Call of Dutys nya anti-fusksystem heter Ricochet

Robot
Call of Dutys nya anti-fusksystem heter Ricochet

Använder maskininlärning och en drivrutin på kernel-nivå.

#Activision, #Call-of-duty-vanguard, #Warzone


Medlem

Härligt att höra att det utvecklas nya sätt att ta fuskare, då det blivit ett väldigt stort problem. Dock låter det hela väldigt läskigt. Tänker mest om något skulle bli fel, att den inte enbart körs på kernel-nivå när spelet körs. Eller något händer medan man spelar som förstör datorn? Eller kan sånt inte hända? Är inte alls påläst vad kernel-nivå innebär.

Medlem

Tar nog inte länge innan någon fixat så drivrutinen inte startar med spelet men spelet levereras klarsignal att den gjort det ändå.

Medlem
Skrivet av noyart:

Härligt att höra att det utvecklas nya sätt att ta fuskare, då det blivit ett väldigt stort problem. Dock låter det hela väldigt läskigt. Tänker mest om något skulle bli fel, att den inte enbart körs på kernel-nivå när spelet körs. Eller något händer medan man spelar som förstör datorn? Eller kan sånt inte hända? Är inte alls påläst vad kernel-nivå innebär.

Jag vet inte riktigt heller, dock tolkar jag det mer som en integritet och övervaknings fråga. Men jag ska säga att jag inte har sån extrem koll och det kanske kan förekomma rent fysiska problem med.

Visst är det dock bra att det kommer nya anticheats, det behövs verkligen i kampen mot fuskare som blivit ett större problem. Det lär dock vara svårt då detta är en konstant katt och råtta lek, ett företag kan lägga ner flera miljoner på utveckling av ett anticheat för att det sedan "enkelt" kan kommas runt av en eller ett par kodare. Det är väl idag extremt svårt att helt eliminera fuskare. Sen är ju ett problem även att det finns en stor marknad för fusk, där det även går att tjäna pengar för utvecklare av fusk.

Medlem

Cheaters har nog varit den största anledningen till att jag tappat lust att spela FPS lir dom senaste 5 åren, så fort man kommer in i något så ser man lite fuffens ett par gånger och tappar allt intresse. Bra att detta tas på allvar för det lär påverka företagens bottom-line iom tappat intresse ifrån spelare samt att ens spel får ett dåligt rykte och kanske skippas.

Medlem

ja man är aldrig glad när ett hobby företag är inne och petar där. Skulle inte detta vara bättre på konsoler som kör mer HW fusk som striker etc. än pc ?

Medlem

Richochet var ju den bästa HL-modden att spela på LAN.

Avstängd

Skulle aldrig spela ett spel som gör saker på kernel-nivå.

Medlem

I hear a shit storm is coming

Medlem

Only runs when Warzone is running my ass.
"On top of that, Riot made it clear that Vanguard's kernel-mode driver boots with Windows to ensure that cheats can't launch ahead of it and hide themselves, giving it the rather sinister character of an all-seeing eye that never blinks."

Medlem

Kernel-nivå + Riot Games parent organisation: Tencent = mums för CCP

fue
Medlem
Skrivet av hewra:

Kernel-nivå + Riot Games parent organisation: Tencent = mums för CCP

Fast hellre ett starkare anti-cheat, bryr mig inte på kernel nivå ifall fuskarna åker dit.

Medlem

Om det är något som upprör FZ:as läsare mer än fuskare, så är det kanske anti-fusk

Är det möjligtvis så att om vi verkligen vill att fusk ska upphöra helt, att vi helt enkelt får tåla mer ingripande åtgärder?

Jaha, bra, då vet man att man ska undvika CoD framöver, det finns säkert bättre sätt att jäklas med fuskare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om det är något som upprör FZ:as läsare mer än fuskare, så är det kanske anti-fusk

Är det möjligtvis så att om vi verkligen vill att fusk ska upphöra helt, att vi helt enkelt får tåla mer ingripande åtgärder?

Beror helt på. I spel som BF2042 och CoD borde vi få ha helt egna servers som det var back in the days.
Aktiva moderators som kan banna de fuskare som anti-cheat missar kommer alltid att vara bäst.

1
Skriv svar