Vilket battle royale-spel ska jag lira?

Medlem
Vilket battle royale-spel ska jag lira?

Som rubriken lyder. Gillade PUBG som fan när det var nytt men är inte sugen på att lira med bottar, vilket verkar vara det som gäller nu.

Apex är för snabbt och inte tillräckligt casual, jag har inte tid att lägga 100 timmar enbart på att lära mig alla vapen och skit.
Warzone har jag hört är förstört av hackers och ser också ganska fast paced ut.
Fortnite ser väldigt plottrigt ut och jag har svårt för grafiken, men jag har ingen aning. Är det ens ett spel för vuxna?

Finns det något annat jag missat? Jag vill nog helst ha ett spel som är väldigt likt PUBG, fast mer polerat och utan bottar, men jag vet inte om det är ett orealistiskt krav.

Inaktiv

Jag personligen ogillar det mesta battle royale, utom två spel:
Hunt Showdown och Tarkov.
Men jag tror inte de räknas som casual.

Kanske Battlefield 5 Firestorm?
Har inte hört så mycket om det dock.

Medlem

Hunt showdown kan nog vara något för dig. Ganska slow paced.

Battlefield Firestorm är helt dött.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag spelade mycket PUBG förr också och vad jag anser är det bästa battle royale spelet nu är Call of duty 4: Blackout. Tyvärr har det tappat ganska många spelare till Warzone men det är fortfarande fullt spelbart och det finns inga bottar. Det är lite mer fast pace än PUBG men inte lika mycket som Warzone. Skulle då vilja påstå att Blackout är det som mest liknar PUBG.
Stora nackdelen är väl att CoD 4 kostar pengar om du nu inte redan äger det, eller råkade få det gratis genom PS plus för ett tag sedan.

Man kan absolut spela Fortnite som vuxen men spelupplägget med byggande förstör hela spelet, inte för att det skulle vara jättebra utan det heller men helt klart bättre.

Medlem

Jag skulle absolut rekommendera dig att kika in i Escape from Tarkov (som Mojo sa).
Det har en hel del likheter med PUBG och när det väl klickar så är det ett spel som blåser bort det mesta inom den FPS-Genre.
Men, ett litet varningens finger, det är väldigt invecklat och du bör kika igenom ett par tutorials och guider innan du hoppar in.


signatur

Svenska Lets Plays 2022 med fokus på myspys och kvalitetstid!
Bli me du ååh! <3
Youtube/Twitter/Instagram - Pixelstugan

Medlem

Tack för alla tips! Escape from Tarkov har jag hört mycket bra om, men ja, vet inte om jag har tiden att sätta mig in i det. Sen kanske man glömt allt nästa gång man hinner lira en månad senare. Men jag ska kika på de ni tipsat om.

Medlem

Battlefield Firestorm tyckte jag själv var bra, speciellt för mig som är 35 år så passade tempot mig perfekt.
Det var inte alls lika snabbt som övriga BR. Det tråkiga är att det är väldigt lång väntetid vid matchmaking och att det vääääldigt sällan blir över 40 spelare i en runda.

Annars spelar jag själv Fortnite med mina grabbar och ensam. Blir inte så hektiskt som man kan tro.
Alla dessa "sweats" som mina ungar kallar dem som bygger ett fort på 2 sekunder kan vara irriterande men inget som går att kontra bara man har rätt vapen. Det brukar alltid finnas ett vapen som kan kontra dessa byggare och det varierar lite varje season. Vägrar att själv försöka lära mig bygga på det sättet utan har fått en hel del vinster på det gamla goda viset genom flankning, positionering och bra aim.

Medlem

Alltså om det är för tidskrävande att lära sig alla vapen i Apex så är nog Tarkov ett ganska dåligt tips. Hunt är betydligt mer casual i så fall, även om spelen är väldigt olika. Det har även det lägre tempot du verkar söka, nackdelen är väl att motståndare ofta sitter på närmast oändligt med healing och revives, möter du ett lag om 3 kan du behöva ha ihjäl dem 9 gånger för att slå ut dem.

Kan rekommendera att i alla fall testa på Warzone. Låg tröskel och riktigt roligt gameplay, det ser betydligt mer fast-paced ut i klipp än vad det är när man sitter själv med det. Kommer man från spel som Apex och PUBG så är mängden fuskare ganska lika.

1
Skriv svar