Härmed proklamerar jag 2021 som backloggens år!

Gen
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, jag är ytterst tveksam till övriga titlar i serien.
Och nej, det är inte det sämsta kag spelat, men det sämsta jag spelat igenom.

Allt. Känns bara så extremt pajigt, förutsägbart, föråldrat, dåligt spelmekaniskt, repetativt, utdraget ja...

Jag lirade alla fyra då de var i backloggen och kan säga att ettan var intressant och helt okej men tvåan var exakt samma sak (mekanik/grafik osv) dock mer frustrerande och trean var inte bättre än så, så jag håller definitivt med dig där. Fyran däremot var riktigt bra (förutom några frustrerande moment) och jag är verkligen ledsen att jag inte visste om att en 60fps patch skulle släppas, då hade jag definitivt väntat.

Något som Uncharted dock gör jävligt bra är storyn.

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror att Uncharted är en typ av spel som var fantastiska när de kom men som har åldrats ganska snabbt spelmekaniskt. Jag älskade Uncharted 2 och 3 när jag spelade dem, men även om Uncharted 4 var väldigt imponerande rent tekniskt kom jag inte ifrån känslan att jag hade sett allt förut. Den känslan upprepades verkligen när jag körde Uncharted: The Lost Legacy härom månaden, så betyget där blev därefter.

Fortfarande är det bra spel överlag, skulle jag säga. Men jag har verkligen ingen längtan efter ett nytt Uncharted. Alls.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag lirade alla fyra då de var i backloggen och kan säga att ettan var intressant och helt okej men tvåan var exakt samma sak (mekanik/grafik osv) dock mer frustrerande och trean var inte bättre än så, så jag håller definitivt med dig där. Fyran däremot var riktigt bra (förutom några frustrerande moment) och jag är verkligen ledsen att jag inte visste om att en 60fps patch skulle släppas, då hade jag definitivt väntat.

Något som Uncharted dock gör jävligt bra är storyn.

Fascinerande hur vi alla människor kan tycka så olika. Jag tycker själv att ettan och tvåan är som dag och natt, brukar alltid rekommendera emot folk att spela ettan, utan istället läsa något recap och sen börja direkt på tvåan.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag spelade genom trilogin i våras och blev inte så provocerad av spelen, men visst kan jag hålla med om att de var ganska fåniga. Den plumpa pilsnerfilmshumorn i ettan som sedan höll sig kvar genom hela serien fick mig flera gånger att undra hur samma utvecklare sedan kunde göra TLoU 1/2. Mest som en nyfiken observation.

När man blivit hängande för femtioelfte gången i fingerspetsarna ut för ett stup med ett primalskrik känns det ju som att man gärna vill ta sig fram till slutstriden. Jag vet inte om jag tyckte att något av spelen stod ut som bättre eller sämre än de andra, frånsett att ettan givetvis har åldrats sämst rent tekniskt.

Men nog om Uncharted - jag har betat av Mask of the Ninja: Remastered i helgen. Det var... inte så jättekul. Började skriva på en recension (igen) men blev lite för långrandig (igen).

Vi får se om det blir något av det hela. Kanske inte så många som har just det spelet i sin backlogg eller önskelista, men å andra sidan tänkte jag samma sak när jag fimpade Uncharted-recensionen. Och plötsligt står vi här, ett halvår senare, och snackar Nate Drake igen

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Kan vara dags för en liten uppdatering. Betat av lite grann men de flesta är inte så gamla i backloggen..
Håller på igen lite med Red Dead 2 som är som bekant ett mastodont projekt.

  • Everspace

  • Ori and the Will of the Wisps

  • Warhammer Mechanicus

  • Halo Reach *ny

  • Halo CE *ny

  • Halo 2 *ny

  • Shadow of the Tomb Raider

  • Batman Arkham Asylym *oms

Antal avklarade spel 2021: 12
Antal avklarade spel från backloggen: 7
Antal avklarade omspelningar:2
Antal avklarade nyspel: 3
Antal köpta spel: 5 (tekniskt sett är Halo samlingen ett spel, men sak samma)
Antal avbrutna spel: 0

Dags igen sisådär ett halvår senare. Innefattar b la Dragon Age 2 som jag inte spelat sedan det släpptes 10 år sedan.
Blir lite små sugen att lira Inquisition bara för att följa Varric, DAI som jag stod över efter BioWares många besvikelser men villig att ge det en chans nu.

