Medlem

Har varit trogen Gamereactor ifrån tiden med gratistidningen och senare hemsidan under gymnasietiden då internet kom igång på riktigt för mig.

Deras hemsida har dock varit riktigt bökig och blev stadigt sämre å sämre.

Läste ända fram till 2014 då ja upptäckte FZ!
Fick verkligen nog av hur all over the place Gamereactor kändes, fullsmetad med påstridig reklam som autospelar videor och hysteriska banners.

FZ har enda från starten då jag upptäckte siten känts som "hemma". Full med personlighet och karaktär.
Kändes väldigt bekant och påminde mycket om tidningen PC Gamer och det är ju inte så konstigt när nyckelpersoner som Jocke återfanns här.
Hemsidan är också väldigt smakfullt designad med perfekt balansering av reklam.

Gamereactor har alltid känts anonymt, även om Petter syns och hörs mest.
Hemsidan har alltid varit undermålig och nu när jag besökte den igen efter typ 5 år uppehåll så måste jag säga att det är under all kritik... fruktansvärd.

Det finns inget som kan få mig att gå tillbaka till den smörjan oavsett hur bra deras innehåll skulle vara.

Medlem

Har inte hört något om Gamereactor på säkert 15 år, då man såg deras gratistidningar ligga och samla damm i butikerna (jag tror det var Gamereactor?)

Snacka om att flyga under radarn


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inte hört något om Gamereactor på säkert 15 år, då man såg deras gratistidningar ligga och samla damm i butikerna (jag tror det var Gamereactor?)

Snacka om att flyga under radarn

Nja, skulle nog inte säga att dem gick under radarn innan tidningsdöden iaf. Minns att dem hade en väldigt aktiv blogg-sektion som många medlemmar skrev sina alster i och ett vältrafikerat kommentarsfält under artiklar/recensioner. Där gick det väldigt varmt för att vara en svensk spelsajt en gång i tiden.

Medlem

Håller med om att tonen i kommentarsfälten är problemet och att GR gång på gång väljer ämnen som triggar en viss typ av läsare.

För att ta ett exempel på en kommentar i den tidigare nämnda Superman-tråden: ”Stålmannen blir feminist, börjar packa bajs och sprida hiv och syfilis.”

Visst, det är säkert så att sådana kommentarer ”utmanar åsiktskorridoren”. Men inte tillför de speciellt mycket till vare sig diskussionen eller den goda stämningen. Då föredrar jag hårdare moderering alla dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av PetterHegevallGamereactor:

Jag känner Micke, som jag skrivit. Då, för sex år sedan enbart ytterst flyktigt men idag bättre - Japp. Vi är dock inga direkta kompisar utan delar bekanta från bland annat mitt band, där gitarristen är hans gamla barndomsvän. Designade burken (som du pratar om) gjorde en herre vid namn Robin, inte jag. Och jag fick inte ett öre för att skriva mitt blogginlägg om hur jag blev piggare av den än allt annat i energidrycksväg jag då hade testat, vilket var 100% sanning. Om det ändå borde ses som sponsrat enligt dig, så är det ju ingenting jag kan förändra idag. Personligen känner jag väl att det finns en gråzon där/här, men inte att jag gjorde något fel direkt. Jag kan också känna att det är en smula udda att haka upp sig så pass hårt som du bevisligen gjort på en över sex år gammal ultrabagatell, och sitta på ett forum och gång-efter-annan såga det vi gör på grund av en sak som denna. Är det inte enklare att släppa, gå vidare?

Jag ska snart ge mig men jag hakar upp för att det är syntomatiskt hur du snurrar in dig själv i dina lögner och skriver långa svar som egentligen inte säger någonting alls istället för att bara vara öppen med att du tjänar pengar på bloggen genom samarbeten med företag som du försöker måla upp som att du inte har något samröre med. Jämförelsen med stora bolagen fortsätter vara skev, för där har du ingen tidigare personlig relation till grundarna, såvita du inte har en hemlig uppväxt i Sydkorea eller Japan som du inte berättar för någon om. PXL är ingen "ultrabagatell" utan ett tydligt bevis på hur du använder din blogg som en influencer men inte spelar med öppna kort. Du säger att du inte designat burken, men varför skriver du då det i kommentarerna till https://www.gamereactor.se/blog/Petter/922193/Red+Bull+Kiwi/ att du gjort det?

"Det är det ju inte heller. Jag har formgivit burken och läst på om vad som egentligen sker i kroppen när man intar aktiva ingredienser, som en dåre, det senaste halvåret. Just därför den mer akademiska svenskan i de beskrivningarna. I slutändan handlar det dock bara om vad jag gillar. Har inte fått ett endaste litet ruttet korvöre för att skriva att jag gillar den, och kommer så heller aldrig att få. På samma sätt som Red Bull knappast betalar mig för att skriva att jag uppskattar deras kiwi-smak."

Här säger du ju att du och inte någon Robin har formgivit burken? Du kan alltså skriva hur långa och ödmjuka svar som helst här men poängen är den att du fortfarande försöker tala runt ämnet och bara blir mer oseriös för varje lögn du drar och därför tappar trovärdhet när du säger att du inte tjänat ett "korvöre" eller några pengar på samarbeten genom åren på bloggen.

Jag vill också säga nåt bra om gamereactor och det är att jag gillar Jonas Mäki som jag tycker är sveriges och kanske världens bästa speljournalist så alla påhopp mot honom tycker jag är orättvisa och det här med xbox fanboy är det väl ingen som längre tror på riktigt va?

Medlem

Vann 3 st pc spel en gång i tiden av gamereactor i deras julkalender inga problem där i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Mitt problem med GR är helt klart kommentarsfälten som är en riktig kloak av rasism, konspirationsteorier, anti-vaxxare och anti-feminism. Aggressiv, ofta fientlig ton och bristande moderering. Sidan i sig själv är helt okej. Gillar att läsa bloggarna och som nämnts här är det gott om nyheter och tester. Rent innehållsmässigt är texterna kanske inte de djupaste, men själv tröttnade jag t ex på Levels högtravande, pretentiösa texter där en recension till 90% kunde bestå av kritik mot att en karaktär hade stora bröst snarare än att redogöra för om spelet i fråga var något att ha.

100 år senare, men DETTA! Noll ansvar tas från redaktion angående att det enbart är en liten grupp skrika-högst-personer som dominerar på sidan med rejält sunkiga åsikter. Men man kanske inte heller kan förvänta sig annat när majoriteten av dessa åsikter delas av chefredaktören själv. Trist. Det är verkligen inte en sida där alla kan känna sig välkomna.

Medlem
Skrivet av f311aN:

100 år senare, men DETTA! Noll ansvar tas från redaktion angående att det enbart är en liten grupp skrika-högst-personer som dominerar på sidan med rejält sunkiga åsikter. Men man kanske inte heller kan förvänta sig annat när majoriteten av dessa åsikter delas av chefredaktören själv. Trist. Det är verkligen inte en sida där alla kan känna sig välkomna.

Jag hänger inte på GR jätte ofta men jag har inte alls samma bild av sidan. Visst ser jag nåt stolpskott här och där men över lag tycker jag att dom flesta kommentarerna är vettiga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag hänger inte på GR jätte ofta men jag har inte alls samma bild av sidan. Visst ser jag nåt stolpskott här och där men över lag tycker jag att dom flesta kommentarerna är vettiga.

Senast igår slängde chefredaktören själv upp ett medvetet provokativt inlägg angående dokumentären "Tinder svindlaren" och i kommentarsfältet frodas dunka-ryggen-snubbar som tycker det är KANON att kvinnor nu blir lurade eftersom allt (TYPISKT NOG) ska va så jävla jämställt hela tiden så är det inte mer än rätt att kvinnor blir lurade, det förtjänar dom

Lägger ingen värdering kring dokumentären och kring vem som får skylla sig själv osv, men det är alltså denna ton som ständigt härjar på sidan enligt mig och chefen verkar tycka det är kanon!

Medlem
Skrivet av f311aN:

Senast igår slängde chefredaktören själv upp ett medvetet provokativt inlägg angående dokumentären "Tinder svindlaren" och i kommentarsfältet frodas dunka-ryggen-snubbar som tycker det är KANON att kvinnor nu blir lurade eftersom allt (TYPISKT NOG) ska va så jävla jämställt hela tiden så är det inte mer än rätt att kvinnor blir lurade, det förtjänar dom

Lägger ingen värdering kring dokumentären och kring vem som får skylla sig själv osv, men det är alltså denna ton som ständigt härjar på sidan enligt mig och chefen verkar tycka det är kanon!

Som sagt så har jag inte spenderat jättemycket tid på sidan så jag har väl missat dom där artiklarna som drar fram alla incels 😊


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nu läser jag inte Gamereactor, men vad är meningen med den här tråden? Att diskutera en annan sida? Att kasta skit? Trådar kan stängas till höger och vänster här på forumet, men den här får vara kvar? Vad ska diskussionen egentligen utmynna i? Ser ju lite dåligt ut att FZ som ett företag har en sådan här tråd uppe lite då och då.

Medlem

Gamereactor är totalt värdelösa.
1. Deras skribenter bråkar med sina läsare.
2. Hela forumet på deras sida är Toxic.
3. Deras hemsida är under all kritik. Ful och värdelös.
4. Reklamplaceringen är alltid i vägen känns det som. Det kryllar av reklam också.

Avstängd
Skrivet av f311aN:

100 år senare, men DETTA! Noll ansvar tas från redaktion angående att det enbart är en liten grupp skrika-högst-personer som dominerar på sidan med rejält sunkiga åsikter. Men man kanske inte heller kan förvänta sig annat när majoriteten av dessa åsikter delas av chefredaktören själv. Trist. Det är verkligen inte en sida där alla kan känna sig välkomna.

Ja vad hemskt att folk uttrycker sig (relativt) fritt på internet och att alla in har samma åsikter som dig! Skrämmande...

Frilansare
Skrivet av greb1989:

Nu läser jag inte Gamereactor, men vad är meningen med den här tråden? Att diskutera en annan sida? Att kasta skit? Trådar kan stängas till höger och vänster här på forumet, men den här får vara kvar? Vad ska diskussionen egentligen utmynna i? Ser ju lite dåligt ut att FZ som ett företag har en sådan här tråd uppe lite då och då.

Ja, jag kan också tycka att det får räcka nu. Vi lät den vara öppen förra året och GR var inne och kommunicerade med folk (hade vi stängt då hade vi kanske kallats censurivrare). Men nu fick den nytt liv vilket ju inte ger så mycket, to be honest. Tråd låst!

Skriv svar