En doft av framtiden...? Film visar Zelda: Breath of the Wild i 8k

Robot
En doft av framtiden...? Film visar Zelda: Breath of the Wild i 8k
Medlem

Såg ni föresten att det finns 6k och 8k-spel som rullar på diverse maskin?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tänk att nån gång få spela ett zelda-spel på current gen-hårdvara...Typ zelda med RDR2-graffe....

Medlem

Vad menar ni med fanskapad video? Det är ju spelet som körs i 8K res. Är väl bara att boota upp CEMU och köra ifall man äger spelet?

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad menar ni med fanskapad video? Det är ju spelet som körs i 8K res. Är väl bara att boota upp CEMU och köra ifall man äger spelet?

Och använda https://www.nexusmods.com/legendofzeldabreathofthewild/mods/1...

Samt att köpa eller få tag på marty mcflypg rtgi reshade.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Jamen jovisst, det ser väl bra ut säger jag som tittar via en 1080p TN-panel med vad jag skulle säga har världens sämsta färger och 200 nits ljusstyrka.

Medlem

Nintendo och 8k kommer snart till dig ………. 2078.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jamen jovisst, det ser väl bra ut säger jag som tittar via en 1080p TN-panel med vad jag skulle säga har världens sämsta färger och 200 nits ljusstyrka.

Det är som att ta på sig glasögon man dragit mot asfalten och sedan ha dem på sig varje dag, alltid.
Why?

Skrivet av Allexz:

Det är som att ta på sig glasögon man dragit mot asfalten och sedan ha dem på sig varje dag, alltid.
Why?

Haha, ja jag vet. Är inte hemma och har med mig en lågbudget laptop från 2015 som jag använder för tillfället. Hade iofs sett bättre ut att kolla med mobilen som ändå har betydligt bättre skärm än denna dator

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Nintendo och 8k kommer snart till dig ………. 2078.

Det där är ju årtalet för 1440p uppskalat till 8k

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det där är ju årtalet för 1440p uppskalat till 8k

🤣

Medlem

Någon som klarar att köra 8k kvalite på sin burk ? Min processor Ryzen5 2600 går upp i 80 % men blir ändå stillbild. Mitt Gtx970 försöker också hjälpa till några procent.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Såg ni föresten att det finns 6k och 8k-spel som rullar på diverse maskin?

Tourist renderas i 8K på PS5 och 6K på Series X, fast output är fortfarande 4K eftersom att 8K inte är aktiverat än på konsolerna.
Nedskalning ger dock bättre bild än standard.

Man blir ju sugen på att testa, men jag köper nog 4K tv i Januari så jag håller mig tills dess istället.

Medlem
Skrivet av FarbrorBosse:

Någon som klarar att köra 8k kvalite på sin burk ? Min processor Ryzen5 2600 går upp i 80 % men blir ändå stillbild. Mitt Gtx970 försöker också hjälpa till några procent.

Min dator skulle nog palla med att renderera BOTW i 30-40fps men grafikminnet i ett 3080 räcker inte hela vägen. Antingen kör man 3090 eller 6800XT minst.

1
Skriv svar