Också värt att nämna Hades som jag njutit av sommaren och framåt, vilket fenomenalt spel, på alla dess sätt. Den goda kritiken är verkligen befogad!
Batman: Arkham Knight är en riktig långkörare från backloggen. 5 år fick jag det till. Nog för att det finns ännu äldre titlar men dessa tvivlar jag på de kommer bli av.

Gav upp dock på Yakuza 0 här tidigare. Kändes för mycket slåss med mobs hela tiden, får säkert ett nytt försök någon gång. Sket även i Ragnarök till slut , en expansion till Titan Quest, usch va tråkig. Har också köpt Duke Nukem 3d som jag lirade några timmar och som jag inte verkar slutföra.

Kanske inte så många från just backloggen som avverkades men må så vara. Shadow Warrior 2 får en andra chans nu framöver iallafall. Red Dead 2 har varit på paus mången månader, startat upp det lite smått igen.

  • Batman Arkham City *oms

  • Halo 3: ODST *ny

  • Halo 3 *ny

  • Halo 4 *ny

  • Titan Quest + IT *oms

  • Dishonored 2

  • Control: UT *ny

  • Half Life 2 *oms

  • Dragon Age 2

  • Hades *ny

  • Batman: Arkham Knight

  • Call of Duty: WWII

Antal avklarade spel 2021: 24
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar:5
Antal avklarade nyspel: 8
Antal köpta spel: 10
Antal avbrutna spel: 2½


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare
Skrivet av Castor.T:

Dags igen sisådär ett halvår senare. Innefattar b la Dragon Age 2 som jag inte spelat sedan det släpptes 10 år sedan.
Blir lite små sugen att lira Inquisition bara för att följa Varric, DAI som jag stod över efter BioWares många besvikelser men villig att ge det en chans nu.

Också värt att nämna Hades som jag njutit av sommaren och framåt, vilket fenomenalt spel, på alla dess sätt. Den goda kritiken är verkligen befogad!
Batman: Arkham Knight är en riktig långkörare från backloggen. 5 år fick jag det till. Nog för att det finns ännu äldre titlar men dessa tvivlar jag på de kommer bli av.

Gav upp dock på Yakuza 0 här tidigare. Kändes för mycket slåss med mobs hela tiden, får säkert ett nytt försök någon gång. Sket även i Ragnarök till slut , en expansion till Titan Quest, usch va tråkig. Har också köpt Duke Nukem 3d som jag lirade några timmar och som jag inte verkar slutföra.

Kanske inte så många från just backloggen som avverkades men må så vara. Shadow Warrior 2 får en andra chans nu framöver iallafall. Red Dead 2 har varit på paus mången månader, startat upp det lite smått igen.

  • Batman Arkham City *oms

  • Halo 3: ODST *ny

  • Halo 3 *ny

  • Halo 4 *ny

  • Titan Quest + IT *oms

  • Dishonored 2

  • Control: UT *ny

  • Half Life 2 *oms

  • Dragon Age 2

  • Hades *ny

  • Batman: Arkham Knight

  • Call of Duty: WWII

Antal avklarade spel 2021: 24
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar:5
Antal avklarade nyspel: 8
Antal köpta spel: 10
Antal avbrutna spel: 2½

DAI är skit... Eller ja, det är iaf min åsikt.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

DAI är skit... Eller ja, det är iaf min åsikt.

Ja många menar på att så är fallet, verkar väldigt delat dock. Att man ska bortse från filler uppdragen och inte hålla på samla allt some finns ute i världen. Det som man kan fastslå är att efter första spelet undrar man som gick snett, även om det var föråldrat på sina sätt men ändå bra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare
Skrivet av Castor.T:

Ja många menar på att så är fallet, verkar väldigt delat dock. Att man ska bortse från filler uppdragen och inte hålla på samla allt some finns ute i världen. Det som man kan fastslå är att efter första spelet undrar man som gick snett, även om det var föråldrat på sina sätt men ändå bra.

Problemet är att det inte riktigt går att bortse ifrån. Och att mycket av kärnspelet inte heller är någon hit.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Första DA var fantastiskt när det kom. Kändes som en nytagning och värdig arvtagare till dåtidens äventyrsrollspel. Köpte sedan tvåan men tog mig nog aldrig genom den och sedan dess har skivan försvunnit, så spelet finns inte ens kvar i min ägo längre. Vill minnas att jag gjorde både ett och två omtag men minns inte om jag slutförde det. Kanske?

Tror faktiskt jag köpte DAI också men gav bort det utan att spela själv. Det är precis som ni skriver; någonting hände efter ettan och det var inte till det bättre.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Problemet är att det inte riktigt går att bortse ifrån. Och att mycket av kärnspelet inte heller är någon hit.

Indeed. Det fanns några ljusglimtar i den sista expansionen men överlag var spelet mest mög. Ranta runt i ett halvdant MMO själv är ju inte så spännande.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Indeed. Det fanns några ljusglimtar i den sista expansionen men överlag var spelet mest mög. Ranta runt i ett halvdant MMO själv är ju inte så spännande.

Precis. Det finns absolut några ljusglimtar här och där, men det är för långt emellan och resterande lämnar en del att önska så att säga.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jaja, det var ju synd


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Ambassadör
Xbox

Dags för uppdatering igen då! Sedan sist så har det blivit pangande med Halo 5: Guardians, så nu är man ikapp inför släppet av Halo Infinte i december! Tyckte att det var ganska trevligt, bra gameplay och miljöer. Återigen så förlitar sig dock Halo alldeles för mycket på extended universe för att berätta storyn som då blir lidande i spelen. Spelar kanske inte så stor roll om man bara vill skjuta lite, men jag vill ha mer kött än så utan att behöva söka upp det på annat håll. 3/5.

Mest tid har jag spenderat i Assassin's Creed Origins! Betar ju av alla AssCreed-spel i ordning och nu var det dags för det första av de "nya" Assassin's Creed... Gillade ju verkligen den gamla formulan så var lite skeptisk på förhand men helsike vad bra det var! Fantastisk setting med oerhört trevliga miljöer och en riktigt stor värld att utforska. Förlorade mig helt i detta och spenderade runt 150 timmar i det innan jag hade gjort allt... Sålunda klippte jag också expansionerna, The Hidden Ones och The Curse of the Pharaohs, av bara farten. Det här var riktigt bra och passade mig perfekt; massor av utforskning, bra berättelser både i och utanför main quests, intressanta karaktärer och en väldigt bra sammamvävning av historia, mytologi och AssCreed lore. Grymt bra, 5/5!

Halkade med ett litet gulligt pusselspel också, Carto, som jag passade på att beta av innan det lämnar Xbox Game Pass! Mysigt litet spel med en väldigt trevlig gameplay gimmick som gav en hel del intressant pusslande. Ganska enkelt och relativt kort, men en 4/5 blir det allt.

Inga inköp!

Avklarade spel 2021: 29
Från backloggen: 17
Från Xbox Game Pass: 12
Antal köpta spel: 1


signatur

Jump in.

Medlem

Min backlog är PS4-spel, men inväntar PS5, fixar inte fläktljudet från Ps4.

Så:
Ghost of Tsushima
God of War(spelade nästan klart det..)
Last of Us 2
+ säkert något mer.

Medlem

Dags för en update och bump med ytterligare några spel.

Påbörjat:

Resident Evil 2 (2019) (PC)
Dead Cells (NS)

Avklarat:

Resident Evil HD Remaster, Nintendo Switch, Oct 25, 2021
Farcry 6, PC, Oct 14, 2021
Metriod Dread, Nintendo Switch, Oct 09, 2021


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av Dohman:

Min backlog

Avklarade 2021: 19
Skippade 2021: 7
Bockade ur backloggen: 20
Köpta spel: 4
Värde: 0 (5:1 ratio)

Bestämde mig att överge TIS-100 efter att nästan ha klarat 75% av de första pusslen (tror det finns fler). Mycket bra spel, men lika svårt. Sen varvade jag Gemini Rue efter tips av @serdyllon, mysigt spel med intressant story. Tålamodet sög dock, använde walkthrough några gånger men ingen av lösningarna var långsökt, jag borde ha kunnat komma på det själv.

Tror att nästa spel blir Darksiders - verkar kul och kräver inte mycket hjärnaktivitet.

Min backlog

Avklarade 2021: 21
Skippade 2021: 7
Bockade ur backloggen: 22
Köpta spel: 4
Värde: 2 (5:1 ratio)

Darksiders Warmastered Edition var ett helt okej spel - hack'n'slash med Zelda-element. För lätt dock. Sen la jag ner några timmar på Into The Breach. Verkligen jätteroligt spel, men upplägget ställde till det för mig. Tyckte inte det kändes speciellt belönande, snarare tvärtom. Ett litet miss och du blir bekostad hela din progress från start. Låt mig upprepa - spelet är grymt kul. Jag har bara inte tålamodet för det, inte just nu.

Ska också erkännas att jag är lite för sugen att köpa ett nytt spel för att kunna låta bli. Men först ett par spel ur backloggen. Installerar Tell Me Why just nu. Förhoppningsvis är det nästan lika bra som Life is Strange iaf.


signatur

I'm like you, I have no name.

Gen
Medlem

Nu går det verkligen sjukt långsamt pga stora open world spel :/ Men men, de är trevliga de med. Ghosts of Tsushima var grymt och tog dessutom platinum. Lämnade dock DLCn till senare då jag blev mätt på spelet. Fick låna en Switch och Metroid Dread så det ska bli skoj. Nu är jag verkligen sugen på att köpa ett spel och det lär nog bli RE8 men vi får se.

Pågående:
Far Cry 6 (PC)
Metroid Dread (Switch)
Last of Us 2 (PS5)

Näst på tur:
???

Avklarade:

Ghost of Tsushima (PS5)
Shadow Warrior 2 (PC)
Quake : Dissolution of Eternity (PC)
Kena : Bridge of Spirits (PS5)
Quake : Scourge of Armageddon (PC)
Quake (PC)
Horizon : Zero Dawn (PS5)
Control : AWE (PC)
Control : Foundation (PC)
Control (PC)
Crash Bandicoot 3 (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted : Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 41
Avklarade spel från backloggen: 31
Antal köpta spel 2021: 10

Medlem

Två spel fick jag avklarade den här månaden, Enigmatis 1 och 2, och i samband med det köpte jag och spelade trean också. Har mycket blandade känslor om serien, Hidden Object-spel som är tveksamma produktionsmässigt sett men samtidigt fascinerande på vissa andra. De fick mig att tänka en hel del om vad som gör spel bra och inte, vilket aldrig är helt fel även om det säkert inte var vad skaparna planerade.

Har spelat 60 timmar i Divinity: Original Sin också och planerar att bli klar till slutet av året, men det börjar bli rätt segt. Inte ett jätteroligt spel att ta sig igenom, förhoppningsvis rycker det upp sig mot sluttampen.

Avklarade spel 2021: 30
Avklarade spel från backloggen: 29
Antal köpta spel 2021: 2

Backloggens befriare

Hmm, får väl uppdatera lite, trots att det är pågående, men har tagit mig igenom Diablo II: Lord of Destruction för umptielfte gången, och fler lär det bli. Men en ny karaktär är i end-game så tänker räkna det som en genomspelning till, vilket det ju är.

