Värmlands spelgigant Lars Wingefors prisas av regeringen

Robot
Värmlands spelgigant Lars Wingefors prisas av regeringen

Embracer Group-grundaren får regeringens exportpris.

#embracer-group


Medlem

Det har varit kul att vara med på resan som aktieägare kan jag säga

Grattis Lars och Embracer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Det har varit kul att vara med på resan som aktieägare kan jag säga

Grattis Lars och Embracer.

Grattis Molotovs ekonomi.


signatur
Kontot avslutas

Grattis Lars!

Det är kul att ha fått träffa och intervjua honom (redan 7 år har gått, tiden går förbannat snabbt)
Han är trevlig att samtala med.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av lerb:

"dataspel"

Det är väl en kortare variant av "dator- och tv-spel". Inte helt bra, men bra mycket bättre än "videospel" i alla fall.


signatur
Medlem

På tiden! Grattis Lars!

Redaktör
Skrivet av lerb:

Det har du helt rätt i! Jag försöker bara göra mig rolig på stackars Anna Hallbergs bekostnad

Ah! Trögheten är on me då.


signatur
Gnällkuk

Ironin när han får pris medans Dota International blev flyttad för att regeringen som delade ut priset, inte kunde agera i tid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ironin när han får pris medans Dota International blev flyttad för att regeringen som delade ut priset, inte kunde agera i tid.

Har väll inget med varandra att göra.
Dessutom kan Dota fiaskot tilldelas flera parter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ironin när han får pris medans Dota International blev flyttad för att regeringen som delade ut priset, inte kunde agera i tid.

Fast det är ju inte regeringen som tog det beslutet, utan Riksidrottsförbundet som är ansvariga i frågan. Det är ett problem som genomsyrar sveriges elit. Spel anses inte vara kultur, because reasons. Och det anses inte vara en sport, because reasons.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

minns man drog tåg till karlstad till NORDIC GAMES och precis på öppning och kom in och öppna kartonger med nya GoldenEye 007 Nintendo 64 på release dag minnen det, för att sedan spela på en tjock tv som blev gul ibland så man fick slå på den

Medlem

Valheim har väl inte utvecklats under Embracer Group alls?

Coffe Stain (som i sin tur ägs av Embracer) är väl publisher enbart? Iron Gate Entertainment är väl helt fristående?

Gnällkuk
Skrivet av Slashgibber:

Fast det är ju inte regeringen som tog det beslutet, utan Riksidrottsförbundet som är ansvariga i frågan. Det är ett problem som genomsyrar sveriges elit. Spel anses inte vara kultur, because reasons. Och det anses inte vara en sport, because reasons.

Ah, okey jag läste att de delade ut den så tolkade fel att de även varit med i att utse vinnaren. Ja, det är rätt märkligt det där kan man tycka.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Karlstads och spelbranschens svar på Ikea och Ingvar Kamprad!" Bara de inte följer samma mönster när det gäller att "skatteplanera" så är det bara att gratulera!

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det har varit kul att vara med på resan som aktieägare kan jag säga

Grattis Lars och Embracer.

Förutom om man hoppade på detta år 🥲

Medlem
Skrivet av eld:

Förutom om man hoppade på detta år 🥲

Det är röd prislapp nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är röd prislapp nu

köpa embracer aktier som wingefors köper spelföretag!

Medlem
Skrivet av eld:

Förutom om man hoppade på detta år 🥲

Om man tror på ett bolag så är det att se som rea när det är rött


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

eld
Medlem
Skrivet av Belfry:

Om man tror på ett bolag så är det att se som rea när det är rött

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ah, okey jag läste att de delade ut den så tolkade fel att de även varit med i att utse vinnaren. Ja, det är rätt märkligt det där kan man tycka.

Jag syftar på beslutet att inte tillåta e-sportarna att komma till Sverige, inte på priset.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar