Uppfinn specialknapp och tävla om blixtsnabba tangentbord från Razer

Medlem
Skrivet av JohannesID:

Hahaha " som inte leder någonstans". Kan den också aktivera en laserpekare som får katten på andra tankar än att ströva omkring på tangentbordet?

Absolut! Jag presenterar TAB-TIE! Kastar ljudet av Katt / hund mat som rinner ner i en matskål till valfri del av bostaden och vipps har djuret tappat intresset av dig och ditt spelande till förmån av leta efter (icke-existerande) mumsig matskål!

Medlem

Senast jag var med i en FZ-tangentbords tävling vann jag faktiskt. Missade mitt pris dock för jag fattade inte/såg inte PM-notisen för än någon vecka senare.

Så min 'nya' knapp är kopplad till din webläsare/mail/discord/random forum eller vad du nu har för behov för, och tar dig till relevant flik i webläsaren, mailen eller program där du fått en notis om något hänt. Lite som en Alt+Tab men med en notis/uppdaterings-spårning.

Knappen har naturligtvis en svag lysdiod som kan ställas med olika färger till olika program. Så ett nytt mail eller en notis om att någon äntligen svarat/citerat dig på FZs forum så lyser knappen rött (alla vet att röd är den viktigaste färgen) medans den (bara) lyser grönt om du har en notis på Facebook.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ajdå, glömde bort denna tävling. Lite kul att en Simpson-referens vann, det var ju det första man tänkte på.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ajdå, glömde bort denna tävling. Lite kul att en Simpson-referens vann, det var ju det första man tänkte på.

Fast dom glömde att man måste kunna beställa en läsk med Tab-tangenten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Trevligt att man vann 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Grattis till vinnarna!


signatur

Constants and variables

Medlem

Jag tyckte att det var lite trist att ett simpsonsskämt ar den ena vinnaren, men å andra sidan är det ju vad komiker kallar en "lågt hängande frukt" - alltså ett skämt som är lätt att komma på själv, så jag tänker inte säga att det var skämtstöld. Fanns dock inte jättemånga lika bra andra alternativ att välja så jag tror inte att jurryn har gjort fel heller - om de inte missade att det var ett simpsons-skämt för i så fall borde de sätta sig med Disney+ och se i alla fall de första åtta säsongerna av Simpsons igen efter som det är en hejdundrans bra serie under den tiden.

Skriv svar