Pris och release-datum för Nintendo Switch Onlines tilläggspaket avslöjat

Robot
Pris och release-datum för Nintendo Switch Onlines tilläggspaket avslöjat

Nintendo Switch Online med plusmeny och stor dricka.

#Animal-Crossing, #Nintendo, #Nintendo-switch-online


Medlem

Detta påminde mig att jag skulle avbryta mitt Nintendo Online abbonemang. Kalas!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag har gott om pengar, men detta är ju bara girigt.

Medlem

Just de, skulle ju ta och sälja min switch som ligger å skräpar i lådan…


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Kontot avslutas
Priserna i Euro

€39.99 och €69.99

Så jag räknade med 400 kr och 700 kr.

Förstår bara inte varför de inte valde att sätta en lite dyrare månads kostnad och sen en lite billigare kvartalskostnad. Då skulle de ju ha kunnat ha ett betydligt billigare pris per år eftersom säkert många betalar per månad.
Nu tvingar de ju oss att betala en hög årskostnad för dessa spelen om vi vill kunna spela de när det inte finns något annat alternativ.

Handkontrollerna fanns att köpa igår.

Sen började Nintendo 64 handkontrollen och Sega Mega Drive handkontrollen att säljas igår men i alla fall Nintendo 64 handkontrollen sålde slut väldigt väldigt fort, redan igår.

Lär dröja innan jag köper en prenumeration.

Som jag skrev i min blogg här på FZ så kommer jag inte skaffa Expansion Pack innan jag fått tag på en Nintendo 64 handkontroll och en anledning är även att de flesta spelen har jag redan på min Wii U och Banjo har jag original till Nintendo 64. Så det enda spelet som jag är intresserad av är Operation Winback och så intresserad av det spelet är jag inte så att jag kan tänka mig att betala så mycket per år.
Men med en Nintendo 64 handkontroll (eftersom det inte finns till Wii U) så skulle det kännas mer värt det.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Nu tvingar de ju oss att betala en hög årskostnad för dessa spelen.

Jag förstår vad du menar, men inte tvingar de dig till något påg!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man måste alltså köpa en årsprenumeration för att få tillgång till N64-biblioteket? Inga månadsvarianter?

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

€39.99 och €69.99

Så jag räknade med 400 kr och 700 kr.

Förstår bara inte varför de inte valde att sätta en lite dyrare månads kostnad och sen en lite billigare kvartalskostnad. Då skulle de ju ha kunnat ha ett betydligt billigare pris per år eftersom säkert många betalar per månad.
Nu tvingar de ju oss att betala en hög årskostnad för dessa spelen.

Handkontrollerna fanns att köpa igår.

Sen började Nintendo 64 handkontrollen och Sega Mega Drive handkontrollen att säljas igår men i alla fall Nintendo 64 handkontrollen sålde slut väldigt väldigt fort, redan igår.

Lär dröja innan jag köper en prenumeration.

Som jag skrev i min blogg här på FZ så kommer jag inte skaffa Expansion Pack innan jag fått tag på en Nintendo 64 handkontroll och en anledning är även att de flesta spelen har jag redan på min Wii U och Banjo har jag original till Nintendo 64. Så det enda spelet som jag är intresserad av är Operation Winback och så intresserad av det spelet är jag inte så att jag kan tänka mig att betala så mycket per år.
Men med en Nintendo 64 handkontroll (eftersom det inte finns till Wii U) så skulle det kännas mer värt det.

Förhandsbokade precis 2 N64 kontroller från my Nintendo store Tyskland. Såg inga Mega Drive kontroller där dock så får bli en annan gång.

Edit: https://mynintendostore.nintendo.de/nintendo-64-controller.ht...

Medlem

Om de ändå kunde släppa Ocarina of Time utanför prenumerationen. Var otroligt pepp på att ha just det till Switch men inte på det här viset


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Gnällkuk

Som vanligt är Japanerna något svåra att förstå sig på, framför allt Nintendo.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Kontot avslutas
Skrivet av Ankh:

Jag förstår vad du menar, men inte tvingar de dig till något påg!

