FZ Game Jam 2021 - Här söker du medlemmar till ditt lag!

Frilansare
FZ Game Jam 2021 - Här söker du medlemmar till ditt lag!

FZ:s Game Jam är igång, och lagen börjar ta form. Söker du någon att samarbeta med? Då är det här tråden för dig!

Nedan hittar du en enkel mall där du beskriver vad du söker och vad du erbjuder gruppen. Observera att du såklart kan skapa spelet helt på egen hand, om du vill.

Söker:

Erbjuder:

Tidigare erfarenhet av spelutveckling:

Exempel:
Söker: Programmerare, Grafiker
Erbjuder: Ljuddesign, Speldesign
Tidigare erfarenhet av spelutveckling: Ja / Nej

Medlem

Söker: Någon som vill ha musik i sitt spel.

Erbjuder: Främst synthbaserad musik (vilket jag kan skapa väldigt fort), men kan även försöka mig på annat också (tar lite längre tid bara). Antar att ljudeffekter också är någonting som jag borde kunna ge mig på. Här är min YouTube-kanal och min Soundcloud-kanal där du kan höra vad jag har gjort tidigare. Kom gärna men en hyfsat snäv kravspecifikation på vilken typ av musik du vill ha och vilken känsla den ska förmedla. Jag jobbar inte bra under total frihet

Tidigare erfarenhet av spelutveckling: Typ ingen (förutom Click & Play på 90-talet).

Medlem

Söker: Grafiker, Ljud/Musik, Speldesign
Erbjuder: Programmering + lite speldesign.
Tidigare erfarenhet av spelutveckling: Jobbar som programmerare, har skapat enklare spel tidigare.

Jag har redan en idé på ett spel som passar temat, ett 2D Zelda liknande spel med en twist baserat på 25.
Det är inget måste att köra på just den idén men den är tekniskt görbar under tidsfristen.

Medlem

Söker: Allt

Erbjuder: Programmering och speldesign, väldigt simpel pixelgrafik.
Kan c#, Java och javascript, har pillar lite i Unity.

Tidigare erfarenhet av spelutveckling:
Har gjort diverse 2d-spel där jag gjort egen motor, största släppet är till android.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Erbjuder:
Grafisk formgivning såsom menytypografi, HUD-design och typografiska logotyper.

Tidigare erfarenhet av spelutveckling:
Nej

Medlem
Skrivet av omgponies:

Söker: Grafiker, Ljud/Musik, Speldesign
Erbjuder: Programmering + lite speldesign.
Tidigare erfarenhet av spelutveckling: Jobbar som programmerare, har skapat enklare spel tidigare.

Jag har redan en idé på ett spel som passar temat, ett 2D Zelda liknande spel med en twist baserat på 25.
Det är inget måste att köra på just den idén men den är tekniskt görbar under tidsfristen.

ska vi samarbeta?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Söker: Ett spel som behöver en startmeny.

Erbjuder: En startmeny.

Tidigare erfarenhet av spelutveckling:
Utveckling: nej, men jag vill gärna testa. Jag är nybörjare.
Jag har sysslat med grafisk formgivning, typografi och framförallt UX design.

Jag har ögnat igenom ett par youtube-guider för Unity. Jag gissar på att startmenyn kommer ta 3-4 timmar för mig att bygga, rent funktionsmässigt. Därefter, bygger jag gärna varianter och polerar startmeny-upplevelsen!

Startmenyn känns som en väldigt liten del i sammanhanget, därför
avstår jag gärna ifrån eventuella priser och nöjer mig med att dela lite av äran.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Söker: Spel som behöver musik.

Erbjuder: Musik i flertal olika genrer (se nedan), är även snabb på att skapa låtar och har vanan inne då jag ofta jobbar på olika spelprojekt. Jobbar just nu även på ett mobilspel, men har gjort min del för ett tag framöver nu så det kommer inte ta upp tid. Kan även ge mig på enklare ljudeffekter.

Youtubekanal med låtar och rescorade material
https://www.youtube.com/channel/UCt7OeeX4sNfg1toDFmkvW2w

Tidigare erfarenhet av spelutveckling:
Bloodlust: Santa Monica - demake av Vampire: The Masquerade - Musik och ljudeffekter
https://fredrikthrysoe.bandcamp.com/album/bloodlust-santa-mon...

Penance - retro shooter - Musik
https://soundcloud.com/user-65059833/sets/penance?si=f542c645...

Samt kommande spel
Belong Nowhere - Skräckmusik
https://fredrikthrysoe.bandcamp.com/album/belong-nowhere-orig...

Canopy - Äventyr, afrikanskt tema
https://soundcloud.com/user-65059833/sets/canopy/s-AgFJeQRu1K...


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Inget intresse?

Plan B då
Då tänker jag så här. I helgen bygger jag en neutral startmeny och lägger upp den
här på forumet.

Målsättningar
Målsättningen är att startmenyn ska vara fri att använda och modifiera ifall någon finner användning av den. En till målsättning är att startmenyn ska vara enkelt att klistra in till alla möjliga spel i Unity (ganska ambitiöst ).

Produkt
Jag bygger startmenyn på en egen scen i Unity. Jag tänker på en allsidig design, en svagt genomskinlig mörk bakgrund eller blurrad bakgrund som ligger över själva game scenen, ungefär som när man trycker på Escape i Diablo 2 och liknande spel.
En fem minuters install, som jag bifogar en manual för install/avinstall via PDF eller film.

Licens
Jag tänker i banor av creative commons.
Användandet och modifierande av startmenyn är fritt och jag gör 0 anspråk på eventuellt pris.
Men, lämna gärna någon form av referens till Hanzo (i den här tävlingen).
Det är bara kul om något man byggt kommer till användning.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar