Nu har Nintendo avslöjat vad Nintendo Switch + Exapansion Pack kommer kosta och när det släpps.

Inaktiv
Nu har Nintendo avslöjat vad Nintendo Switch + Exapansion Pack kommer kosta och när det släpps.

Såg precis en video på Youtube där det var en person som hade hört ett rykte om att Nintendo Switch kommer kosta 100 kr per månad med expansion pack, något som jag tycker är lite väl för dyrt om det skulle vara sant.
Just nu kostar det 40 kronor per månad men 60 kronor eller 70 kronor per månad skulle jag kunna gå upp till men en hel hundring per månad känns lite väl mycket.

Vad tror ni?

Uppdatering:

Vi har fått priserna för Nintendo Switch Online + Expansion Pack.

Det kommer kosta 400 sek för ett år och 700 sek för ett år familj där upp till 8 familjemedlemmar kan dela på en prenumeration.

Det verkar dock som att det inte är möjligt att betala per månad eller per kvartal för detta.

Nintendo Switch Online + Expansion Pack släpps den 26 oktober 2021.

Medlem

Jag tycker inte nått är värt betala en månadsavgift.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

100 kr mer PER ÅR låter rimligare.

Medlem

För egen del är betala för online på Switch/Nintendo inte värt alls.

Medlem

Det blir som ett slags gamepass som endast gäller för äldre spel? Känns inte värt. Men hade de släppt något gamepass som liknar det Xbox har idag. Där man kan spela de flesta stora Nintendospelen samt även N64 etc, för 100 kr i månaden. Då, gärna!!

Medlem

Max 10kr extra i månaden skulle jag kunna betala för N64 och SMD titlar, de vore om de skulle slänga till ett eller flera "riktiga" Switch spel, antingen som man får chans att spela under någon månad eller spara på kontot för evigt.

Säger upp min nuvarande prenumeration om de går ut med en större höjning utan något extra.


signatur

no remorse

Medlem

Jag tycker de borde sänka priset, de flesta titlar som finns där idag är ju knappt spelbara. Var castlevania till nes så här dåligt? Minns det inte så.

Medlem

Det har aldrig varit värt en månadskostnad för att spela antika spel på Switchen. Hade hellre betalat en engångskostnad och köpt spelen normalt som på Virtual Console.

Lyckligtvis så finns det redan en engångskostnad för Mega Drive-spelen tack vare Sega Megadrive Collection.

Inaktiv

Vi har fått priserna för Nintendo Switch Online + Expansion Pack.

Det kommer kosta 400 sek för ett år och 700 sek för ett år familj där upp till 8 familjemedlemmar kan dela på en prenumeration.

Det verkar dock som att det inte är möjligt att betala per månad eller per kvartal för detta.

Nintendo Switch Online + Expansion Pack släpps den 26 oktober 2021.

1
Skriv svar