Nej, de står ju förstås inte med en pistol och säger ”Pay or die!”
Ändrade formuleringen lite.

Skrivet av pinky:

Förhandsbokade precis 2 N64 kontroller från my Nintendo store Tyskland. Såg inga Mega Drive kontroller där dock så får bli en annan gång.

Edit: https://mynintendostore.nintendo.de/nintendo-64-controller.ht...

Jag har också varit inne där men kan inte så bra tyska tyvärr. Så jag tryckte på något och nu laddas sidan om hela tiden (kanske beror på att jag inte har tillräckligt med pengar på kortet om det är det de känner av)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Dom räknar väl per år men du kan väl fortfarande ha kvartalsvis. Dock blir det att sälja switchen och alla spel. Under dom åren jag ägt den har vi tillsammans 4 personer knappt 100 timmar spelade på den. En medioker konsol med fantastiskt dåliga spel. En riktig skit konsol imao.

Medlem

Out of topic ...
Plusmeny är väll alltid stor dricka ?

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag har också varit inne där men kan inte så bra tyska tyvärr. Så jag tryckte på något och nu laddas sidan om hela tiden (kanske beror på att jag inte har tillräckligt med pengar på kortet om det är det de känner av)

Körde med Google translate i chrome på mobilen och det funkade tillräckligt bra. Verkar finnas på franska sidan också om det är enklare för dig 😂

Tror du löser det, de reserverade summan på mitt kreditkort så har du inte täckning kan det vara ett problem.

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom räknar väl per år men du kan väl fortfarande ha kvartalsvis. Dock blir det att sälja switchen och alla spel. Under dom åren jag ägt den har vi tillsammans 4 personer knappt 100 timmar spelade på den. En medioker konsol med fantastiskt dåliga spel. En riktig skit konsol imao.

Och här sitter jag med 100 timmar på enbart Breath of the wild.... Och ligger nog runt 1000 timmar totalt på alla spel

Funkar perfekt i jobbet för mig då jag väldigt ofta har raster på ~30 minuter så det kan variera från person till person hur bra det funkar

Medlem

Hade gärna köpt Ocarina Of Time utan online, både original och 3ds varianten till switch hade varit nice.

Medlem

Så 500spänn för N64 spelen alltså per år. Men Nintendo är ju spelens Apple, kan ta vad de vill och folk köper ändå.

Skribent
Skrivet av Jontos:

Man måste alltså köpa en årsprenumeration för att få tillgång till N64-biblioteket? Inga månadsvarianter?

Jag gissar att de har en månadskostnad också, men de håller väl fram årsabonnemanget i första hand.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Anledningen varför man bokat en Steam deck.
Gamla nintendo spel kunde man köpa till tidigare konsoler, nu ska man betala prenumeration och sina tidigare köp är som bortblåsta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av pinky:

Körde med Google translate i chrome på mobilen och det funkade tillräckligt bra. Verkar finnas på franska sidan också om det är enklare för dig 😂

Tror du löser det, de reserverade summan på mitt kreditkort så har du inte täckning kan det vara ett problem.

Det var fliken där man loggar in som jag klickade på men jag tror att jag vet varför jag inte kommer vidare.
Vi har en familje prenumeration men prenumerationen står inte på mig, så när vi har råd får vi väl testa med det kontot där prenumerationen är köpt istället.

Fast funderar lite på varför det inte finns så att man kan köpa dessa i Sverige. De finns ju trots allt i en hel del olika länder.
Kan det vara för att Bergsala endast säljer till butiker och inte direkt till kunden?


signatur

ゼルダの城

KoP
Medlem

Varför inte bara sälja N64 och Sega spelen styckvis utan att man ska behöva ha något tillägg till sitt Switch Online? Verkar himla omständigt och bakåtsträvande. 🤔

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det var fliken där man loggar in som jag klickade på men jag tror att jag vet varför jag inte kommer vidare.
Vi har en familje prenumeration men prenumerationen står inte på mig, så när vi har råd får vi väl testa med det kontot där prenumerationen är köpt istället.

Min polare står som ägare i vårt familjekonto och vi båda har köpt på respektive konto så tror inte det är felet heller.

Sen är väl my Nintendo store officiellt men Nintendos närvaro här uppe är ju bara via Bergsala och ja, har inte koll på vad de sysslar med. Kan vara som du säger att de är distributör för butiker endast.

Kontot avslutas
Skrivet av pinky:

Min polare står som ägare i vårt familjekonto och vi båda har köpt på respektive konto så tror inte det är felet heller.

Sen är väl my Nintendo store officiellt men Nintendos närvaro här uppe är ju bara via Bergsala och ja, har inte koll på vad de sysslar med. Kan vara som du säger att de är distributör för butiker endast.

Jaha. Ja, vi får väl se om det går bättre nästa gång. Nu såg jag att det är slutsålt även i Tyskland, så jag blir väldigt osäker på om jag ens kommer få någon handkontroll i år.
Men men, den som väntar på något gott…

Ja just det. My Nintendo Store skulle Bergsala i så fall behöva gå med i om vi överhuvudtaget skulle kunna få det här. Skulle vara bra om de gjorde det men de kanske inte är intresserade av det tyvärr.
Jag borde kanske maila Bergsala och höra. Vore intressant att veta även att jag inte tror att jag kan påverka hur de vill ha det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ser dock inte riktigt varför alla ska klaga så otroligt mycket på detta. 400-450kr om året för hela deras online bibliotek + att spela online + en expansion. Det är ju fortfarande billigare än vad psplus någonsin kostat, t.o.m. innan man ”fick” spel via det och billigare än Xbox gold var när det fanns.

Medlem

Är det inte de europeiska priserna som gäller för oss, dvs 39€ ? Alltså 399kr.

Kontot avslutas
Skrivet av Shinsen:

Är det inte de europeiska priserna som gäller för oss, dvs 39€ ? Alltså 399kr.

Med dagens priser är det:

€3.99 för en månad och i Sverige 40 sek

€7.99 för ett kvartal och i Sverige 80 sek

€19.99 för ett år och i Sverige 200 sek

€34.99 för en familj och i Sverige 350 sek

Men i USA har jag för mig att det är samma fast i Dollar alltså $3.99, $7.99 etc. Så med den nya prissättning så blir det mycket mer som priset går upp i USA än vad det gör här i Europa för Expansion Pack.
Därför kan jag inte säga att det ens i Sverige kommer bli samma den här gången som det blev sist.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag förstår inte hur de kan motivera en prisökning på vansinniga 150% genom att bara lägga till ett begränsat utbud av gamla N64 och Mega Drive-spel.

dyb
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag förstår inte hur de kan motivera en prisökning på vansinniga 150% genom att bara lägga till ett begränsat utbud av gamla N64 och Mega Drive-spel.

dock får man även tillgång till Animal Crossing DLC

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Ser dock inte riktigt varför alla ska klaga så otroligt mycket på detta. 400-450kr om året för hela deras online bibliotek + att spela online + en expansion. Det är ju fortfarande billigare än vad psplus någonsin kostat, t.o.m. innan man ”fick” spel via det och billigare än Xbox gold var när det fanns.

För att det är Nintendo. Hade något annat spelföretag lanserat sin nya onlinetjänst på det här viset hade ingen klagat.
Jämför med Ubisoft+ som tar 129 spänn/månaden enbart för deras titlar.
Eller PSPlus som tar 620:- /år.

Jag pröjsar mer än gärna 450 spänn för 100+ spel från NES/SNES eran samt N64 och Genesis.

Skribent
Skrivet av KoP:

Varför inte bara sälja N64 och Sega spelen styckvis utan att man ska behöva ha något tillägg till sitt Switch Online? Verkar himla omständigt och bakåtsträvande. 🤔

Jag gissar att de bara kommer flytta över dessa tjänster till nästa konsol, och då är det lättare att köra en streamingtjänst. Istället för att folk köpt olika spel så behövs det bara en app och vips så går det spela. Tror det är lösningen på hur deras eshoppar funkat tidigare och att man måstat köpa om spelen för varje ny generation.

Sen går det ju argumentera för att de bara kunde lägga in spelen i tjänsten istället för att köra "expansion pack".


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar