Warhammer Online får gratisklient

Robot
Medlem
Warhammer Online får gratisklient

Undrar om det är som det går dåligt eller att de bara vill ha mer spelare. Någon som vet hur stor spelarbas de har?

Medlem

Hmm detta är ju iofs en smart idé..

Medlem

De lär nog enbart va ute efter fler spelare. Kapaciteten finns och varför inte ha fler prenumeranter?

Spelet är långt ifrån dött och har absolut ett rejält gäng med spelare. Men som i så många andra spel är den största aktiviteten i end game. Oroa er inte för att spelt skulle dö.

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Medlem

Jävligt smart av Mythic! Det är sånt här som kan få spelet att överleva i framtiden.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Undrar om det är som det går dåligt eller att de bara vill ha mer spelare. Någon som vet hur stor spelarbas de har?

Tror dom ligger på ungefär samma mängd som EVE, dvs runt 300000.

Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Så sant, av dem flesta MMORPG spelen jag har spelat så har det var WAR som har haft det bästa pvpn som jag har spelat

Medlem

Tycker det skulle vara så här med alla mmo spel, en kort trial.. ingen inköpts kostnad men månadskostnad. Så tröttnar man efter en månad har man bara lagt ut en hundring.
Hade funkat bra med fps å rts å andra online spel med, ingen inköpskostnad utan bara månadskostnad

Medlem

Bra spel. Jag började precis subscriba igen för ett par dagar sedan. Och ska vi tro allt vi läser så är det nytt content och expansioner på väg enligt Bioware.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Bra spel. Jag började precis subscriba igen för ett par dagar sedan. Och ska vi tro allt vi läser så är det nytt content och expansioner på väg enligt Bioware.

Öhhh va?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Installerade det igår och satte mig för att testa... Ruskigt fult och stelt imo

Medlem

Wow och lotro har gratisklienter med, så det är väl bara mythic som är seg.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Wow och lotro har gratisklienter med, så det är väl bara mythic som är seg.

Njaäe? Har de verkligen det? Trial vet jag att de har, men man måste väl fortfarande köpa grundspelet för att uppgradera till ett riktigt konto?

Medlem

Det är dock synd att den europeiska avdelning är så skitdåligt organiserad..
Tex, forumet har fortfarande titeln "Forum Beta".. borde inte "beta" tagits bort vid det här laget?
Och varför kan inte icke-betalande personer få skriva på forumen?
I alla fall ett av forumen borde vara öppen för allmänheten så man kan skriva och ställa frågor om spelet.
Tror många blir avskräckt när man inte kan höra sig för om dittan och dattan och få svar på ens frågor, då väljer man kanske att gå till nästa spel istället.

Jag älskar spelet, riktigt kul MMO, men som sagt, den europeiska avdelningen förstör.

Medlem

inte en direkt nyhet, gjort exact detta innan, tankade trial, spelade, bestämmde mig för att köpa på deras hemsida, fortsatte spela , o det var ca 3 månader sen

Medlem

Äsch, det är DAoC som gäller för fan!

Medlem

Bra drag, fast undrar om man kommer börja spela igen, så många bra spel som nyss har kommit ut och som är på gång.

Skrivet av gurkoz:

Bra spel. Jag började precis subscriba igen för ett par dagar sedan. Och ska vi tro allt vi läser så är det nytt content och expansioner på väg enligt Bioware.

Mythic menar du väl?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är faktiskt många som spelar detta. Jag tankade och spelade den amerikanska klienten med "Endless trial" och sen beslutade jag mig för att köpa det. Jag har spelat både WoW och LotRO tidigare och IMO är detta spelet mycket bättre. WoW är väldigt "mjukt" och cuddly medans detta är lite mer moget om man kan kalla det så.
Jag råder alla som gillar mmo att testa detta. Jag spelar på 'Karak-Norn' som destruction. Har ett antal char's men main är "Coldshadow" hör av er om ni vill lira eller vill ha hjälp.


signatur

"Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" - Duke Nukem

Medlem

Ett bra spel men inte är väl Bioware inblandade? Vad jag vet är det Mythic.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det är dock synd att den europeiska avdelning är så skitdåligt organiserad..
Tex, forumet har fortfarande titeln "Forum Beta".. borde inte "beta" tagits bort vid det här laget?
Och varför kan inte icke-betalande personer få skriva på forumen?
I alla fall ett av forumen borde vara öppen för allmänheten så man kan skriva och ställa frågor om spelet.
Tror många blir avskräckt när man inte kan höra sig för om dittan och dattan och få svar på ens frågor, då väljer man kanske att gå till nästa spel istället.

Jag älskar spelet, riktigt kul MMO, men som sagt, den europeiska avdelningen förstör.

Forumen ska man nog inte läsa för information ändå, där är det mest whiners som skriver. Använd dig av trial'en istället och fråga in-game, mycket bättre.

Skrivet av Vansinnet:

Installerade det igår och satte mig för att testa... Ruskigt fult och stelt imo

Det är ganska stelt innan man kommit igång, precis som i alla spel. När man kommit in i ett bra sällskap så blir det genast jädrans dynamiskt och fruktansvärt roligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av gurkoz:

Bra spel. Jag började precis subscriba igen för ett par dagar sedan. Och ska vi tro allt vi läser så är det nytt content och expansioner på väg enligt Bioware.

Öhhh va?

It's true!

Återkommer strax med länk...

http://www.ugo.com/games/bioware-talks-collaboration-among-mm...

Detta har sedan bekräftats på ytterligare sidor som jag tyvärr inte kan hitta.

@conthox
Bioware och Mythic är mer eller mindre "ihopslagna". Det är antagligen därför nytt innehåll skapas till spelet


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ojdå, hoppas BioWare kan få fart på Warhammer då!

Mycket som behövs fixas, kanske tar och köper en månad speltid.

Medlem

Det är ju bioware som håller i strängarna numera thumps up!

Medlem

Ni som inte har spelat på länge bör definitivt pröva WAR igen, det har inte släppts mycket nytt innehåll efter lotd men spelet i allmänhet har blivit rejält mycket bättre.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Bioware och Mythic är mer eller mindre "ihopslagna". Det är antagligen därför nytt innehåll skapas till spelet

Ah, ok.

Kanske får bli o testa (igen) då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår inte folk som säger spelet är fult. Jag tycker det är underbart rätt ton på allt. Sedan är det ju ett mmo så man får ju inte förvänta sig Crysis. (om man då inte vill äta lagg fest).

Ett tips är ju att dra upp grafiken i max då, speciellt "Texture memory cache" då det ger lite klarare o skarpare texturer.

Gjorde mig en ny choppa o hur kan man inte älska utsendet på en orc? - http://files.gurkoz.com/images/war_kozmoz.jpg

Anyhow, bra spel med bra variation. Lite flera spelare skulle inte skada men man får passa på o göra det som passar vid rätt tidpunkt.

Sen är det europeiska forumet och GOA lite störande tröga men vi får hoppas de fasas ut i framtiden. Läste något nyligen på US forumet att någon ringt till supporten och undrade över character flytt mellan US och EU men att han skulle lugna sig för att de kanske skulle slå ihop dessa servers.

Sedan så får vi hoppas det blir lite fart när Ray från Bioware är med o fiddlar på ett hörn. Han verkar personligen gilla WAR så jag tror det är i goda händer. Jag hoppas på lite nytt kul content.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Detta fanns ju för länge sedan? En gammal nyhet om jag inte har fel.

Medlem

Slängde upp en mod jag gjort på Curse så ni som spelar kan ju testa den: http://war.curse.com/downloads/war-addons/details/session-rps...

Fortfarande i beta, bör dock vara ganska buggfri nu, men skicka gärna PM's om ni upptäcker nån bug.

Medlem

hum ja.. de e nog smart men ja har börjat gilla micro transactions mer o mer. först tänket ja att alla jävla rich kids får all awesome gear.. men fan om man e pank så kan man inte spela skiten ändå. säger att en väldigt låg månadskostnad och micro transactions vore optimalt, lvl 10 blir du på några timmar

Medlem

Lite lamt att det kostar mer att köpa speltid via deras hemsida, än att gå till affären och köpa ett gamecard.

Det brukar ju vara billigare att skaffa en "prenumeration", men inte i warhammer tydligen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar