Xbox fyller 20, och firar med födelsedagsstream den 15 november

Robot
Xbox fyller 20, och firar med födelsedagsstream den 15 november

Två decennium och fyra konsolgenerationer.

#microsoft, #nyhetstips, #xbox, #xbox-game-studios


Ambassadör
Xbox

Ska bli väldigt trevligt! Förmodligen mest tillbakablickar och jag ser fram emot en hel del väldigt intressanta intervjuer... Kan tänka mig att det dyker upp lite nytt om bakåtkompatibla titlar, det hade ju följt temat fint. Dessutom är det nog inte helt otroligt att vi får se campaign gameplay från Halo Infinite då det bara är sisådär tre veckor kvar till launch vid den tiden.

Får man drömma så visar de även lite från utannonserade spel såsom Avowed, men jag misstänker att de största kanonerna sparas till TGA lite senare.


signatur

Jump in.

Medlem

Bring back the duke, diggade verkligen den, ej skämt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Lite off men har försökt förboka Xbox-kylen men den är slut eller så levereras den inte till Sverige. Faan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Backloggens befriare
Skrivet av FejkFejksson:

Bring back the duke, diggade verkligen den, ej skämt.

Den är på väg


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Pretorian24:

Lite off men har försökt förboka Xbox-kylen men den är slut eller så levereras den inte till Sverige. Faan.

Nej, Sverige är inte med i första släppet. Dock kommer den nog gå att köpa via engelska amazon, samt att de under nästa år kommer att öka tillgängligheten markant.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

De kommer säkerligen visa upp en specialutgåva av senaste konsolerna för att "fira".

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej, Sverige är inte med i första släppet. Dock kommer den nog gå att köpa via engelska amazon, samt att de under nästa år kommer att öka tillgängligheten markant.

Nja, majoriteten verksr blivit tagna av scalpers som vanligt. MS har sagt att fler kommer i December men dem har fortfarande inte nämnt något mer än att "det kommer" när det gäller länder utanför dem vanliga privilegierade länderna som alltid får sitt först.

Det har varit många irriterade och arga kommentarer på Twitter mot Target och Game för usel information, felaktig information och dålig hantering av förhandsbokningar.

Tydligen har någon Twittrare från Game sagt till folk att dem måste förhandboka i butiken och när folk åkt dit så har dem fått svaret att "enheterna omplacerats till de större butikerna" men när folk då åkte dit istället så hade alla bokats upp på nätet ändå.

Medlem

Det jag minns av Xbox var att man fick intrycket av att den floppade för stora massan.
Det tog inte länge efter release kändes det som man kunde köpa den billigt med ett packe spel på typ Coop.
Det var precis vad jag gjorde och direkt efter så chippade man.
Enkel chippning var bara att passa in ett chip och sätta nå små hyllsor.
Sen var det en jävla bra maskin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej, Sverige är inte med i första släppet. Dock kommer den nog gå att köpa via engelska amazon, samt att de under nästa år kommer att öka tillgängligheten markant.

Jag hade hoppats kunna beställa från Europa så jag får en till jul till sonen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

😎

1
Skriv svar