Pris och release-datum för Nintendo Switch Onlines tilläggspaket avslöjat

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Så 500spänn för N64 spelen alltså per år. Men Nintendo är ju spelens Apple, kan ta vad de vill och folk köper ändå.

Samt ett gäng spel från NES och SNES eran.

Medlem

Ja priset var lite väl saftigt, o visst om man får gå på pr materialet så ingår animal crossing dlc problemet du betalar för den dlc många ggr om under ex år.

Men får se dom kanske tar sitt förnuft till fånga o sänker priset, eh ja just det Nintendo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Varken Netflix eller Xbox Game Pass höjer sin avgift när de lägger till innehåll. Varför gör Nintendo det? 🤔

ZF
Medlem
Skrivet av kveldulver:

Varken Netflix eller Xbox Game Pass höjer sin avgift när de lägger till innehåll. Varför gör Nintendo det? 🤔

Netflix har ju nyligen höjt priserna rätt rejält, utan att egentligen lägga till något nytt. Annat än det vanliga då såklart.

Gamepass försökte ju Microsoft rent chockhöja, även det för inte så längesedan. Nu drogs det tillbaka, för att internet gnällde för mycket. Men det är bara en tidsfråga innan priserna är där ändå, men antagligen efter en lite smidigare upptrappning.

Medlem

Så jag som redan kör NSO (200) får alltså en massa spel för ~200 (om året om vi antar att jag vill spela längre än ett), dvs en tredjedel av vad de skulle ha lanserat ett "Zelda-pack" för om de hade sålts fristående?

Jag ser inte riktigt att det är lika farligt som andra verkar göra..

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Samt ett gäng spel från NES och SNES eran.

Fast de kostar väl 200 per år nu med online delen och nya priset är 700 dvs 500 för n64 eller missade jag något?

Medlem

När man tycker prisökningen är fair så verkar man inte tänkt på 1 dessa är asgamla spel,
2. den kostnaden tagit dom för att porta över till switch kunde man löst via en singelkostnad eller tidsbegränsad prenumeringskostnad för att finansiera portningen

Håller med nedan 100% som visserligen inte tar upp möjligheten till tidsbegränsad prenumeraiton men iaf.

https://www.youtube.com/watch?v=Sc6xHpO3MFA&t=679s


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av BooliBoo:

Fast de kostar väl 200 per år nu med online delen och nya priset är 700 dvs 500 för n64 eller missade jag något?

Ja, under den vanliga prenumerationen har man tillgång till NES och SNES som vanligt (bara att jag tror att det kommer släppas ännu mindre nya spel där nu)
Med tillägget får man även tillgång till Nintendo 64, Sega Mega Drive och expansionen till Animal Crossing.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Fast de kostar väl 200 per år nu med online delen och nya priset är 700 dvs 500 för n64 eller missade jag något?

Jag tror det är 49 dollar för allt, online, nes, Snes, n64, mega drive och Animal Crossing DLC, så kanske 500 i Sverige då.

Inaktiv

Jag gjorde en liten beräkning för skojs skull hur mycket dyrare det har blivit per år i USA respektive Europa.

Ett år med basic i USA kostar $19.99 i svenska kronor blir det 172.41 sek.
Ett år med basic plus Expansion Pack i USA kommer kosta $49.99 i svenska kronor blir det 431.16
Detta är en höjning med 258.75 sek.

Ett år med basic i Euro kostar €19.99 i svenska kronor blir det 200.22 sek.
Ett år med basic plus Expansion Pack i Euro kommer kosta €39.99 i svenska kronor blir det 400.54 sek.
Detta är en höjning med 200.32 sek

Så det har blivit betydligt dyrare för amerikanerna än vad det blir för de flesta här.
Så länge det inte blir 450 sek här i Sverige, då är vi det landet där det har höjts mest.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Fast de kostar väl 200 per år nu med online delen och nya priset är 700 dvs 500 för n64 eller missade jag något?

Det nya priset blir 400. Du kanske tittar på familje-abonnemangets kostnad?

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Jag tror det är 49 dollar för allt, online, nes, Snes, n64, mega drive och Animal Crossing DLC, så kanske 500 i Sverige då.

Men i Euro kostar det €39.99 så jag tror mer på 400 i Sverige.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Men i Euro kostar det €39.99 så jag tror mer på 400 i Sverige.

Ah ok, det vore ju bättre!

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Ah ok, det vore ju bättre!

Jag gjorde en beräkning lite längre upp där det står hur mycket det är i svenska kronor och hur stor skillnad priset har ökat i Amerika respektive Europa.

Men avrundar vi vårat pris i dollar så kommer det säkert kosta 450 sek här, men avrundar vi i Euro så blir det 400 sek.
Jag hoppas på det sistnämnda.

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Det nya priset blir 400. Du kanske tittar på familje-abonnemangets kostnad?

Kan nog varit det, mer rimligt med 400. 🙈

12
Skriv svar