Nytt sci-fi-spel från Enemy Territory-studion
Splash Damage gör helt nytt projekt, kallas "brand new project".
Har för mig att Return to Castle WolfenStein var ett single player lir o inte multiplayer. Hur som helst hade detta varit intressant om de skippade multiplayer o gick på single player only.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Oj oj, om de kunde göra något som är lika bra som Enemy Territory: Quake Wars igen.
Det var ett rent genialiskt spel. Där laget verkligen måste samarbeta systematiskt för att klara varje del och gå vidare på kartan och trycka tillbaka fienden. Där samarbetet var något mer komplext än att "stå vid en flagga som hissas upp eller ned" eller "sätt fyr på två näraliggande dynamitpaket" á la Battlefield (därmed inte sagt att samarbetsbiten i BF är dålig, tvärtom).
Plus att det var asymmetriskt mellan sidorna, människor och Strogg.
Det gav en så stark känsla av mening och mål istället för hjärndött skjutande där de flesta bryr sig mest om K/D ration, En sån stark teamkänsla, precis som man drömmer om att det ska vara i krig och kamp.
Ett så otroligt underskattat spel och faktiskt en megaflopp. Livet suger när ens smak skiljer så mycket från andras. 😫
Memento Mori
Har för mig att Return to Castle WolfenStein var ett single player lir o inte multiplayer. Hur som helst hade detta varit intressant om de skippade multiplayer o gick på single player only.
Nej, det hade multiplayer också! Det var åtminstone delvis utvecklat av Splash Damage (deras första projekt när de i princip var en amatör modstudio?) Det var före sin tid, fantastiskt för sin tid, och utgjorde starten till det "objective based" gameplay i en multiplayer shooter och som vidareutvecklades till ET: Quake Wars (2007) men även anammades av andra spel (Battelfield mfl).
RtCW var underbart.
Memento Mori
Oj oj, om de kunde göra något som är lika bra som Enemy Territory: Quake Wars igen.
Det var ett rent genialiskt spel. Där laget verkligen måste samarbeta systematiskt för att klara varje del och gå vidare på kartan och trycka tillbaka fienden. Där samarbetet var något mer komplext än att "stå vid en flagga som hissas upp eller ned" eller "sätt fyr på två näraliggande dynamitpaket" á la Battlefield (därmed inte sagt att samarbetsbiten i BF är dålig, tvärtom).
Plus att det var asymmetriskt mellan sidorna, människor och Strogg.
Det gav en så stark känsla av mening och mål istället för hjärndött skjutande där de flesta bryr sig mest om K/D ration, En sån stark teamkänsla, precis som man drömmer om att det ska vara i krig och kamp.
Ett så otroligt underskattat spel och faktiskt en megaflopp. Livet suger när ens smak skiljer så mycket från andras. 😫
Minns bara att jag tyckte spelkänslan var så himla "platt" i Enemy Territory: Quake Wars. Allt runtomkring spelet som upplägget och så vidare var grymt.