Snabbkollen – Har du bantat backloggen under pandemin?

Robot
Snabbkollen – Har du bantat backloggen under pandemin?

Du hade ju all tid i världen.

#backlog, #snabbkollen


FM-guru
F.d. Sisyr

Japp! Den har minskat varje år de senaste 3-4 åren. Det betyder dock inte alltför mycket i sammanhanget då högen spel jag alltjämt har kvar i backloggen får mig att känna mig som en hoarder.

KoP
Medlem

Har jobbat precis som vanligt så nej. Har iofs inte så mycket i någon backlogg då jag inte gärna köper mer än jag hinner spela.

Medlem

Nej, jag har Game Pass.

Dex
Medlem

Nä herregud.... Den bara växer och växer. Trodde den skulle minska nu när man har jobbat hemifrån i 1.5 år och har helt sluppit pendlingen, men det verkar inte ha hjälpt alls. Blir bara mer och mer spel man vill spela

Backloggens befriare

Ja, men totalt orelaterat till pandemin. Och knappt märkbart. Strax under 600 spel i den för närvarande.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tror inte att backloggen kan minska så länge intresset för spel finns. Inte så att jag köper det jag vill spela direkt men lägger ofta till spel i backloggen genom wishlist eller bara notera spel jag vill spela framöver.

Och även om man definierar backlog som bara spel man köpt så växer den lite smått. Köper ibland Early access lite för tidigt så sådana spel ligger och fint väntar på mognad i spelbiblioteket.

Medlem

Svarade nej, köper för mycket spel så min ökar istället 😋

Medlem

Jovars, aningen färre spel mot pre corona. Så har spelat mer än jag köpt med andra ord
Får passa på att länka till årets backlog-tråd: Länk


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Har bantat backloggen rejält men samtidigt köpt mer gamla spel än vanligt så den är faktiskt större nu!

Medlem

Fått en småtting till + handlat som vanligt när spelet jag bara måste spela en dag har bra pris = nej 😬

ELF
Medlem

Kan inte spelutvecklingen ta en paus ett tag så vi hinner beta av våra backlogs och hårdvaran hinner ikapp....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Dec
Medlem

Köpte ny dator i början av året och har bara The Witcher 3 kvar i backloggen, som jag dock väntar med tills den nya grafiska uppdateringen har släppts, så nu spelar jag om några äldre spel ibland och väntar på reor.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

It's not a lake, it's an ocean

Ja, verkligen. 14 avklarade backloggspel hittills och jag hoppas hinna med 2-3 till, även om luften börjar gå ur mig lite nu när det släpps alltfler nya spel jag vill ha.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem

Definitivt! Mycket pga backlogtråden. Sen köper jag mindre spel plus att det faktiskt släppts mindre spel. Slutligen har jag strukit en del spel som jag aldrig borde ha köpt. Tid är dyrbar och det gäller att bara lira det man verkligen vill lira.

Medlem

Snarare har backloggen växt.

Borde göra en Excel lista med alla spel jag har som på den där bilden.

Medlem

I somras ökade jag backloggen med Far Cry 5 + New dawn, Titanfall 2 och Doom Eternal. Jag drog igenom FC5+ND och Titanfall 2 men inte Doom Eternal så redan där ökade jag min backlogg med 1 även fast jag spelade. Sen köpte jag Total War: Wahammer 1 och 2 som jag inte rört så där ökade det också, och så brukar det vara varje år.

Medlem

Blir så jävla trött på spel för det är alltid något som får mig att sluta spela. Antar dom hamnar i backlog efter det.

Medlem

Beror främst på att jag varit fast i FiveM RP-träsk och även, på något mirakulöst sätt, blivit med flickvän!
Annars hade jag nog betat av ett par spel under året som gått!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Svar ja. Vill ni veta mer? Gå in på tråden. Ha!

Skrivet av Map-pen:

Snarare har backloggen växt.

Borde göra en Excel lista med alla spel jag har som på den där bilden.

Excel i all ära men kan varmt rekommendera HLTB. Verkligen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Avstängd

När coronan kom i början av 2020 arbetade jag utomlands och väldigt tidigt in blev det längre lockdowns. Lyckligtvis hade man tillgång till internet och gaming pc, och kände då att det här är ju ett ypperligt tillfälle att beta av den nästan oändligt långa backloggen.

Riktigt så blev det inte, istället lades massa timmar på ett och samma spel. Men 16 stycken titlar har jag lyckats beta av dock (hade dock en naiv tro att jag skulle hinna med det tredubbla..) så inte fy skam heller!

Medlem

Till att börja med så spelar jag alla spel jag köper. Sen om jag spelar klart dom är en annan historia. Vissa lämnar jag nästan direkt andra ligger jag någonstans mitt i och en del varvar jag flera gånger. Har bra med tid men "tyvärr" så blir det mycket evighets spel som är omöjliga att klara. Just nu är jag inne i en Dayz period tex. Ett spel jag omöjligt kan klara hur mycket jag än spelar.

Medlem

Mitt jobb har påverkats mycket av pandemin, har inte haft en sekund över till spel hoppas det blir bättre nästa år. Behöver avslappningen för att inte gå in i väggen.

Medlem

Önskar att ni hade alternativet "f*** NO" för det var ju rea på Steam som vanligt, och det svaret hade beskrivit läget mer korrekt... 🤪

Medlem

Spelade bland annat Fenyx Immortals det var fan riktigt kul spel , verkar vara ganska underskattat också, lättsamt samt rolig gameplay.

Medlem

Backloggen är som min mage.
Den bara växer och växer!

Båda skulle behöva banta lite.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har jobbat mer under pandemin än före. Har ändå lyckats beta av lite på backloggen. Den har heller inte vuxit super mycket under tiden då jag främst är intresserad av RPG,JRPG,SRPG samt strategispel. Samt en hel del som har rymd fokus från olika genres. Det har inte släppts supermycket nytt på den fronten under pandemin.

Daz
Medlem

Mitt jobb påverkades inte av pandemin utan jag har jobbat på precis som vanligt. Trots det så har min backlog minskat lite.

Men det är för att jag nästan uteslutande spelar trippel A singleplayer-spel. Dessa spel släpps inte lika frekvent som förr i tiden. Så jag har lirat Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Days Gone, Resident Evil 2 med mera och därmed kunnat beta av backloggen lite då väldigt lite av det som släppts har intresserat mig.

Medlem

Nej den har ökat stadigt precis som den gjort i många år. Enda skillnaden under pandemin var att jag jobbade hemifrån men har 5 min till kontoret så sparade inte mycket tid där.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Svar ja. Vill ni veta mer? Gå in på tråden. Ha!

Excel i all ära men kan varmt rekommendera HLTB. Verkligen.

Går det att lägga in annat än Steamspel?

12
Skriv svar