Playstation 5 såldes i fler exemplar än Nintendo Switch under september i USA

Robot
Playstation 5 såldes i fler exemplar än Nintendo Switch under september i USA

Efter nästan tre år på toppen knuffas Nintendo ner.

#Försäljning


Dex
Medlem

Helt galet imponerande att Switchen har sålts bäst av alla konsoler i 30 månader. Framför allt när både Xbox och Playstation har släppt nya konsoler under tiden som båda 2 har slått rekord (PS5 bäst säljande PS konsol någonsin och Series X/S bäst säljande Xbox någonsin). Nintendo sitter på en riktig guldklimp! Kanske dags att skaffa en själv

It's not a lake, it's an ocean

It's all about supply.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

It's all about supply.

Vad gäller Switchen iaf har det nog inte varit något problem med tillgången. Tror snarare att många väntat in den "nya" Switch-modellen och det kommer vi få se i försäljningssiffrorna som kommer snart.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Mariva:

Vad gäller Switchen iaf har det nog inte varit något problem med tillgången. Tror snarare att många väntat in den "nya" Switch-modellen och det kommer vi få se i försäljningssiffrorna som kommer snart.

Tänkte komma med samma teori…

Medlem

Sony verkar ha trappat upp tillverkningen då man verkar kunna skicka ut stora volymer till delar av världen.

Nintendo kan ha fått en dipp i tillverkningen vid omställning till den nya versionen samt att många köpare avvaktat med köp tills OLED-varianten finns tillgänglig.

Xbox verkar nästan ha minskat antalet konsoler de skickar ut? Jag undrar om de kanske till och med sitter och håller på enheter? Om man har gott om enheter redo då Halo släpps kanske man siktar på att få bra PR om man kan säga "Xbox sålde bäst under julhandeln (i USA)".

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mariva:

Vad gäller Switchen iaf har det nog inte varit något problem med tillgången. Tror snarare att många väntat in den "nya" Switch-modellen och det kommer vi få se i försäljningssiffrorna som kommer snart.

När det gäller PS5 har Sony tydligen fått ut många enheter på den nordamerikanska marknaden, vilket förklarar försäljningslyftet. Och ja, Nintendo fokuserar sannolikt på sin OLED-modell. Alldeles för tidigt att tala om trendbrott.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Satsar dock på en Oled Switch. Fläkten på min switch börjar ändå bli trött nu efter fyra års konstant spelande och med en nyfiken kattunge hemma vore det risky att själv försöka montera dit en ny. Förhoppningsvis lyckas jag få tag på en ps5 någon gång under 2022 om jag har tur.

Medlem

Ska bli intressant att se vad som händer med Nintendos försäljning framöver. Någon gång når man en punkt där det bara går nedför.

Då får man släppa en Switch 2 så att existerande användare kan köpa den och cirkeln fortsätter 😁

Medlem
Skrivet av Mariva:

Vad gäller Switchen iaf har det nog inte varit något problem med tillgången.

Mja. Våren 2020 var det tomt på hyllorna lite överallt. I alla fall i Sverige. Priserna steg därefter. Jag var tvungen att ge 3990 för min, och vänta 40 dagar från order till leverans.

Medlem

Switchen är inte speciellt mycket att hänga i julgranen tycker jag. Den känns plastig och spelen flyter dåligt(om man är galen nog att köpa krävande spel till den). Men medium(Mario) & light(Hades) spel fungerar jättebra. Kör aldrig Apex eller Vigor på den bara för hard läget isf(alla på xbox och ps kommer att sopa banan med dig). Trots detta så ser jag fram emot Switch pro och Splatoon 3 ! Barnvänlig liten bärbar och Nintendo är varför den säljer så bra. Och det är inte dåligt det heller men den håller def inte samma nivå som Xbox och playstation.

1
Skriv svar