Dags för FZ Game Jam 2021 - Gör ditt eget spel!

Robot
Dags för FZ Game Jam 2021 - Gör ditt eget spel!

All info om årets upplaga - anmälningarna och tävlingen öppnar nu.

#fz, #game-jam-2021


Killmonday Games

Grymt! Kan tipsa om ni vill lägga mer krut på innehåll istället för kod så kolla in Adventure Creator till Unity, där kan man göra allt från peka & klicka till FPS om man så vill med visuel kod för det mesta.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Trevligt, faaast...vem äger rättigheterna till min spelidé ifall jag lägger upp den här?

Medlem

hurry hurry, bara 1tim kvar på bundlen
https://www.humblebundle.com/software/unity-fps-games-and-game-dev-assets-software?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_3_layout_index_2_layout_type_carousel_tile_index_1_c_unityfpsgamesandgamedevassets_softwarebundle

edit: eftersom tiden är slut på bundlen kan jag rekommendera dessa gratis asset

1. https://learn.unity.com/project/fps-template

2.

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Ender:

Trevligt, faaast...vem äger rättigheterna till min spelidé ifall jag lägger upp den här?

Tveksamt om du överhuvudtaget kan skydda en spelidé. Möjligtvis med patent, men jag är osäker.

Medlem

Antar att det ska vara till PC men det nämns inte i reglerna så kanske mobil/konsol är ok?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Antar att det ska vara till PC men det nämns inte i reglerna så kanske mobil/konsol är ok?

Går inte ha gamejam på stängda system och tror ingen vill sideloada massa random appar på android.

Medlem

Synd att jag bara kan göra grafik och ingen kodning.

Medlem

Men om ni kan bara en specifik sak kanske ni kan gå ihop med andra som har andra färdigheter.

Jag själv har

Kodning - 1
Grafik - 2

På en 100 gradig skala........ så dvs tar mig ett år att få en streckgubbe att förflytta sig från ena sidan till andra.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Synd att jag bara kan göra grafik och ingen kodning.

Det nämns ju typ i artikeln
https://www.fz.se/forum/trad/446654-fz-game-jam-2021-har-soke...

Medlem

Roligt! Ska bli spännande och se vad ni kommer på. Jag sitter själv på heltid med ett 2 månaders spelprojekt. Det skulle bli tufft att köra två projekt samtidigt, särskilt som det första redan äter lite av min fritid.

De bästa spelidéerna kommer alltid när man duschar eller precis vaknat på morgonen. Jag behöver fokusera på det projekt jag har.

Till nästa game jam
Game design - 3-4 småprojekts erfarenhet
UX & UI Design - mitt kall
Wireframes, user flows, prototyper - mitt språk
Playtesting - mitt bröd
HTML & CSS - 3-4 projekt
Programmering - nej, testat lite JS, lite C#
Ljud - nej


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag är på! Kör på mitt enmanslag!


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Backloggens befriare

På vilket sett är Bethesda och Machinegames med och sponsrar? Framgår inte riktigt av artikeln?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ah, vad kul att detta blir av igen! Hade lite glömt av mitt bidrag från förra året
Däremot inte bästa timingen för egen del, har en deadline den 26'e som kommer ta mycket av min tid... och sen säkert lite efter det. Men vem vet, kanske kan få ihop något litet kul mot slutet av jam'et!

Frilansare
Skrivet av keffkebab:

På vilket sett är Bethesda och Machinegames med och sponsrar? Framgår inte riktigt av artikeln?

Machinegames (som ägs av Bethesda) bidrar till exempel med en peppande video, kolla in den!
"Tack vare sponsorskap och samarbeten kan FZ fortsätta erbjuda högkvalitativt innehåll utan extra kostnad för dig som läsare." är det kanske lite tråkiga corpo-svaret, men det är så det ligger till

Medlem

Kul!
Jag har redan en idé som verkar spännande att utforska på temat.

Inaktiv

Jag har också en idé jag utforskar i skallen som jag tror kan bli rätt så kul men utförandet är lite knepigare så vi får se Taggad på att vi är påt igen!

Medeltidsman 🧔

Vi spikade precis också vår ide, så nu blir det att rivstarta lördagen med att kolla assets, prototypa och göra lite research (för det vore väl inte ett game jam om man enbart gjorde saker man kan )


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Backloggens befriare
Skrivet av Joakim Bennet:

Machinegames (som ägs av Bethesda) bidrar till exempel med en peppande video, kolla in den!
"Tack vare sponsorskap och samarbeten kan FZ fortsätta erbjuda högkvalitativt innehåll utan extra kostnad för dig som läsare." är det kanske lite tråkiga corpo-svaret, men det är så det ligger till

Helt okej, ibland är livet trist! Blev bara nyfiken på om jag hade missat något!
(Och videon såg jag ju på momangen, man prenumererar ju så klart!)


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kul grej, jag anmäler mig!

Medlem

Hade man haft kunskaperna hade man nog gjort ett modernt Star Trek: Away Team. Önskar lycka till alla deltagare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Chefredaktör

Alltså peppen på detta! Är så sjukt nyfiken på att se vad ni kommer att hitta på!

Frilansare
Skrivet av DanUrl:

Kul grej, jag anmäler mig!

Skriv gärna upp dig i den stora Game Jam-tråden också, om du inte redan gjort det!

Frilansare
Skrivet av O-san:

Jag är på! Kör på mitt enmanslag!

Anmäl dig gärna i Den Stora game Jam-tråden - bra att ha alla samlade där

1
Skriv svar