Paradox avslöjar: Bloodlines 2 lurade döden, var nära att läggas ner

Robot
Paradox avslöjar: Bloodlines 2 lurade döden, var nära att läggas ner

"Var beredda att stänga produktionen helt och hållet."

#bloodlines-2, #hardsuit-labs, #vampire-the-masquerade


Medlem

Bra att det inte lades ner då detta ser intressant ut. Ett av de mest efterlängtade spelen som komma skall. Hoppas det kan bli ett stabilt o skoj äventyr. Kan nog bli en creepy o skön atmosfär i spelvärlden. Bara utvecklaren får till ett smooth gunplay o melee weapon fighter som flyter på bra. Just det har ju inte sett så bra ut i de äldre videos som visats upp. Annars har det sett intressant ut tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vore intressant att veta vilken studio som pitchat dem nog bra att få dem att glömma hardsuits fkup

Medlem

Urk. Låt det stackars liket ligga. Tror inte att det finns vare sig resurser eller intresse nog för att de skall få till något bra utav resterna. Troligaste resultatet är antagligen en usel cash-crab som drar nytta av namnet för att sälja in sig till fans av V:tm.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Vore intressant att veta vilken studio som pitchat dem nog bra att få dem att glömma hardsuits fkup

Antingen rör det sig om någon helt utomstående, eller så är det Harebrained Schemes, törs jag gissa. De har ju rejält med RPG-erfarenhet i bagaget sen tidigare med sina Shadowrun-spel och är sedan tre år tillbaka ägda av Paradox. Med tanke på att de inte har utannonserat något sedan de släppte BattleTech 2018 så bör de dock redan vara rätt långt gångna i en annan produktion, kan man tycka. Annars känns det som ett rätt logiskt alternativ då den dessutom är förlagd i samma stad som Hardsuit Labs (Seattle) så det blir smidigt med överföring även av personal om så skulle behövas.

Det enda Wester säger om utvecklaren som tagit över är att det är en "en väldigt välrenommerad och duktig utvecklare som gjort ett flertal olika spel tidigare", men det behöver ju såklart inte betyda så mycket när man vill lyfta fram ett samarbete man själva är delaktiga i...

Medlem

Ok, så det varkar vara svårt att få information om detta, men jag hade för mig att BL2 var någon sorts battle royale-fuckup? Eller jag måste ha missförstått detta någonstans?

Skrivet av Sisyr:

Antingen rör det sig om någon helt utomstående, eller så är det Harebrained Schemes, törs jag gissa. De har ju rejält med RPG-erfarenhet i bagaget sen tidigare med sina Shadowrun-spel och är sedan tre år tillbaka ägda av Paradox. Med tanke på att de inte har utannonserat något sedan de släppte BattleTech 2018 så bör de dock redan vara rätt långt gångna i en annan produktion, kan man tycka. Annars känns det som ett rätt logiskt alternativ då den dessutom är förlagd i samma stad som Hardsuit Labs (Seattle) så det blir smidigt med överföring även av personal om så skulle behövas.

Det enda Wester säger om utvecklaren som tagit över är att det är en "en väldigt välrenommerad och duktig utvecklare som gjort ett flertal olika spel tidigare", men det behöver ju såklart inte betyda så mycket när man vill lyfta fram ett samarbete man själva är delaktiga i...

Wester kan nog inte heller säga så mycket annat om det, han måste säga något bra och att säga att man har en "välrenommerad utvecklare som gjort flera spel tidigare" låter ju bra, bättre än att säga att man sparkat ut originalskaparna och tagit in en helt ny studio som inte gjort ett spel tidigare.

Bara genom att säga att man "räddade spelet" från en utvecklare låter ju lite som att paradox räddade spelet från att bli skit, det är så Wester vill att det skall beskrivas, men det är inte alls säkert att om man gillade det första Bloodlines så kommer man gilla paradox "räddade version".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså, får känslan av att Paradox inte alls vet vad de höll på med. Trodde de skulle skapa en in-house studio, som fokuserar på VTM games.

I dagens era där de flesta förknippar vampyrer som något emotionellt rovdjur som glänser i solen, så hade fan folk tappat hakan om de sett VTM versioner av unlife.

Game of Thrones, undead version.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ok, så det varkar vara svårt att få information om detta, men jag hade för mig att BL2 var någon sorts battle royale-fuckup? Eller jag måste ha missförstått detta någonstans?

Wester kan nog inte heller säga så mycket annat om det, han måste säga något bra och att säga att man har en "välrenommerad utvecklare som gjort flera spel tidigare" låter ju bra, bättre än att säga att man sparkat ut originalskaparna och tagit in en helt ny studio som inte gjort ett spel tidigare.

Bara genom att säga att man "räddade spelet" från en utvecklare låter ju lite som att paradox räddade spelet från att bli skit, det är så Wester vill att det skall beskrivas, men det är inte alls säkert att om man gillade det första Bloodlines så kommer man gilla paradox "räddade version".

Kan tyvärr inte backa mina påståenden med sources så ta med nypa salt. Detta är min sammanfattning av händelsen.

Kortfattat men ändå långt;

Varför det gick snett för Bloodlines 2, det var för att man tänkt att det skulle vara ett AA spel, man antog att det inte skulle få så mycket intresse, Paradox ville doppa tårna i vattnet så att säga.

Mitsoda och Cluney var dem som kontaktade Paradox runt 2015 med en pitch. Paradox tyckte jajemänsan, och satte en okej budget.

Dock vid utannonsering så blev mottagandet en mindblowing factor, satte eld i hela franchisen WoD på PDXcon.

Vid visandet av gameplay, så kom en del kritik. Animationer och combat framförallt. Så istället för premade animationer i unreal engine 4 eller vad det kallas, så satte de igång med motion capture. (Dyrt af).

Mitsoda och Cluney var dock så pass bestämda vid att inte INTE släppa ett så efterlängtat spel med dålig combat som första BL hade. Samt att se till att det är ett relativt buggfritt spel, med andra ord, mindre buggat än BL1.

Vid denna tid hade HSL fått mer pengar till sin budget WITH spända wild western eyes.

Dock så började management issues påverka arbetsplatsen HSLabs i samband med att de blev större, anställde fler. Och pengarna tog snabbare slut än vad resultat uppnåddes.

Paradox blev paranoid, (lol). Så i samband med att Cluney blev sparkad, sedan Mitsoda, så köpte de upp studion och försökte få det att flyta med new management, Kara sa upp sig och försvann som en malkavian vars röst i huvudet sa (oh boy), fler och fler sa upp sig då nya management inte visade sig vara bättre, samt att lönerna blev totalt havererade jämfört med när de var "independent". Paradox "sparkade" även Florian och Schuttzer(?) på Paradox som också var heavy involved i projektet.

Praktiskt taget är alla original creators, workers, thinkers, allt allt allt av BL2 gone and done.

Så de sitter på ett hyfsat halvfärdigt spel i skicket av typ Cyberpunk.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ok, så det varkar vara svårt att få information om detta, men jag hade för mig att BL2 var någon sorts battle royale-fuckup? Eller jag måste ha missförstått detta någonstans?

Tror du tänker på Vampire: The Masquerade – Bloodhunt som är ett free to play BR spel, det är alltså inte BL2.

Medlem
Skrivet av tisse:

Tror du tänker på Vampire: The Masquerade – Bloodhunt som är ett free to play BR spel, det är alltså inte BL2.

Tack, jag har inte fattat att det var två spel på gång. Nu blev det genast mycket klarare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

det känns som dom bäddat för en fail. hur gärna jag än vill att dom ska lyckas


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ok, så det varkar vara svårt att få information om detta, men jag hade för mig att BL2 var någon sorts battle royale-fuckup?

Kan också tillägga att VTM - Bloodhunt inte är ett "fuck up". Eller det finns säkert de som tycker det och inte alls gillar det. Vilket är helt okej.

Men så sent som idag var spelet på tredje plats en stund på twitch och många tycker att spelet är helt okej. Procenten som rekommenderar spelet på Steam klättrar dessutom sakta, sakta uppåt efter att problemen med deras anti-cheat fixats. Den senaste patchen gjorde också många saker mycket bättre. Det är rätt okej för att vara ett early access från en liten studio kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Kan också tillägga att VTM - Bloodhunt inte är ett "fuck up". Eller det finns säkert de som tycker det och inte alls gillar det. Vilket är helt okej.

Men så sent som idag var spelet på tredje plats en stund på twitch och många tycker att spelet är helt okej. Procenten som rekommenderar spelet på Steam klättrar dessutom sakta, sakta uppåt efter att problemen med deras anti-cheat fixats. Den senaste patchen gjorde också många saker mycket bättre. Det är rätt okej för att vara ett early access från en liten studio kan jag tycka.

Alltså, det är säkert bra, men tidigare trodde jag att man gjorde en uppföljare till första spelet, fast det blev ett battle royalespel, men nu vet jag att det inte är så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är säkert bra, men tidigare trodde jag att man gjorde en uppföljare till första spelet, fast det blev ett battle royalespel, men nu vet jag att det inte är så

Aha, då förstår jag fullständigt. Hade haft exakt samma åsikt ifall det hade varit fallet.

1
Skriv svar