Next-gen-Witcher 3 klassificeras av Pegi, med release... idag!?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag vet faktiskt inte. Men det var inte ray-tracing senast jag spelade.
Men är det ingen skillnad på PC så kan det kvitta för min del.

Jag hade fel! Googlade lite och det ska tydligen fräschas upp helt och hållet, det var som fan.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Kul! Jag kommer definitivt testa igen. Kul å se vad de förbättrat.

Klarade spelet och alla expansionerna på ps4 när det släpptes och älskade det men sen köpte jag den digitala utgåvan på nån rea och sålde mitt fysiska exemplar men till min förvåning så funkade ju inte savefilen mellan fysisk och digital.
Ganska surt när man lagt ner i runda slängar 100 timmar på det:P. Läste att den fysiska kopian var tvungen att vara samma "utgåva" som den digitala för att de skulle klicka (eu, usa, japan osv) men det fanns ju bara en att välja på och båda exemplaren var köpta i Sverige.

Nån som haft samma problem och löst det?

Medlem

Witcher 3 var en fruktansvärd upplevelse att spela på förra generationen. Iaf Xbox One.

Så alla som inte spelat PC versionen får äntligen spela Witcher 3 som det är tänkt och med +meny.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Witcher 3 var en fruktansvärd upplevelse att spela på förra generationen. Iaf Xbox One.

Så alla som inte spelat PC versionen får äntligen spela Witcher 3 som det är tänkt och med +meny.

Inga som helst problem att lira igenom på PS4 Pro, kört 2-3 vändor både på den och PC.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Spelar du aldrig om spel efter att du spelat det en gång? Det har gått 6 år sedan det släpptes, så det är ganska rimligt att ge det en till genomspelning tycker jag.

Fortfrande det absolut bästa spelet jag spelat. Habdlingen skruvade quest och framförallt karaktärerna

Medlem
Skrivet av Deli:

Inga som helst problem att lira igenom på PS4 Pro, kört 2-3 vändor både på den och PC.

Jag körde själv på PC men en kompis spelade på Xbox One och där var flytet fruktansvärt. Kändes som bildspeö emellanåt. Han ville ha hjälp att köra nått i spelet. Hade aldrig klarat av att spela så nån längre stund.
Han hade både ps4 pro och Xbox One, jag minns inte exakt vilken av konsolerna det var nu men jag antar Xbox One, det var en fullständigt värdelös maskin. Tror inte nått spel vi körde på den kändes som det flöt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Witcher 3 var en fruktansvärd upplevelse att spela på förra generationen. Iaf Xbox One.

Så alla som inte spelat PC versionen får äntligen spela Witcher 3 som det är tänkt och med +meny.

På min xbox flöt det på utmärkt.

Han kanske hade fått tag på en dålig xbox?

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Är inte folk typ klara med detta spel?

`How DARE you!?

Gen
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ok. Så om man hoppade på spelet sent så visst, kul med en patch.
Men det löser väl inte det som nu är rätt utdaterat, typ ful läppsynkning och att alla ser ut som stela skyltdockor etc? Rent ljusmässigt och grafiskt generellt så ser ju spelet fortfarande ok ut, utan raytracing.

Jag fattade det som att det inte bara var en next-gen uppdatering utan även att de skulle lägga till funktioner (ray-tracing) samt uppdatera en del saker (texturer osv). Iofs har jag inte läst att de skulle göra något åt läppsynk eller NPCer.

Medlem

Undrar om dom patchat om så combat blir kul?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag fattade det som att det inte bara var en next-gen uppdatering utan även att de skulle lägga till funktioner (ray-tracing) samt uppdatera en del saker (texturer osv). Iofs har jag inte läst att de skulle göra något åt läppsynk eller NPCer.

Av vad jag hört ska texturerna vara avsevärt mycket bättre, typ mod nivå. Sen har jag också hört att spelet portats till senaste versionen av deras spelmotor, vilket kan fixa lite av ovannämnda "i-landsproblem".


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Är inte folk typ klara med detta spel?

Detta är ju ett av dom absolut allra bästa spel alla kategorier som någonsin har gjorts. Det är 100% bättre än cyberpunk på alla plan.

Hoppas witcher 4 kommer.

Medlem

Beställde The Witcher 3: Game of the Year Edition PS4 precis efter att jag läste detta. Så kan man bara uppgradera gratis till PlayStation 5 versionen. Hade ju sålt mitt gamla PS4 launch exemplar för flera år sedan då jag hade den bästa versionen då via Steam. Men nu när man äger en PlayStation 5 så är ja riktigt taggad på detta.

Köpte spelet nytt (fysisk) via CoolShop för 178:-. Billigaste på nätet. Sedan hade jag 12 kronor rabatt med points. Så gav 166:-.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Beställde The Witcher 3: Game of the Year Edition PS4 precis efter att jag läste detta. Så kan man bara uppgradera gratis till PlayStation 5 versionen. Hade ju sålt mitt gamla exemplar för flera år sedan då jag hade den bästa versionen då via Steam. Men nu när man äger en PlayStation 5 så är ja riktigt taggad på detta.

Köpte spelet nytt via CoolShop för 178:-. Billigaste på nätet. Sedan hade jag 12 kronor rabatt med points. Så gav 166:-.

Kostar just nu 98:- för PS4 på PS Store. Men du vill kanske ha det på skiva?

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

På min xbox flöt det på utmärkt.

Han kanske hade fått tag på en dålig xbox?

Inte min xbox.
Jag antar att spelet var så mycket fulare och segare (<30 FPS men knappast stabilt) än PC-versionen som gjordeatt det kändes så.
Var nått som gjorde att det kändes segt som sirap.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Cortex:

Kostar just nu 98:- för PS4 på PS Store. Men du vill kanske ha det på skiva?

Det är ett riktigt kap. Yes, vill ha fysiska kopior när det gäller konsol då jag lånar ut till polare.

Jag driver nån slags hobbyverksamhet i TV-spel utlåning enligt en vän. Hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har inte klarat ps4 versionen än pågrund av tappat intresse i blood and wine. Så nej kommer inte att spela spelet igen. Men jag kommer definitivt att köpa 4an så snart den kommer. Men efter release så klart eftersom man inte kan lita på dom längre.

Medlem

30 min sen....

Medlem

Helt rätt approach.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kan de snälla fixa så hdr inte ser ut som skit..

12
Skriv svar