Medlem
Spelångest

Kommer bli klar med Alan Wake remastern ikväll. Efter de vet jag inte alls vad jag ska påbörja? Tipsa gärna om bra singelplayerspel. Är hyfsat bred i min smak, så genre är inte så noga. Bra spel är bra spel. De är sen gammalt. Spelar på ps4.

Medlem

Monster boy and the cursed kingdom om du gillar old-school plattformers.

Medlem

Tack för tipset! Finns de på ps4? Glömde skriva vilken konsol jag spelar på. Har redigerat inlägget nu.

Medlem

Kingdom Come Deliverance

Tror jag rekommenderar detta spel till folk minst en gång i veckan. Men jag har aldrig varit så insvept i en spelvärld innan som detta. Absolut älskade det.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kingdom Come Deliverance

Tror jag rekommenderar detta spel till folk minst en gång i veckan. Men jag har aldrig varit så insvept i en spelvärld innan som detta. Absolut älskade det.

Har faktiskt tänkt att testa de flera gånger. Men det har alltid kommit något emellan. De kanske är nu de händer!

Medlem

Ender lilies om du vill ha en tuffare variant av monster boy in the cursed kingdom
Hollow knight om du vill ha ett metroidvania mästerverk
Tror båda finns på PS4.

Medlem
Skrivet av Lovan:

Ender lilies om du vill ha en tuffare variant av monster boy in the cursed kingdom
Hollow knight om du vill ha ett metroidvania mästerverk
Tror båda finns på PS4.

Mycket backtracking i hollow knight?

Medlem

The Evil Within 2 om du inte har kört, mysigt spel nu kring halloween


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Ghost of Tsushima eller Spider Man?

Medlem
Skrivet av marsson90:

The Evil Within 2 om du inte har kört, mysigt spel nu kring halloween

Skrivet av Espresso_Bengt:

Ghost of Tsushima eller Spider Man?

Kört de nämnda spelen. Men bra spel helt klart 😀. Evil within 2 tyckte jag va riktigt bra! Bättre än första enligt mig.

Medlem

Knights of the old republic?

Medlem

Vad tyckte du om Alan Wake Remastern?

Control var en höjdare, om du inte redan spelat det.

Medlem
Skrivet av Kjella:

Tack för tipset! Finns de på ps4? Glömde skriva vilken konsol jag spelar på. Har redigerat inlägget nu.

Ja, finns på alla konsoler och PC.

Medlem
Skrivet av Brainsubstans:

Vad tyckte du om Alan Wake Remastern?

Control var en höjdare, om du inte redan spelat det.

Jag gillade Alan Wake! Första gången jag spelade de nu. Va ju sugen när de begav sig men ägde ingen xbox. Control är grymt! Remedy kan ju de där med stämningen i spel 🙂.

Medlem
Skrivet av Kjella:

Kommer bli klar med Alan Wake remastern ikväll. Efter de vet jag inte alls vad jag ska påbörja? Tipsa gärna om bra singelplayerspel. Är hyfsat bred i min smak, så genre är inte så noga. Bra spel är bra spel. De är sen gammalt. Spelar på ps4.

Death Stranding om du gillar ett mer harmoniskt spel. Inlärningskurvan kan vara rätt stor för vissa har ja märkt.

Vandra runt i vackra miljöer och softa äger!

Älskar gameplayet. Rekommenderar att spela på svåraste då spelet blir mer balanserat så i mitt tycke.

Medlem

Flera så kallade metroidvania-spel har nämnts, så jag kan lika gärna nämna ett till som är ganska okänt; F.I.S.T. Forged In Shadow Torch

Skrivet av Lauchen:

Monster boy and the cursed kingdom om du gillar old-school plattformers.

Fick mitt Collector's Edition för bara två dagar sedan. Hade det redan digitalt men köpte det igen då jag så gärna ville ha soundtracket också. Suveränt spel!

Medlem
Skrivet av Kjella:

Mycket backtracking i hollow knight?

Ja det ingår i konceptet men det är inte mer än något annat av den här typen.

Medlem

Prey om du inte kört det.

Medlem

RE2:Remake
Dishonored 2
Doom Eternal
Days Gone
Fallen Order
Hades
Subnautica
Demon's Souls
Persona 5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Diablo 2 funkar ju bra att köra solo, där har man ju i stort sett oändligt med speltimmar då att vara "klar" med spelet är rätt brett.

Jag antar att du gett redan spelat de stora giganterna? Om inte så rekommenderas Red dead redemption 2, beyond 2 souls samt Detriot become human ( ja, jag gillar Quantic ).

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Flera så kallade metroidvania-spel har nämnts, så jag kan lika gärna nämna ett till som är ganska okänt; F.I.S.T. Forged In Shadow Torch

Fick mitt Collector's Edition för bara två dagar sedan. Hade det redan digitalt men köpte det igen då jag så gärna ville ha soundtracket också. Suveränt spel!

Visst är det, köpte både till Xbox, PC samt en fysisk kopia till Switch.

It's not a lake, it's an ocean

Detroit: Become Human.

En av de mäktigaste upplevelserna för mig personligen under föregående generation. Det kräver att man köper Quantic Dreams speciella upplägg, men låt dig svepas med av berättelsen och atmosfären så ska det nog gå bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar