RTX 3080, vilket kort?

Medlem
RTX 3080, vilket kort?

Tjena!

Fick just ett mail på en beställning jag gjorde för 1 år sedan på 2 kort varav:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC LHR- 10490;-
ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC LHR - 9999;-

Jag kan få båda dessa kort denna vecka men bara i behov av ett av dom. Vilket bör man ta? Någon som har erfarenhet av något av korten? På pappret ser ju ASUS kortet bättre ut rakt igenom men vet inte hur dom skiljer sig i kylning och ljudnivå.

Medlem

Tror inte det spelar så stor roll i slutändan. Jag hade kört på Asus och sparat 500-lappen. Kul att få tag i ett grafikkort nu när det är brist! Happy gaming

Medlem

Personligen har jag trångt i datorn med min kylning så om det är skillnad i storlek och värme på korten så hade jag valt det mindre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gissar på ingen skillnad där.
Jag föredrar Asus personligen före Gigabyte.
Men det är för jag aldrig råkat ut för ett trasigt Asus kort men några Gigabyte genom tiderna. Räknat på ett hundratal datorer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

GSX
Medlem

Asus kortet då Gigabyte haft en del problem med sina kort vad jag läst mig till. (Har inte kört Gigabyte pga detta själv) Sitter med ett Asus Strix 3090 och det funkar jätte bra. Har även testat ett Asus Strix 3060ti en liten stund och det var inga problem med det kortet heller.


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Medlem

Strix då det är billigare och bättre.

Medlem

Kör Gigabyte LHR och är mycket nöjd

Medlem

Jag skulle säga att Asus Strix i detta fall är både bättre och billigare.

Gnällkuk

ASUS, utan tvekan. Gigabyte är ett pissföretag.

https://www.sweclockers.com/nyhet/32574-gigabyte-vagrar-retur...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Baizon:

Tjena!

Fick just ett mail på en beställning jag gjorde för 1 år sedan på 2 kort varav:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC LHR- 10490;-
ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC LHR - 9999;-

Jag kan få båda dessa kort denna vecka men bara i behov av ett av dom. Vilket bör man ta? Någon som har erfarenhet av något av korten? På pappret ser ju ASUS kortet bättre ut rakt igenom men vet inte hur dom skiljer sig i kylning och ljudnivå.

Jag skulle valt Asus-kortet, med tanke på allt blåsväder Gigabyte varit i på sistone, samt att deras avdelning för returer och garantiärenden blivit hackad, så kan det vara svårt att få hjälp med kortet om stället du köpt kortet ifrån inte hjälper dig med det.

Så Asus

Medlem

Gigabyte har haft rejäla problem i år med flertal olika komponenter och behandlat kunder riktigt grisigt (vägrat ersättning ibland bland annat). Skulle gå asus utan tvekan, deras kundtjänst har jag god erfarenhet av också och man snålar inte när produkter strular:)


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem

ASUS ROG är alltid att föredra!

Medlem

Tackar för all input! Blir ju såklart ROGen

Medlem

Hade valt ROG, men både är bra kort.

1
Skriv svar