Antal avklarade spel 2021: 22
Antal avklarade spel från backloggen: 15
Antal avklarade omspelningar: 5
Antal avklarade nyspel: 2
Antal köpta spel: 2
Värde: -3
Antal strukna spel: 6


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Uppdateringsdags här med! Väldigt upptaget med Forza och Halo för tillfället men lite annat har jag hunnit med också: Genesis Noir var ett mystiskt litet spel som ändå hade varierande och intressant upplägg, väldigt flummigt! Har också röjt runt som mordisk best i Maneater, kul gameplay och hade den där sköna "röja runt"-känslan där man inte behöver tänka så mycket. Trevligt att leta collectibles också. Körde också igenom Costume Quest sådär i Halloween-tider och det var ett riktigt bra litet spel! Alla tre spelen 100%-ades också, min akilleshäl... spenderar lite för mycket tid på enskilda spel ibland för att göra riktigt stora framsteg i backloggen. Men men, det är skoj.

Avklarade spel 2021: 32
Från backloggen: 18
Från Xbox Game Pass: 14
Antal köpta spel: 1


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Min backlog

Avklarade 2021: 21
Skippade 2021: 7
Bockade ur backloggen: 22
Köpta spel: 4
Värde: 2 (5:1 ratio)

Darksiders Warmastered Edition var ett helt okej spel - hack'n'slash med Zelda-element. För lätt dock. Sen la jag ner några timmar på Into The Breach. Verkligen jätteroligt spel, men upplägget ställde till det för mig. Tyckte inte det kändes speciellt belönande, snarare tvärtom. Ett litet miss och du blir bekostad hela din progress från start. Låt mig upprepa - spelet är grymt kul. Jag har bara inte tålamodet för det, inte just nu.

Ska också erkännas att jag är lite för sugen att köpa ett nytt spel för att kunna låta bli. Men först ett par spel ur backloggen. Installerar Tell Me Why just nu. Förhoppningsvis är det nästan lika bra som Life is Strange iaf.

Min backlog

Avklarade 2021: 23
Skippade 2021: 8
Bockade ur backloggen: 24
Köpta spel: 4
Värde: 4 (5:1 ratio)

Valheim (icke backlog, köpt detta år) var äntligen avklarat! En otrolig milstolpe som jag och mina tre vänner uppnått. En av de bästa spelupplevelserna jag haft, någonsin.

Tell Me Why var... okej. Långt ifrån lika bra som Life is Strange, men okej. Klarade av det idag! Sen hade jag lagt ner några timmar på Total War: Shogun 2 men... det gick bara inte. Personligen tyckte jag att spelet var fruktansvärt tråkigt. Skippat.

Jag går för kanske ett par till sen tar jag nog en paus från backloggen år 2022 - om jag inte släpper den helt. I två års tid har jag struntat i att köpa nya spel jag inte tänkt spela direkt och bockat av en massa gamla spel. Nu känner jag verkligen att det är dags att börja komma ikapp i "nya" spel. En sak är i alla fall säker - jag köper ett spel åt gången framöver.

Härnäst blir det Rayman Legends! Läs gärna min recension av Rayman Origins.


signatur

I'm like you, I have no name.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dohman:

Härnäst blir det Rayman Legends!

Ett helt fantastiskt spel! Jag har köpt det till fyra olika format.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ett helt fantastiskt spel! Jag har köpt det till fyra olika format.

Oh ja, jag har verkligen bara hört superpositiva saker om spelet. Folk tokhyllar det. Överträffar det Origins verkligen så pass som alla säger kan det hamna bland mina top 10 all-time.


signatur

I'm like you, I have no name.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dohman:

Oh ja, jag har verkligen bara hört superpositiva saker om spelet. Folk tokhyllar det. Överträffar det Origins verkligen så pass som alla säger kan det hamna bland mina top 10 all-time.

Folk har lite olika åsikter om det här. Själv håller jag absolut Legends högre än Origins, framför allt gillar jag stilen mer men också hur de utvecklat gameplay. Men det finns de som tycker tvärtom också. Bra spel båda två i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem

Ny uppdatering. Far Cry 6 varvat och klart, spelet var okej men inte mer. Hyfsad story, såg relativt bra ut, fin värld osv. Dock flera tekniska problem (stutter), gear och alla material spelar knappt någon roll, likaså alla quester osv. Metroid Dread var däremot väldigt trevligt förutom vissa EMMI encounters och några bossar (speciellt sista). Forza Horizon 5 var däremot superbra även om det är väldigt likt 4an. Räknar det som avklarat då jag kört hela kampanjen och storys. Körde igenom BroForce DLCn med en polare i helgen också.

Pågående:
Last of Us 2 (PS5)

Näst på tur:
Resident Evil Village (PC)

Avklarade:

BroForce : Expendabros (PC)
Far Cry 6 (PC)
Forza Horizon 5 (PC)
Metroid Dread (Switch)
Ghost of Tsushima (PS5)
Shadow Warrior 2 (PC)
Quake : Dissolution of Eternity (PC)
Kena : Bridge of Spirits (PS5)
Quake : Scourge of Armageddon (PC)
Quake (PC)
Horizon : Zero Dawn (PS5)
Control : AWE (PC)
Control : Foundation (PC)
Control (PC)
Crash Bandicoot 3 (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enhanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted : Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 45
Avklarade spel från backloggen: 32
Antal köpta spel 2021: 10
Antal prenumerationsspel 2021: 1

Backloggens befriare

När Gears Tactics äntligen dök upp på Tradera så kände jag mig nödgad att slå till. Har spanat efter det ett tag, och är enormt sugen på det.. Ska bli kul att se vad det erbjuder!

Antal avklarade spel 2021: 22
Antal avklarade spel från backloggen: 15
Antal avklarade omspelningar: 5
Antal avklarade nyspel: 2
Antal köpta spel: 3
Värde: -13
Antal strukna spel: 6


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Skall försöka hosta fram en recension av Bioshock Infinite nästa vecka. Det hade legat ospelat i loggen sedan 2014 och hunnit bli en riktig skämskudde för mig eftersom jag gillade både första och andra delen i trilogin. Väl värt sina timmar även om jag fortfarande inte gillar striderna... vilket ju är 90% av Bioshock 😂

Har precis hoppat huvudstupa in i It Takes Two med en helt underbar medspelare som för närvarande lider av utmattningssyndrom och till råga på allt aldrig tidigare har hållit i en spelkontroll. De två första sessionerna blev en härlig och stundtals rörande utmaning!

Vi tog oss förbi andra bossen innan det blev för mycket någonstans nära slutbossen i kapitel 2. Blir nog en gräns på max 30 minuters sessioner framöver. Vi tar det med ro, så räkna inte med någon uppdatering på den fronten förrän i mellandagarna. Men det lär dyka upp en recension där också vad det lider eftersom mitt perspektiv på spelet blir ett helt annat på grund av omständigheterna.

Avklarat sedan föregående uppdatering:
Mark of the Ninja: Remastered
Bioshock Infinite

Pågående:
Shadowrun Returns
It Takes Two (långtidsprojekt utanför loggen pga co-op)

Total backlogg vid årets början: 48
Avklarade spel 2021: 29
Avklarade spel från backloggen: 28
Strykningar: 1
Återstående backlogg: 19
Inköp: 1
Värde: +1.8

A New Beginning - Final Cut
A Story About My Uncle
Baldur's Gate II: Enhanced Edition
Batman: Arkham Asylum GOTY
Batman: Arkham City GOTY
Bioshock Infinite
Blackwell Convergence
Blackwell Deception
Child of Light
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dark Souls III
Deus Ex: Human Revolution
Dust: An Elysian Tail
Fallout: New Vegas
Fran Bow
Goodbye Deponia
Hades
HITMAN
Mark of the Ninja: Remastered
Murdered: Soul Suspect
Pillars of Eternity
Satellite Reign
Shadowrun Returns
Sid Meier's Civilization V
Sniper Elite III
Styx: Master of Shadows
The Detail EP1
The Elder Scrolls V: Skyrim SE
The Fall Part 2: Unbound
The Walking Dead: Season Two
The Witcher 3: Wild Hunt
Tomb Raider
Torment: Tides of Numenera
Tormentum - Dark Sorrow
Valiant Hearts: The Great War

Steam

Ghost of Tsushima
God of War: Ghost of Sparta
God of War (2018)
Horizon: Zero Dawn
Kena: Bridge of Spirits
Spiderman PS4
The Last of US Part 2
Uncharted 1
Uncharted 2
Uncharted 3
Astro's Playroom
Beyond: Two Souls
Death Stranding

Playstation
It's not a lake, it's an ocean

Härmed lägger jag kampanjen i Titanfall 2 till handlingarna. Det kändes lite blasé under de första uppdragen, men tog sig och blev riktigt bra till slut. Jag är glad för att jag bet mig kvar och gav det en chans. Fantastiskt gameplay!

Jag har visserligen tagit mig en bit i The Medium, men jag tror inte jag kommer hinna klara ut det i år. Snart väntar Halo Infinite och december är en så intensiv månad ändå att jag inte vill pressa in målet att klara ut ännu ett backloggspel. Så bra är det inte.

Därmed missar jag målet att klara ut fler antal spel ur backloggen än antal nya inköp. Men ur nyinköpen var faktiskt bara sex nya på riktigt, resten retrotitlar. Däremot klarade jag i alla fall ut fler spel totalt sett än jag köpte, vilket är högst ovanligt för min del. Med en tvååring och en fyraåring hemma är jag väldigt nöjd med att ha gallrat backloggen med 15 titlar i år. Den här tråden har förstås varit en stor inspiration och hjälp!

Status
Avklarade spel 2021: 18
Antal avklarade spel från backloggen: 15
Antal avklarade nyspel: 3
Antal köpta spel: 17
Värde: -2


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Tror inte jag kmr klara ut nåt mer detta år heller. Spelar bara Skyrim PS5 och d lär väl ta till januari iaf!

Kör inga poäng eller nått sånt men så här ser det ut för mina klarade spel d senaste året.

PS NOW - KLARADE SPEL
Control
Hitman 2
Metro: Exodus
Wolfenstein II: The New Colossus
Tom Clancys Rainbow Six: Siege
11-11: Memories Retold
Days Gone
Injustice 2
Rage 2
Street Fighter V
Gal Gun: Double Peace
Destroy All Humans
BioShock
BioShock 2
LocoRoco
BioShock: Infinite
Friday the 13th
Superhot
World War Z
Momonga Pinball Adventures
Wreckfest
Trine 4: The Nightmare Prince
Power Rangers: Battle for the Grid
Marvels Avengers
Streets of Rage 4
The Long Dark
Garou: Mark of the Wolves
Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown
Team Sonic Racing
Dangerous Golf
MediEvil Remake
Tearaway Unfolded
Moving Out
Olympic Games Tokyo: The Game
Red Dead Redemption 2
Gravity Rush 2
Nier: Automata
Prey 2017
Tekken 7
The Last of Us: Part II
Undertale
Mafia Remake
Final Fantasy IX

GAMEPASS - KLARADE SPEL
The Dark Pictures: Man Of Medan
Ryse: Son of Rome
Quantum Break
Battletoads 2020
Tell Me Why
Last Stop
Twelve Minutes
The Artful Escape

KÖPTA PS4 - KLARADE SPEL
God of War 3 (Köpte för flera år sen)
Assassins Creed: Valhalla (Köpte 2020)
Saints Row: The Third (Köpte 2020)

KÖPTA PS5 - KLARADE SPEL
Spider Man: Miles Morales
Watch Dogs: Legion
Immortals Fenyx Rising
Balan Wonderworld
Ratchet & Clank: Rift Apart

GRATIS PS5 - KLARADE SPEL
Astros Playroom
Maiden: Resident Evil
GreedFall
Star Wars Jedi: Fallen Order

Det var en jävla massa spel, minst 60. Tror du ligger på topp detta året

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Löfbergs lila:

PS NOW - KLARADE SPEL
Metro: Exodus

Vad tyckte du om spelet? Det är årets backloggspel för min del.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar