köper du GTA: The Trilogy-remastern?

Snyggare GTA 3, Vice City och San Andreas på gång – tänker du skaffa?

#gta, #gta-3, #gta-san-andreas, #gta-the-trilogy, #gta-vice-city, #snabbkollen


Medlem

Väntar på mer info, vill se hur det ser ut innan jag bestämmer mig för köp eller inte.

Medlem

Bristen på bild och video från remastern gör mig lite orolig. Men blir det bra kommer jag åtminstone att spela genom Vice City igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har allt på steam så nej

Medlem

Mer info innan jag bestämmer mig tack!

KoP
Medlem

Inväntar bilder/videos och tar sedan ett beslut huruvida köpa eller ej. Är det bara en halvdan remaster där dom har ansträngt sig minimalt så får det vara.

Medlem

Undra om de lyckas göra det bättre än en moddad version av spelen. Att de väljer att ta bort nuvarande version från de digitala butikerna kan ju ha att göra med att man kan få samma eller bättre upplevelse med orginalet + mods.

Medlem

Vill nog veta hur mycket "remastered" de är samt pris innan beslut.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Om de ska ta 700-800 spänn för det, så hoppas jag att det är mer än bara HD remasters. Annars får det vara.

Medlem

Lite för tidigt att svara tycker jag. Vi har inte sett något från spelen, hur mycket som har ändrats/remastrats eller något.
Jag vill spela igenom alla 3 spelen igen, men om det blir ett köp eller inte beror på hur lockande de lyckas göra remastern.

Redaktör
Ponny

Sannolikt ja. Har inte spelat dom sedan PS2-eran, så håller tummarna för att det är gedigna remasters.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har redan alla på Steam. Blir de uppgraderade eller?

Medlem

Tycker det är lite för tidigt att ställa denna frågan eftersom att vi inte har en susning om vad detta faktiskt kommer att innebära. Jag kommer att kunna svara först efter att vi har fått se lite screenshots eller videor.

Medlem

Nej, fick 100% completion när det begav sig på de flesta av dem.

Ge oss GTA VI istället!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Går inte att svara på nu? Vi vet ju egentligen ingenting om remastern i dagsläget. Om det bara blir ett "hafs-jobb" eller om man skall kasta pengarna åt dem? Vi väntar och ser...

Medlem

Nope. Är så trött på alla remakes. Spelföretagen har blivit stora lathundar idag, ska tjäna massa extra pengar på massa remakes, istället för att gå ut med något nytt. Så nej för mig. Aldrig i livet.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag har redan alla på Steam. Blir de uppgraderade eller?

Nope. Take two tar full pris Tyvärr. Remake av gta 5 700 spänn säkert. Så förvänta dig inget gratis från take two

Medlem

Har allt på DVD förutom GTA5, och även alla på Steam efter några sales så troligtvis inte. Beror mycket på hur remastrade de är och om de erbjuder något av kvalitet. Förutom bara texturer så behöver view distance ökas på, en av flera faktorer som kan make or break det hela. Tar de bort spärrarna från vägarna så är det ett framsteg, såna där begränsningar hör inte hemma i spel.

Medlem

Ge mig ett screenshot så ger jag ett definitivt svar på 10sek
Just nu lutar det åt nej


signatur

no remorse

Medlem

Hoppas det kommer på skiva

Medlem

Måste se gameplay innan köp. Sen får priset inte vara för högt.

Medlem

Jag kryssade i att jag ska köpa men jag kommer troligen inte göra det vid release. Väntar till nån go rea.


signatur

PSN: MrOakenborn

Kontot avslutas

Jag vill ha den till Switch men vet inte just nu eftersom det finns så mycket andra spel som jag också vill ha.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Originalen som har stöd för moddar duger fint. Att Rockstar valde att ta bort originaltrilogin från samtliga digitala plattformar och i stället släppa remakes som inte stöder moddar ska inte uppmuntras med att köpas.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Originalen som har stöd för moddar duger fint. Att Rockstar valde att ta bort originaltrilogin från samtliga digitala plattformar och i stället släppa remakes som inte stöder moddar ska inte uppmuntras med att köpas.

This.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Originalen som har stöd för moddar duger fint. Att Rockstar valde att ta bort originaltrilogin från samtliga digitala plattformar och i stället släppa remakes som inte stöder moddar ska inte uppmuntras med att köpas.

Amen to that. Behandlingen av moddare på senare tid gör valet enklare. Inget köp för mig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är väldigt anti hur de kastar alla moddare under bussen.

Men samtidigt har jag inte spelen på Switch, så om det blir snyggt.....

Jag är ganska allergisk mot hur branschen behandlar spel som färskvara och tycker att det är jättebra att bra spel som åldrats skitdåligt bevaras och hålls levande.
Det är det här vi vill ha, inte en massa nya spel som vi kommer glömma om två veckor ändå.

Geeks Gaming

Beror helt på vad dom faktiskt gjort med remastern. 3an och VC är extremt sega att spela i dagens läge. Lär dock bli att vänta ändå.

Medlem

Undrar hur mycket Rockstar Social Club-dynga de har tänkt "förbättra" spelet med. Det blir då inte ett windows-köp. Möjligen till Switch senare, vid någon rea.

Medlem

Kanske om de i framtiden beslutar sig för att släppa på Steam.

12
Skriv svar