Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem

Kul att det införts ett kösystem för att logga in på Bnet... "Position in Queue: 211" i flera minuter.
Antagligen ligger det nere , eller är jag helt ute och cyklar?


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Inaktiv

Vilket skämt till spel.. all krångel de haft med sina servrar och nu ska man behöva vänta i 30 minuter bara för att få spela det.. Får se om paypal går med på att ge mig pengarna tillbaka för denna dynga.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Vilket skämt till spel.. all krångel de haft med sina servrar och nu ska man behöva vänta i 30 minuter bara för att få spela det.. Får se om paypal går med på att ge mig pengarna tillbaka för denna dynga.

Ja jäklar ja vill oxo göra refund för att förutom allt annat så är multiplayer helt dött på konsol. Omöjligt att lira tillsammans. Men det är
Kört att göra refund gällande Sony


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kö-systemet är ju måttligt irriterande när man är ledig och har tid o spela, i morse klockan 9 var det kö, dock typ ett några få minuter. under eftermiddag var det längre och nu på kvällen undrar man om det ens är värt det.

Medlem
Handkontrollen

Handkontrollen är dock betydligt mer oprecist när jag kör ww på barbaren (pc).

Medlem

Vadå, är ni inte vana från mmo-spelens köer? 😁

Medlem

Jag är lite seg då min speltid är rätt begränsad, men det är ingen fara det får ta den tid det tar. Är just nu lvl 65 barbarian med en shoutspec (troligtvis lite fel speccad). Är klar med nm men tänkte farma meph (en meph clear tar typ 3-7 min) till typ 75 för att kunna få bättre gear inför hell. Min tanke är att senare växla till en ww build, men har förstått att den är relativt gearkrävande så måste då avvakta tills bättre gear droppat. Vad jag förstår så är hoppet från nm till hell betydligt större än normal till nm och straffet för resistens är hög.

Mina funderingar är.
Vad är minimun man bör ha i hell (effektiv ress alltså, efter straffet) ?
Är lvl 75 en bra lvl att gå över till hell efter man farmat meph och förhoppningsvis fått ihop lite vettigt gear?
Och påtal om gear, vad är det man ska titta efter framförallt?

Tacksam för svar.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Yeehaa, nu har kösystemet kommit till Konsol. 😂
https://www.google.com/amp/s/updatecrazy.com/d2r-update-1-06-...

Har personligen inte märkt av kösystemet, då ska det påpekas att jag spelar mest kvällar och nätter (17-06).

Medlem

Visst har queue-tiden blivit mycket bättre? Undra om det är för att folk slutat spela eller om det fått ordning på sitt skit nu

Medlem
Skrivet av Nerox:

Jag är lite seg då min speltid är rätt begränsad, men det är ingen fara det får ta den tid det tar. Är just nu lvl 65 barbarian med en shoutspec (troligtvis lite fel speccad). Är klar med nm men tänkte farma meph (en meph clear tar typ 3-7 min) till typ 75 för att kunna få bättre gear inför hell. Min tanke är att senare växla till en ww build, men har förstått att den är relativt gearkrävande så måste då avvakta tills bättre gear droppat. Vad jag förstår så är hoppet från nm till hell betydligt större än normal till nm och straffet för resistens är hög.

Mina funderingar är.
Vad är minimun man bör ha i hell (effektiv ress alltså, efter straffet) ?
Är lvl 75 en bra lvl att gå över till hell efter man farmat meph och förhoppningsvis fått ihop lite vettigt gear?
Och påtal om gear, vad är det man ska titta efter framförallt?

Tacksam för svar.

MrLlamaSC (D2 speedrunner) har en video på saker som är bra att tänka på inför Hell. Han har flera andra bra guider också.
https://www.youtube.com/watch?v=a3azAJ1oO6A

Jag skulle säga att man iaf vill ha 50%+ resist. Det kan vara bra att spara på ringar med olika typer av resist så kan man byta fram och tillbaka får att nå 75% av just det elementet som fienderna använder sig av i den zon du är i.
70+ för hell brukar vara lagom. Bättre builds kan gå tidigare och sämre behöver fler levels.
Resist, Life och +skills är det viktigaste på gear.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av wololo:

Visst har queue-tiden blivit mycket bättre? Undra om det är för att folk slutat spela eller om det fått ordning på sitt skit nu

Kö 204 för mig nu. 🤣

Medlem

Har precis kommit till act 3 i Hell. Har inte farmat en enda boss, inga run ord, self found gear på barben och mercen. Körde Hell direkt efter NM och är nu lvl 77. Hittade en två-handare i NM och uppade den så den gjorde 205-301 dmg och den kör jag med fortfarande.

Ett tips är att spara en jäkla massa full rejuvenation potions och gear så man kan få upp den res som olika situationer kräver. Jag hade tex 75% cold samt half freeze när jag fick ner Duriel på första försöket.

Medlem

Tips är att köra offline, inga köer. Runor och gear droppar MYCKET bättre då man kan köra /playersX
Du har kvar samma karta när man skapar nytt spel så farma bossar och annat går snabbare då man vet rätt väg direkt.
Du är inte heller begränsat till hur många spel du kan skapa på viss tid.

Nackdelen med offline är ju om du vill spela med vänner eller bli boostad på en ny gubbe eller byta föremål.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tips är att köra offline, inga köer. Runor och gear droppar MYCKET bättre då man kan köra /playersX
Du har kvar samma karta när man skapar nytt spel så farma bossar och annat går snabbare då man vet rätt väg direkt.
Du är inte heller begränsat till hur många spel du kan skapa på viss tid.

