GTA: The Trilogy-läckor viskar om GTA V-liknande kontroller

Robot
GTA: The Trilogy-läckor viskar om GTA V-liknande kontroller
Inaktiv

Jo men de har ju redan bekräftat att det kommer vara en modernare styrning. Så att det ska vara så som man styr i GTA 5 tycker jag inte alls är konstigt.

Sen kan man ju ifrågasätta sanningshalten i vart hen har fått tag på informationen med mera.

Medlem

Modern grafik sett till upplösning och ljus, 60 fps och moderna kontroller.

Im game.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Jag börjar undra om "bekräftelsen" att de använder Unreal-motorn är felaktigt? Låter mer och mer som om de "bara" putsar upp grafiken med bättre ljussättning och upplösning. Kan det vara så att de använder Unreal-motorn till något annat som ännu inte är utannonserat?

Nåja, vi får se när de själva kan berätta om allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag börjar undra om "bekräftelsen" att de använder Unreal-motorn är felaktigt? Låter mer och mer som om de "bara" putsar upp grafiken med bättre ljussättning och upplösning. Kan det vara så att de använder Unreal-motorn till något annat som ännu inte är utannonserat?

Nåja, vi får se när de själva kan berätta om allt.

Om dom nu skulle byta motor till Unreal, så låter det ju mer som remake istället för en remaster. Är själv också skeptisk till det.

Är förvånad att det inte finns något litet klipp eller ens en bild från hur det kommer se ut med tanke på att det ska släppas nu innan året är slut.

Medlem

Minimum: Windows 10.
Jag kräks i min mun. Då lär det definitivt bli Switch-versionen.

Medlem

Snälla för fasen ändra inte bil och motorcykel / cykel physicsen till de nya från GTA V.... Halva grejen med de här gamla spelen är hur fantastiskt det är att kunna hoppa på MTB, göra enkla wheelies och stoppies. Fruktansvärd handling i GTA IV / V vad gällde motorcyklar.

Medlem

Känns mer och mer som att det här kommer bli ett enda stort "meh". Hade de haft något häftigt på g så borde de ju teasat det vid det här laget.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Snälla för fasen ändra inte bil och motorcykel / cykel physicsen till de nya från GTA V.... Halva grejen med de här gamla spelen är hur fantastiskt det är att kunna hoppa på MTB, göra enkla wheelies och stoppies. Fruktansvärd handling i GTA IV / V vad gällde motorcyklar.

Jag saknar fysiken hos motorcyklarna från just GTA IV, där det gick att göra längre wheelies och snabbare volter. I GTA V är det ju knappt så att man hinner rotera ett varv på ett ordentligt hopp.. Fruktansvärt orealistiskt och tråkigt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv
Skrivet av tetrisGOAT:

Minimum: Windows 10.
Jag kräks i min mun. Då lär det definitivt bli Switch-versionen.

Nintendo har ju redan utannonserat det spelet till Switch.

Avstängd
Skrivet av tetrisGOAT:

Minimum: Windows 10.
Jag kräks i min mun. Då lär det definitivt bli Switch-versionen.

Sitter du på Windows 98 eller?

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Om dom nu skulle byta motor till Unreal, så låter det ju mer som remake istället för en remaster. Är själv också skeptisk till det.

Är förvånad att det inte finns något litet klipp eller ens en bild från hur det kommer se ut med tanke på att det ska släppas nu innan året är slut.

Ja det som gör mig skeptisk är också att det faktiskt är tre spel. Om de sagt att de skulle fokusera på GTA 3 och göra en remake, så hade det känts mer troligt med motorbyte (hehe) och dyligt. Spelen kommer ju som du säger rätt snart också...

Men vad vet jag? Kanske är jättelätt att flytta över allt till Unreal-motorn?


signatur

"Writer and Fighter"

inK
Medlem

Jag hade hellre betalat för GTA/GTA: London/GTA II


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Sitter du på Windows 98 eller?

Nä. Jag sitter med ett Windows som jag har större kontroll över, som inte uppdaterar automatiskt, som inte raderar mina filer utan mitt godkännande, som inte samlar in data om hur jag använder dator och utan reklam i gränssnittet. Jag ska ha full kontroll över min dator, inte så mycket kontroll som Microsoft låter mig ha. Jag tänker inte hyra en licens för att få använda min dator.

Jag sitter med ett gammalt Windows för att jag inte accepterar deras användaravtal för 10, helt enkelt. Jag klickar inte "ja" när jag inte menar ja.

Jag kan förstås inte sitta på en åldrande version av Windows hur länge som helst, och jag håller därför på att lära mig en Linux-distro. Men det tar tid som jag för närvarande inte har, alltså sitter jag med gammalt Windows just nu.

Men jag tänker inte låta det här bli ett längre stickspår än så, men jag kan skriva fler paragrafer i pm om du så önskar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag börjar undra om "bekräftelsen" att de använder Unreal-motorn är felaktigt? Låter mer och mer som om de "bara" putsar upp grafiken med bättre ljussättning och upplösning. Kan det vara så att de använder Unreal-motorn till något annat som ännu inte är utannonserat?

Nåja, vi får se när de själva kan berätta om allt.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Om dom nu skulle byta motor till Unreal, så låter det ju mer som remake istället för en remaster. Är själv också skeptisk till det.

Är förvånad att det inte finns något litet klipp eller ens en bild från hur det kommer se ut med tanke på att det ska släppas nu innan året är slut.

Kanske är så att dom använder Unreal-motorn som en ”wrapper” för att förenkla utvecklingsprocessen. Vet att Unity har använts för det vid rereleaser av gamla spel (t.ex. senaste releasen av dom gamla Doom-spelen)

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Kanske är så att dom använder Unreal-motorn som en ”wrapper” för att förenkla utvecklingsprocessen. Vet att Unity har använts för det vid rereleaser av gamla spel (t.ex. senaste releasen av dom gamla Doom-spelen)

Ja, jag har ingen som helst koll på det där, så det kan ju stämma.


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare

Jag läste "GTA får V-liknande kontroller" och fattade noll i typ 5min...


signatur

Ad hoc addendum

ELF
Medlem
Skrivet av inK:

Jag hade hellre betalat för GTA/GTA: London/GTA II

Hade varit trevligt med en uppdatering av dessa.
Men om du inte redan har originalen så är 1 och 2 freeware sedan länge. Tyvär så är inte London det.
https://gta.com.ua/rockstargames-classics-free-download.phtml


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Den stora frågan är väl ändå om man kan simma i Vice City?

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Jag läste "GTA får V-liknande kontroller" och fattade noll i typ 5min...

En speciell V-formade handkontroll krävs för att spela. Det är en mer kantig variant av PS3ans rymdbanan som aldrig släpptes. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta kommer vara ett stort antiklimax tror jag. Kommer vara ny styrning och uppdaterade karaktäter/bilar och någon ai-uppskalning av texturer.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vet inte hur styrning var tidigare men GTA V styrningen är ju bra så inget att klaga på antar jag

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

En speciell V-formade handkontroll krävs för att spela. Det är en mer kantig variant av PS3ans rymdbanan som aldrig släpptes. haha

Ja, det var något sådant jag såg framför mig...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vet inte hur styrning var tidigare men GTA V styrningen är ju bra så inget att klaga på antar jag

Minns inte exakta kontroller men man gasade på A (Xbox) X (PS2) när man körde bil.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Minns inte exakta kontroller men man gasade på A (Xbox) X (PS2) när man körde bil.

Undrar om de ändrat skjutandet på något vis också. För det var väl mest bara hålla in och spreja med vapnen i de äldre spelen, gick ju inte direkt precisions skjuta. Tänker om de ändrat något där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar om de ändrat skjutandet på något vis också. För det var väl mest bara hålla in och spreja med vapnen i de äldre spelen, gick ju inte direkt precisions skjuta. Tänker om de ändrat något där.

Nej det fanns nog ingen free aim på konsolversionerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar