Lacuna Coils sångerska Cristina Scabbia släpper Diablo 2-inspirerad låt

Robot
Lacuna Coils sångerska Cristina Scabbia släpper Diablo 2-inspirerad låt
Medlem

Inte min musik, men kul initiativ och ett bra sätt om hon fick kreativiteten tillbaka.

Inaktiv

Inte min kopp av te heller men absolut inte så skabbigt (bra då fick jag in den ordvitsen)

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Inte min kopp av te heller men absolut inte så skabbigt (bra då fick jag in den ordvitsen)

Göteborgshumor haha!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Satan va pinsamt. Dom låter iof ganska skickliga ändå, även om det inte faller mig i smaken.

zsm
Medlem
Skrivet av xorpen:

Satan va pinsamt. Dom låter iof ganska skickliga ändå, även om det inte faller mig i smaken.

Vad är pinsamt med detta?

Medlem

Lacuna Coil är grymma. Fick upp ögonen för dom efter att ha spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines där dom var med på soundtracket.

Såg dom live året efter och dom håller fortfarande.

Har aldrig varit någon superfan av Diablo så jag har väl ingen direkt koppling till denna låt, men håller för fler lyssningar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Lacuna Coil är grymma. Fick upp ögonen för dom efter att ha spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines där dom var med på soundtracket.

Såg dom live året efter och dom håller fortfarande.

Har aldrig varit någon superfan av Diablo så jag har väl ingen direkt koppling till denna låt, men håller för fler lyssningar.

Ja just det, de var ju med i det spelet också! Hade jag glömt bort.

De är helt klart grymma och en av de första så kallade "femme-metal-banden", men också en av de få som nu är kvar tillsammans med Within Temptation, Nightwish och Epica.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja just det, de var ju med i det spelet också! Hade jag glömt bort.

De är helt klart grymma och en av de första så kallade "femme-metal-banden", men också en av de få som nu är kvar tillsammans med Within Temptation, Nightwish och Epica.

Arch Nemesis, Frozen Crown, Vision of Atlantis, Ad Infinitum, Temperance och så vidare håller nog inte med dig att det är de enda kvinnofrontade banden kvar

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Arch Nemesis, Frozen Crown, Vision of Atlantis, Ad Infinitum, Temperance och så vidare håller nog inte med dig att det är de enda kvinnofrontade banden kvar

Jag tror Johan menade att de är ett av de få kvinnofrontade band som också fortfarande är aktiva idag som har varit med från "början".

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tror Johan menade att de är ett av de få kvinnofrontade band som också fortfarande är aktiva idag som har varit med från "början".

Aha, mitt misstag

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja just det, de var ju med i det spelet också! Hade jag glömt bort.

De är helt klart grymma och en av de första så kallade "femme-metal-banden", men också en av de få som nu är kvar tillsammans med Within Temptation, Nightwish och Epica.

Skrivet av Jozo:

Arch Nemesis, Frozen Crown, Vision of Atlantis, Ad Infinitum, Temperance och så vidare håller nog inte med dig att det är de enda kvinnofrontade banden kvar

Ancient Bards (med Sara Squadrani, sedan -06) är ett exempel på ett kvinnofrontat metalband som har varit med ett tag, Arch Enemy (med Angela Gossow och senare Alissa White-Gluz, sedan -95, -00 med Gossow) ett annat. Sen finns det såklart en uppsjö mer obskyra kvinnofrontade metalband, ex. det Tolkien-inspirerade bandet (ja, det finns fler än Blind Guardian) Battlelore (med Kaisa Jouhki, sedan -99) ska snart släppa nytt.

Cristina (inte Christina, @Johan Lorentzon ^^) Scabbia är ruggigt duktig, sen håller jag med @SID 6.7 om att Diablo-musik inte slår an någon jättesträng hos mig personligen. Men att artister gör lite spelinspirerade projekt är jäkla kul att se.

Finns ju förvisso rätt populära sådana som är ganska fokuserade på det (Jonathan Young, exempelvis), men att det spiller över på lite mer mainstream är kul.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Grym sångerska. Fick upp ögonen för Lacuna Coil när Cristina sjöng med i Megadeths låt A tout le monde. Tänkte bara ''wow, bra röst!''.

Men ja, det här var en skön låt!

Skribent
Skrivet av Jozo:

Arch Nemesis, Frozen Crown, Vision of Atlantis, Ad Infinitum, Temperance och så vidare håller nog inte med dig att det är de enda kvinnofrontade banden kvar

Ja det finns andra också förstås, men ett tag var det ju liksom det nya "svarta". Så nu är det väl en handfull band som fortfarande lever. Lite kul att du nämner Vision of Atlantis, jag känner nämligen Melissa Ferlaak, hon som sjöng innan de i princip bytte ut hela bandet och byte stil. Gillar dock nya gänget också och att de hittat sin egen stil och tema.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Cristina (inte Christina, @Johan Lorentzon ^^) Scabbia är ruggigt duktig, sen håller jag med @SID 6.7 om att Diablo-musik inte slår an någon jättesträng hos mig personligen. Men att artister gör lite spelinspirerade projekt är jäkla kul att se.

Oj! Fixade! Skyller på att min mamma heter Christina med "h". XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Oj! Fixade! Skyller på att min mamma heter Christina med "h". XD

Ingen fara, det är nog en lite vanligare stavning här.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Ingen fara, det är nog en lite vanligare stavning här.

Japp, vi skyller på italienarna!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite oväntat att läsa om Laguna Coil och Cristina Scabbia här. Normalt sett brukar de ske på metalsiterna jag följer. Vilken kvinna dock.

Skribent
Skrivet av skurk:

Lite oväntat att läsa om Laguna Coil och Cristina Scabbia här. Normalt sett brukar de ske på metalsiterna jag följer. Vilken kvinna dock.

Mina bläckfiskarmar och sträcker sig överallt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har följt Lacuna Coil sedan deras första släpp 98 när man gick på gymnasiet.
Scabbia är så jäkla härlig och är inte rädd för att visa hennes vardagliga sidor. Hon är f.ö en riktig gamer-donna också med egen Twitch kanal. Så det är inte konstigt att hon söker sig till spel som Diablo och Vampire.
Helt otroligt att hon närmar sig 50år…

Skribent
Skrivet av Amelek:

Har följt Lacuna Coil sedan deras första släpp 98 när man gick på gymnasiet.
Scabbia är så jäkla härlig och är inte rädd för att visa hennes vardagliga sidor. Hon är f.ö en riktig gamer-donna också med egen Twitch kanal. Så det är inte konstigt att hon söker sig till spel som Diablo och Vampire.
Helt otroligt att hon närmar sig 50år…

Såndär läskig person som inte åldras....vampyr? XD


signatur

"Writer and Fighter"

totalt oduglig. låter som hon har en dildo i näsan

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Såndär läskig person som inte åldras....vampyr? XD

Verkar lurt. Ungefär som Keanu Reeves. 🙃

christina scabbia ser jävligt bra ut för sin ålder ,och verkar inte ha nån kärringpersonlighet .. hade kunnat gifta mig med henne trots hon sjunger falskt .. lika gammal

Medlem
Skrivet av Amelek:

Verkar lurt. Ungefär som Keanu Reeves. 🙃

Elijah Wood, Tom Cruise m.fl är också en del av denna Vampyrsekt

Medlem
Skrivet av skurk:

Lite oväntat att läsa om Laguna Coil och Cristina Scabbia här. Normalt sett brukar de ske på metalsiterna jag följer. Vilken kvinna dock.

Får man fråga vilka dessa siter är? Behövet lite ny inspiration i musiklyssnandet.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av humancentipede:

christina scabbia ser jävligt bra ut för sin ålder ,och verkar inte ha nån kärringpersonlighet .. hade kunnat gifta mig med henne trots hon sjunger falskt .. lika gammal

Menar du att andra i hennes ålder är skabbigare än Scabbia? 😬

Medlem
Skrivet av Distordera:

Får man fråga vilka dessa siter är? Behövet lite ny inspiration i musiklyssnandet.

Metalstorm, Angry Metal Guy och Metal Reviews är väl de jag främst hittar nya grejer på. Särskilt Metalstorm.

Medlem
Skrivet av skurk:

Metalstorm, Angry Metal Guy och Metal Reviews är väl de jag främst hittar nya grejer på. Särskilt Metalstorm.

Tack!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av humancentipede:

totalt oduglig. låter som hon har en dildo i näsan

Auto-tune har lite den effekten.

12
Skriv svar