Nackdelen med offline är ju om du vill spela med vänner eller bli boostad på en ny gubbe eller byta föremål.

Jag verkar inte hitta nått sätt ett göra /players på ps5. Ytterligare en sak de missat. Kuken.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag verkar inte hitta nått sätt ett göra /players på ps5. Ytterligare en sak de missat. Kuken.

Ja tyvärr bara på PC änsålänge men det kommer troligen komma till konsol oxå framöver. Läste någon forumpost där de sagt de tittar på hur de kan lägga till det på konsol oxå. Sitter man ändå o kör solo är det att skjuta sig i foten att farma online med /playersX tillgängligt offline så som lootsystemet funkar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tips är att köra offline, inga köer. Runor och gear droppar MYCKET bättre då man kan köra /playersX
Du har kvar samma karta när man skapar nytt spel så farma bossar och annat går snabbare då man vet rätt väg direkt.
Du är inte heller begränsat till hur många spel du kan skapa på viss tid.

Nackdelen med offline är ju om du vill spela med vänner eller bli boostad på en ny gubbe eller byta föremål.

Och då bör man få ett meddelande i spelet när man köat klart också. för om tanken är att spela online eller med andra så kan jag förstå att man vill testa offline medans man väntar men det kommer aldrig hända om man spelar i blindo.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Och då bör man få ett meddelande i spelet när man köat klart också. för om tanken är att spela online eller med andra så kan jag förstå att man vill testa offline medans man väntar men det kommer aldrig hända om man spelar i blindo.

Nä har man vänner man spelar med som man rättvist kan fördela loot med så är det inte värt att röra offline. Bara ställa sig i kö sen beroende på hur lång kön är så kan man göra något nyttigt hemma. Fixa frukost, städa eller nått.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kö 204 för mig nu. 🤣

åh jävlar, på pc? de gånger jag testat idag och tidigare i veckan så har den varit max 30.

Medlem
Skrivet av wololo:

åh jävlar, på pc? de gånger jag testat idag och tidigare i veckan så har den varit max 30.

På Xbox. Har kört senare på dagen i veckan och haft kö på 40. Tog minst 40 min att komma in idag.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

På Xbox. Har kört senare på dagen i veckan och haft kö på 40. Tog minst 40 min att komma in idag.

Rätt komiskt egentligen, utvecklingen går framåt, snabbare internet, snabbare grafikkort, snabbare lagring etc. Just lagring o laddningstider är väl nyheterna för konsolerna denna generation men vad hjälper det när man hamnar i lång kö

Medlem
Skrivet av Gaara:

Rätt komiskt egentligen, utvecklingen går framåt, snabbare internet, snabbare grafikkort, snabbare lagring etc. Just lagring o laddningstider är väl nyheterna för konsolerna denna generation men vad hjälper det när man hamnar i lång kö

Blizzard kör väl D2R på samma servrar som orginalet använde för 20 år sen. 🤣

Medlem

Offline är helt enkelt bäst just nu om man vill komma in direkt. Inga krascher eller väntetider, allt bara rullar. Inget lagg heller. Blir väl dags att spela coop sen när de fått ordning på servrarna med mera.

Implementationen av handkontrollen måste de få eloge för, fungerar riktigt bra (förutom i inventory som lämnar en del att önska).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Dog med min level 87 Paladin på hardcore.
Hade mer än full resistance och bra gear men blev slaktad ganska snabbt i Worldstone Keep när jag körde Baalwalk på full server(men bara typ 3 som sprang, det var väl felet) och var lite ofokuserad. Vet inte riktigt vad som hände(kanske hade glömt holy shield) men så kan det gå.
Nu tar jag nog en paus från detta spel.

Medlem
Skrivet av wololo:

Visst har queue-tiden blivit mycket bättre? Undra om det är för att folk slutat spela eller om det fått ordning på sitt skit nu

Håller med, känns som det har minskat med 20-30%. Antar som du säger, att folk har tröttnat och lagt ner.

Inaktiv

Fick refunden godkänd genom PayPal.. vilket skämt till servrar och remaster av ett så bra spel. Får hoppa tummarna att Diablo 4 blir bra

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Fick refunden godkänd genom PayPal.. vilket skämt till servrar och remaster av ett så bra spel. Får hoppa tummarna att Diablo 4 blir bra

Min gissning är att d4 blir mer likt d3 än d2, sen är det förstås en subjektiv fråga ifall man anser att det är bra eller ej. Personligen hade jag velat ha det mer likt d2 än d3.

Jag är inte lika kritisk inställd till d2r som en hel del andra, kan bero att jag haft turen och inte upplevt så extremt många serverproblem. Sen har man ju även kunnat spela offline när online delen varit nere.

Medlem

Nu är ju kösystem inget som ska vara permanent. Bara att start upp 30 min före man ska spela.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Nu är ju kösystem inget som ska vara permanent. Bara att start upp 30 min före man ska spela.

Håller med om att det inte är tillräckligt för att begära att få pengarna tillbaka, men det är betydligt mer irriterande än hur du beskriver det

Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

Håller med om att det inte är tillräckligt för att begära att få pengarna tillbaka, men det är betydligt mer irriterande än hur du beskriver det

Klart det är irriterande men det förstoras upp något enormt. 😂

Skriv svar