DLC till Mass Effect Legendary Edition

Medlem
DLC till Mass Effect Legendary Edition

Tja.

Jag är en sån där som sovit under en sten och helt missat detta otroliga äventyr, blev klar med ettan igår men det känns som att att jag missst något.

En massa DLCs ska ju ingå och som jag förstått det så finns det ett story dlc till ettan i denna utgåva.

Men efter att ha klarat sista striden så blir jag bara utkastad till menyn. Väljer jag resume så får jag bara köra sista striden igen.

Så hur ska jag spela detta dlc? Spelar på xbox.

Eller är det så att detta kom som en side quest och därför missade jag det när jag fokuserade på main quests?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Bring down the sky är inkluderat i Mass Effect 1 medan Pinnacle station är borttaget pga korrupt källkod typ. Bring down the sky involverar en gigantisk asteroid om det är något som får dig att minnas uppdraget?


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Bring down the sky är inkluderat i Mass Effect 1 medan Pinnacle station är borttaget pga korrupt källkod typ. Bring down the sky involverar en gigantisk asteroid om det är något som får dig att minnas uppdraget?

Nää, ringer ingen klocka, förstår inte hur jag kan ha missat.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Backloggens befriare
Skrivet av Issue:

Nää, ringer ingen klocka, förstår inte hur jag kan ha missat.

Ja, DLC'erna blir som en side quest i spelet, så har du bara fokuserat på main story har du antagligen missat det.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, DLC'erna blir som en side quest i spelet, så har du bara fokuserat på main story har du antagligen missat det.

Tackar, då blir det till att gå tillbaka och göra om och göra rätt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nää, ringer ingen klocka, förstår inte hur jag kan ha missat.

Alltså den borde vara tillgänglig från kartan i Asgard systemet i Exodus klustret, men minns att jag höll på att missa den också innan jag gick tillbaka till varje system för att kolla att jag inte missat något.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Ledtrådar till DLCs brukar vara antingen ett meddelande i en terminal, eller "cinematic interaction" med Hackett, eller interaktion med en karaktär på en vald plats.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar